TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pelton1985

  • *
  • 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • golf mk IV
    • mkIV
golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?
« dnia: 16 Października, 2009, 17:23:50 »
Witam

Jakiś czas temu wymieniałem oringi przy zespole PD, wszystko zrobione tak jak książka mówi, sprawdzone VAG'iem kanały 13,23,18 kąt synchronizacji i na dodatek przepływka, wszystko mieści się w normie, BIP'y ok, dawki równe zeru, silniczek chodzi równiutko, nic nie szarpie, nie wywala jakichkolwiek błędów. Sprawdzone VAG'iem i CDifem
Cała regulacja została poprawinie wykonana a problemy pojawiły się równolegle po niej
Sprawdzane było przez dwie nieznające się osoby

Problem pojawia sie podczas jazdy  , auto czasem jest dynamiczne tak jak wcześniej a czasem po prostu ma muła i nie wiem co ma na to wpływ. Dla przykładu wczoraj na A4 jak mknąłem rano udało sie mi rozwinąć V-max 165 km/h po południu V-max 200 km/h
Zacząłem słyszeć turbinę, po prostu świszczy jak szalona, zaczęło ubywać oleju, po regulacji PD przejechałem około 1000 km i podczas tej jazdy bez katowania auta wsiorbało 0,5 litra oleju, rury są pokryte wartwą oleju jak sie do nich dobrałem ( olej Motul Specyfic 505.01 ). Jak jedzie za mną auto na ksenonie i go wcisne nagle robi się w lusterku siwo, w dzień tego absolutnie nie widać. Mi już się kończą pomysły co to może być. W poniedziałek zrobię logi dynamiczne i sprawdze turbo ale może w międzyczasie Wy się wypowiecie. Troche przeraża mnie koszt regeneracji turbiny lub nowej.

Co sprawdzić, na co zwrócić uwagę.
auto pali więcej, na trasie jazdna 100 - 120 km/h bez buta 7 litrów/100, liczone z litrażówki start z pełnym bakiem jazda i dolewka pod korek....

P.S. Z uszczelką pod głową wszytsko ok, płynu nie ubywa, jest czyściutko, była zresztą wymieniana z planowaniem w maju tego roku bo ją przedmuchało na 2 i 3 garze
już mam dosyć tego auta



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Października, 2009, 21:51:29 »
Wszystko na turbine wyglada....radze zmien ja puki tylko swiszczy bo jak sie rozpadnie i silnik zassie olej to....
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline pelton1985

  • *
  • 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • golf mk IV
    • mkIV
Odp: golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Października, 2009, 09:46:02 »
ok
w takim razie co mam sprawdzić VAGIEM podczas logów dynamicznych, jakie kanały i które pozycje, oraz jakie powinny tam być wartości???
chce się upewnić i mieć jasność do tego co przemawia do mnie mechanik aby nie zrobił mnie w człona :)
mam z tym autem same problemy  :'(

Odp: golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Października, 2009, 23:45:51 »
w  zadnym  wypadku nie  chcial bym podwazac  zadnia tune up'a ale  moja turbina  gwizdze jak  czajnik na  gazie i jezdzi  juz  tak prawie 90 tys a  co  lepsze  program  robilem wlasnie  u niego przy przebiegu 190 tys teraz  ma  prawie  300 tys..:) napisze tak:  auto  na  vp, jezdze  baardzooo dynamicznie zeby  nie  powiedziec  ze go  katuje jak tune up robil mi program to mowil  ze  czasami  nie  gwizdza  i  padaja a  czasami  gwizdza i  jezdza dlugo  i  moja  jest  tego  swietnym przykladem i  chyle  czola temu gosciowi bo  zna  sie  na tym  co  robi..nigdy nawet nie  zlapalem zadnego  bledu  nigdy  pomimo  naprawde  ostrego butowania nie zlapalem trybu  awaryjnego a program  mam  maksymalny  (na  wlasne  zyczenie  bo  mowil  mi  ze bedzie  przydymiac przy  takich hardkorowych nastawach) nie wiem  tez  co  to  jest  czyszczenie n75 , kirowniczek czy  turba i auto  jezdzi  tak samo  jak wyjechalem 90 tys temu z  gdanska  z gwizdzaca  turbina i to  jak  okrutnie.... :)
« Ostatnia zmiana: 29 Października, 2009, 00:04:37 wysłana przez olo tdi AHF 140km »

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Października, 2009, 00:28:02 »
Nie spoko...tylko wlasnie problem jest w odroznianiu wycia od gwizdu. Gwizdzaca turbina o niczym zlym raczej nie swiadczy...wyjaca jak sowa czy upior :) juz jest powodem do niepokojenia. Ale to trzeba posluchac tego troche by zrozumiec w czym rzecz :D
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Października, 2009, 00:50:28 »
:) hah ha ha  to  czy  gwizdze a  nie wyje  potrafie rozroznic  a  to  ze  jak  sowa albo  upior to juz ciebie  sie  poradze  jak  znowu  przyjade  do  ciebie   z  nowym autem po moda:):):) pozdrawiam ;D

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Października, 2009, 10:28:10 »
U mnie w tolku turbawka tez dziwne odglosy wydaje, wyje jak karetka ale tylko w zakresie obrotow 1300- 2000 ( przy wchodzeniu jak przy opadaniu z obrotow) , pozniej jej nie slychac. tak sie zastanawiam czy jest to powod do myslenia nad nowa czy jeszcze pojezdzi, wyje juz tak od 30 tys km. Dodam ze oleum nie ubywa no i pompuje jak jej nakazano.
« Ostatnia zmiana: 29 Października, 2009, 12:17:55 wysłana przez And280 »
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Odp: golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Października, 2009, 14:03:59 »
gwarancji nikt  ci  nie da  ale  jak  czytales, moja  juz  smiga tak 90 tys i jest ok zachowuje  sie podobnie  jak  twoja , na  wyzszych  obrotach tez  slabo juz  ja  slychac tylko  pamietac  trzeba  zeby pozyla  dluzej o  zasadach  jej  eksploatacji to  sie  tyczy    tych  gwizdzacych  i  tych cichych:) mam  tutaj  na  mysli delikatne  traktowanie  na  zimnym silniku i studzenie  jej na  goracym  .Trzeba  tez  pamietac o swiezej  oliwie, ja motulka  zmieniam co 8-9 tys ale  jak zalejesz  czegos dobrej  jakosci  z  gornej polki  tez  bedzie  ok.I na  koniec  jeszcze  jedna malautka  uwaga- trzeba sie  upewnic  czy  to na 100% turbinka nam  halasuje:) bardzo  czeso jest  tak ze   jest  mala  nieszczelnosc w przewodach  albo IC i  bedzie  gwizdac  podobnie bardzo.. :D
« Ostatnia zmiana: 29 Października, 2009, 14:12:03 wysłana przez olo tdi AHF 140km »

Offline pelton1985

  • *
  • 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • golf mk IV
    • mkIV
Odp: golf mk IV TDI AJM 115 km, czy to TURBO umiera?
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Listopada, 2009, 21:12:34 »
pisząc jeszcze w tym temacie chciałbym podpytać o różnicę pomiędzy turbiną GT1749 VA i GT 1749 VB, wiem, że pierwsza jest chyba ze 130 ps AWX a druga ze 150 ps ARL, która jest lepsza opcją na SWAPA do AJM'a ( podchodzą P & P tak ?  ).Planowo będzie oczywiście korekta softu. Dzięki za rady