TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM
FORUM TECHNICZNE => TDI / SDI => Wątek zaczęty przez: MP70 w 08 Maja, 2005, 20:17:18
-
Padł przepływomierz powietrza w mojej Octavce 1,9 TDI (AGR) więc wymieniłem na nowy (nie orginał). Zauważyłem, że zaczęła strasznie kopcić. Po odłączeniu przepływomierza nie kopci, ale spada moc. Czy regulacja komputerem coś pomoże? To moje pierwsze auto TDI i to od niedawna. :?:
-
Inna charakterystyka (wyższe wskazania dla małych przepływów) lub ma dziurę wywierconą w tylnej ściance przez jakigoś "naprawiacza przepływek"
Wystarczy zmienić mapę przeliczającą wskazanie na przepływ (linearyzującą) w ECU i będzie dobrze.
-
Dzięki. Przepływomierz nówka. Trzy dni temu kupiłem. Też podejrzewam zawyżone wskazania przepływomierza.
-
...Przepływomierz nówka...
Cześć
A tak z ciekawości zapytam ile zapłaciłeś za ten przepływomierz?
:twisted:
-
Dokładnie 344 PLN. (oryg. Boscha 790-820 PLN). Nazwy firmy nie podam bo nie pamiętam. Pudełko mam w garażu, ale jutro mogę sprawdzić i podać nazwę.
-
Nie jest to przypadkiem przepływomierz Pierburga do Mercedesa? Wygląda tak samo jak Bosch, jest dużo tańszy i właśnie tak wściekle "daje" z dołu...
-
Pamietam tylko, że na opakowaniu było napisane VW Golf 1,9 TDI. Jutro sprawdzę na przepływomierzu..
-
Byłem dzisiaj w serwisie Skody. Podłączyli komputer, wykasowali błędy i tyle. Twierdzą, że wszystko jest OK. Kopci znacznie mniej ale jeszcze kopci jak się przygazuje (bez przesady). Powiedziano mi ze mam pojeździć teraz trochę (najlepiej jakaś traska) to się unormuje. ???????? - nie wiem co o tym myśleć. Poprzednio jeździłem benzyniakiem więc może przesadzam albo mam za ciężką nogę. Pojeżdżę - zobaczę.
-
Dzisiaj znowu odwiedziłem serwis Skody bo już mnie wkur… to kopcenie. Mechanicy upierali się, że z przepływką wszystko OK.(nawet jeden sugerował problemy turbiną), ale się uparłem i kazałem założyć oryginał Boscha. I co – po kopceniu ani śladu. Nie taki klient głupi na jakiego wygląda ;-). Wreszcie mogę się cieszyć jazdą, a nie śledzić chmurę dymu za autem. :-)))
-
No proszę.... :D
-
Dzięki Piro! Mówiłem "tym mechanikom" o chrakterystyce tak jak sugerowałeś, ale komputer dla nich to świętość. Jak pokazał, że jest Ok to żadne sugestie "zielonego klienta" do nich nie docierają.
-
a co powiedzieli po tym jak okazalo sie ze masz racje? ja bym ich zjebal :P
-
...Przepływomierz nówka...
Cześć
A tak z ciekawości zapytam ile zapłaciłeś za ten przepływomierz?
:twisted:
cena + kopcenie (inna jednak ch-ka) faktycznie wskazywałyby na Pierburga :?
-
Opier… nie było (nie ma ludzi nieomylnych – mogli by o tym pamiętać) ale przynajmniej przestali się mądrzyć. Czy Pierburg nie wiem bo na samej przepływce nie było znaku firmowego tylko nr 06A 906 461 (na oryg. opakowaniu Boscha 06A 906 461 X). Do dzisiaj zrobiłem ok. 350 km i o kopceniu zapomniałem a i zużycie paliwa spadło. Nawet podczas postoju komputer wskazuje mniejsze zużycie, tj. na Boschu 0,5 – 0,6 l\h a na tamtym 0,7 – 1,0 l\h