TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

fiat silnik 1,9jtd

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

fiat silnik 1,9jtd
« dnia: 20 Maja, 2006, 09:47:17 »
witam
mam zamiar kupić dublo z takim silnikiem lub 1,9d
jakie minusy czy warto w to się pchać



fiat silnik 1,9jtd
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Maja, 2006, 16:20:56 »
Jak wszystkie CR są bardzo wrazliwe na jakosc ropy i drogie części . Kup lepiej jakieś VW Caddy TDI. Do TDI masa części i konstrukcja wyjątkowo trwała i udana.

fiat silnik 1,9jtd
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Maja, 2006, 09:04:57 »
tak mam na oku sdi 1,9 ww Caddy ale podpadający przebieg 132kkm , r 2002 niby dobrze ,ale fotel kierowcy podarty na szyciu oparcia dywanik gumowy od kierowcy wytarty pod stopami na wylot ???????/ i to mnie bardzo niepokoi mam wrażenie że szukają jelenia szacuję przebieg na ok 250-300kkm ,auto wygląda najciekawiej z ogladanych inne są podpicowane lub zdezelowane choć w tym samym roczniku pojazd oczywiście zciągnięty .problem z wyborem polega na tym że ma to być chłodnia lub izoterna a to zawęża pole wyboru do kilku sztuk dosłownie, pozostaje czekać cierpliwie a z tym dublo jest nieżle 70kkm i książka serw. będę ogladał.
mam partnera HDi i jak narazie 175kkm tylko koło pasowe 2-krotnie padło i to jedyny mamkament swoją drogą jedno po 120kkm drugie 40kkm ??????/ szybciej niż klocki hamulcowe

szukaj Caddy
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Maja, 2006, 21:52:34 »
ale tylko TDI!!!!! nie SDI

szukaj Caddy
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Maja, 2006, 22:48:30 »
byłem ,oglądałem fiata  jest 1,9d przebieg udokumentowany 82kkm i wizualnie nienaganny. co do bryki bez zrzutu silnik 1,9d wtrysk elektroniczy bez listwy czyli powinien być mniej awaryjny macie jakieś praktyczne uwagi co do silnika

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
szukaj Caddy
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Maja, 2006, 14:08:30 »
ojciec ma mesia z 2002 r 2,2 CDI leje czasem taki syf do baku ze az mnie skreca i czekam az mu padnie ten CR. Jakos przez 3 lata sie juz doczekac nie moge. Fakt czy mit z tym "wrazliwym CR" bo ja mu mowie ze bedzie plakal a on sie ze mnie smieje. No nie wiem
O

szukaj Caddy
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Maja, 2006, 14:40:53 »
Ja slyszalem ze CDI sa akurat odporne na jakos paliwa. Moj mechanik mowil ze ma paru klinetow co jezdza CDI na OO i nic is sie nie dzieje. A najgorzej wypadaja silniki Forda na CR.

szukaj Caddy
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Maja, 2006, 23:51:46 »
z tego wniosek ze lepiej lac porzadne OO  niz syfnego biodiesla ;)

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
szukaj Caddy
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Maja, 2006, 09:03:42 »
to chyba zalezy poprostu od auta na jakie sie trafi, bo ojciec tez depcze, najgorsze ze wogole nie przestrzega zasad dobrego prowadzenia auta :) tzn np na 3-jce 4 tys obrotow a na 6-stce 50 na godzine, i nic sobie z tego nie robi, opal nie wiem skad maja ale jezdzi na nim duzo samochodow a ostatnio fordowskie mondeo TDDI ciekawe jak on sie bedzie sprawowal na tym. Druga sprawa ze nie wiem czy ten "olej" nie jest lepszej jakosci niz oleje na naszych stacjach benzynowych. Wiec mysle ze poprostu na jaki gnoj sie trafi , tyle sie pojezdzi.
O

Offline promax

  • *****
  • 555
szukaj Caddy
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Maja, 2006, 22:53:20 »
Fordowski TDDI to nie CR a normalna pompa rotacyjna - z tego co mi się pamięta więc pewnie wytrzyma
W cholere głośny silnik ale przy wersji sprężarki ze zmienną geo można było z niego sporo wycisnąć,niemal tyle co TDCi
Niestety nie pamiętam kiedy ale w późniejszym czasie Ford w swój ulubiony sposób ulepszył ten engine i zapodał turbo bez zmiennej geo,znów troche ojro w kieszeni,pozdro
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Odp: fiat silnik 1,9jtd
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Listopada, 2007, 19:08:09 »
witam
mam zamiar kupić dublo z takim silnikiem lub 1,9d
jakie minusy czy warto w to się pchać

Jestem posiadaczem Fiata Doblo z silnikiem 1,9 JTD, przebieg 120 tys. km, rok produkcji 2004, pierwszy właściciel

Generalnie auto bezawaryjne jedyne co mi się przytrafiło przez te 120 tys. km to awaria alternatora (obudowa pękła z przegrzania) przy 100 tys. km no i na początku ujawniła się wada fabryczna tego autka. Czemu fabryczna? Dlatego że miało to miejsce również w innych Fiatach Doblo. Wracając do sedna sprawy. W czasie jazdy lub po tankowaniu zapalała się kontrolka diagnostyki silnika najczęściej po drugim odpaleniu gasła. Auto nowe, na gwarancji no to jedziemy do serwisu. Niewiedzą co to jest dokładnie i  wymieniają wszystkie czujniki po kolei od czujnika ciśnienia oleju poprzez czujnik ciśnienia turbosprężarki i na czujniku ciśnienia paliwa kończąc. Hmmm gwarancja się skończył a problem nadal aktualny. Po prostu wada czujnika, ile byśmy ich nie wymienili tak już zostanie. Problem nie jest jakiś frustrujący po prostu raz na jakiś czas zapali się kontrolka  która po drugim odpaleniu motoru zgaśnie. Przy zawieszeniu poddały się po jakichś 100 tys. km łożyska przednich amortyzatorów. Części zamienne tanie. Pasek rozrządu wymieniam przy 100 tys. km  wraz z wszystkimi rolkami (oczywiście tylko oryginalny), jak olej to tylko Selenia Turbo Diesel ale osobiście stosuje Selenia WR (nic dodac nic ująć). Tak pozatym auto a raczej jego silnik wrażliwe są na syf  w oleju napędowym. Ja osobiście odwiedzam tylko Shell-a i BP stacje hipermarketowskie i typu „no name” dla mnie nie istnieją, oczywiście krażą jakięś mity o starszych i nowoczesnych turbodieslach jeżdzących latami na oleju opalowym, niestety niemiałem okazji badać tego zjawiska w samochodach ale wiem że w maszynach rolniczych się to źle kończy. Auto polecam ze względu na wspaniały silnik, komfort jazdy i obecność resorów piórowych w tylnim zawieszeniu, czyli nieograniczona ciężarem ładowność auta (posiadają je tylko Doblo i Caddy) np. Berlingo ma w tylnim zawieszeniu wahacze i z tego tytułu przeładowanie auta mogłoby się skończyć brakiem powrotu zawieszenia do seryjnej charakterystyki. Oczywiście resor ma tę wadę że lepiej nie pokonywać ostrych zakrętów z nadmierną prędkością ponieważ można się nawabić dyskomfortu psychicznego (ostry przechył nadwozia na zakręcie) :-\ Jak bym miał wybierać w tym segmencie to właśnie tylko miedzy Doblo a Caddy. Jak dokonywałem zakupu to nie było jeszcze nowego Caddy. Ale wiadomo Fiat jak Fiat we wnętrzu powiewa tandetą w Caddy wszystko jest spasowane na „żyletkę” ale też cena znowu nie jest „żyletkowa”. Mam nadzieję że chociaż częściowo rozwiałem Twoje wątpliwości. :)
Rudolf to człowiek zacny... wiedział co robił!