TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

chyba zawor n75

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline And280

  • ****
  • 360
chyba zawor n75
« dnia: 20 Maja, 2006, 22:32:59 »
mam maly problem jak jade sobie seacikiem toledo tdi 110 koni to jesli jest jakas gorka a ja przyciskam gaz na 4 albo 5 biegu to samochodzik wskakuje w tryb awaryjny, najczesciej jest jak tempereaturka oleju nie doszla jeszcze do 90 stopni, bo pozniej wystepuje to troch rzadziej mi sie zdaje. i mam teraz do was pytanie czy jest to wina zaworu n75??? dzisiaj wzialem go odlaczylem i jakos oczyscilem benzyna ekstrakcyjna ale dalej to samo czy moze tez sa to kierownice w turbinie?? tylko ze jak wyklacze samochod i wlacze to wszystko wraca do normy to juz nie wiem, a jesli bylyby to te kierownice to czy moglby mi ktos powiedziec gdzie jest to ciegno od turbiny co mozna je rozruszac i na pewien czas by pomoglo?? bo szukalem dotykalem ale nie moglem znalezc rzadnej ruchomej czesci przy turbawce pod ta gruszka wydaje mi sie ze tez nic nie ma. dzieki za pomoc pozdrawiam


Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
chyba zawor n75
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Maja, 2006, 22:48:55 »
Na 90% kierownice
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline And280

  • ****
  • 360
chyba zawor n75
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Maja, 2006, 22:56:14 »
a czemu uwazasz ze kierownice??  tez tak spada moc w pewnym momencie?? i pozniej po wlaczeniu ponownym silnika jest wszystko oki? bo jak np uwazam jak jade i dajmy na to pod gorke jak ma za ciezko i redukuje to nie zacina mi sie tylko jak zapomne albo musze przyspieszyc i nie moge zredukowac to moze mi sie zawiesic wtedy. co tu na forum czytalem to tez takie objawy sa zaworka no i koszta mniejsze, turbawka jest po niedawnej wymianie bo wszystkei przewody dolotowe sa nowe i jeszcze sama turbina sie swieci. autko od niedawna jest dopiero w moim posiadaniu.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline And280

  • ****
  • 360
chyba zawor n75
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Maja, 2006, 22:57:49 »
to zdaje mi sie ze przy wymianie turbinki tez by kierownice byly wyczyszczone??  i moglbys mi moze w przyblizeniu powiedziec gdzie jest ciegno co mozna je rozruszac ponoc zeby sprawdzic czy to kierownice??
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline And280

  • ****
  • 360
chyba zawor n75
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maja, 2006, 23:09:09 »
dodam ejszcze ze ten zaworek n75 jakos nazywa sie na litere P......  ale nie pamietam juz jak to bylo dokladnie a czytame kiedys tu na forum ze one lubialy sie psuc.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline And280

  • ****
  • 360
chyba zawor n75
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Maja, 2006, 11:56:41 »
nie mial nikt z was takiego rpzypadku ??  co wymienil czy naprawde wiaze sie to z rozebraniem turbiny i czyszczeniem kierownic czy tylko wystarczy wymienic zaworek n75???
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
chyba zawor n75
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Maja, 2006, 17:49:58 »
oj ludziska na necie jest milion takich przypadkow...
Stawiam na kierownice bo tak mi sie wydaje. Zaworek by powodowal czestrze wywalanie...a tu po prostu nie odpuszczaja do konca. I np pod gorke jak cisniesz masz wieksze obciazenie i wiecej paliwa. Wiec bardziej turbina sie rozkreca a ze ma przytkane kierownice to nie odpuszcza. Komp widzi nadmiar i wlacza tryb awaryjny by turba nie rozwalic. Po wylaczeniu reset i od nowa.
Przejedz sie z max predkoscia pare chwil powinen tez wylapac blad.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline And280

  • ****
  • 360
chyba zawor n75
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Maja, 2006, 19:43:52 »
no i dzisiaj przejechalem sie autkiem jakos tak w miare oszczednie zeby nie wyskoczyl blad no i takim sposobem rozpedzilem autko do 170 ale pozniej musialem zachamowac i znowu przyspieszam a tu nagle pyk i brak mocy. no wlasnie to jest dla mnie ciekawe bo jesli przeciagne na obrotach na 4 po prostej drodze do 4 tys to tez wyskoczy blad a pod gorke nawet szybciej tak przy 3,5 tys obrotow.  i tez jak nie mam sie jak zatrzymac i jade dalej czy ma to jakiegos zlego wplywu dla silnika i dla turbiny??
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
chyba zawor n75
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Maja, 2006, 00:11:57 »
blad wyskakuje przy przeladowaniu. Dzieje sie tak wtedy jak masz duzo paliwa w kotle czyli pod obciazeniem. Wysokie predkosci wyprzedzanie czy strome podjazdy. Wot cala filozofia.....
Nie jest to za zdrowe dla turbiny gdyz notlauf wlacza sie dopiero po kilkusekundowym utrzymywaniu wysokiego cisnienia. Przez te pare sek turbina daje wiecej niz powinna.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

chyba zawor n75
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Maja, 2006, 19:51:04 »
Cytat: "And280"
no i dzisiaj przejechalem sie autkiem jakos tak w miare oszczednie zeby nie wyskoczyl blad no i takim sposobem rozpedzilem autko do 170 ale pozniej musialem zachamowac i znowu przyspieszam a tu nagle pyk i brak mocy. no wlasnie to jest dla mnie ciekawe bo jesli przeciagne na obrotach na 4 po prostej drodze do 4 tys to tez wyskoczy blad a pod gorke nawet szybciej tak przy 3,5 tys obrotow.  i tez jak nie mam sie jak zatrzymac i jade dalej czy ma to jakiegos zlego wplywu dla silnika i dla turbiny??


jak kolega napisal...

lopatki sie zacinaja i przeladowuje cisnienie...  i rzeby przewodow nie rozerwalo daje "notlauf" ....

chyba zawor n75
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Maja, 2006, 22:00:18 »
mam tak samo....Rob Ci dobrze prawi...rozbieraj suszarke ;) Mój gnojek to już powyżej 3000 wogóle nie chce ciągnąć....od 2000 do 3000 idzie pięknie a potem łapie zmułe ... jeźdze teraz delikatnie bo nie mam czasu na rozbieranie (sesja) ale za jakies 2 tyg tez sie za to zabieram  :lol:   :wink:

pozdr

Offline And280

  • ****
  • 360
chyba zawor n75
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Maja, 2006, 22:01:59 »
ok dzieki w najblizszych dniach podjade do aso vw w szczecinie bo w seacie powiedzieli mi ze moga podlaczyc mi do kompa ale nie ma czlowieka ktory umie cokolwiek z tego odczytac bo jets wlasnie na urlopie, mam nadzieje ze w vw jest tropszke lepiej, czy moze znacie w obreboe szczecina jakiej lepsze zaklady?? oczyszcze kierownice i mam nadzieje ze to pomoze, dzieki
Nastepny tolek teraz 1M ASV

chyba zawor n75
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Maja, 2006, 22:05:37 »
Cytat: "And280"
w seacie powiedzieli mi ze moga podlaczyc mi do kompa ale nie ma czlowieka ktory umie cokolwiek z tego odczytac bo jets wlasnie na urlopie,

sorka ale nie mogłem sie powstrzymać  :lol:  :lol:  :lol:  ach ta Polska  :lol:  Wpadaj do Gdańska tu mamu kopalnie fachowców od TDI  :wink:

Offline And280

  • ****
  • 360
chyba zawor n75
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Maja, 2006, 16:37:43 »
a sami rozbieracie turbiny czy oddajecie gdzies do czyszczenia??  bo nie wiem jak sie za to zabiore czy nic nie uszkodze i czy bede w stanie ja pozniej zlozyc bo w cos takiego to sie jeszcze nie bawilem. jakos idzie rozlaczyc zimna i goraca czesc turbo czy wszystko jest caloscia?? dzwonilem dzisija do serwisow w szczecinie ale nikt nie jest mi w stanie powiedziec czy mi to zrobia  mam zadzwonic jutro znowu. normalnie parodia
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline And280

  • ****
  • 360
chyba zawor n75
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Maja, 2006, 16:42:31 »
i jeszcze jak dzisiaj probowalem zobaczyc czy ciegno na turbince sie rusza to albo nie wiem co mam rozruszac albo jest tak zapieczone na amen bo nie ma zadnego skoku, probowalem ciagac gora-dol. ale czy to mozliwe ze sie wogole nie rusza?? to by chyba turbinka nie dzialala na nizszych biegach?? jak uwazacie??chcialem poruszac  taka metalowa czescia pd ta gruszka co z gory wchodzi jeden gumowy przewod to chyba odpowiednia czesc chcialem rozruszac co nie??
Nastepny tolek teraz 1M ASV