TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Laguna 1.9TDI - kopci (czarny dym) i przerywa przy 1800-2000

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Witam wszystkich

Mam Lagune II 1.9 dci (2001)Ostatnio nasila sie taki problem:
Zauwazam, ze coraz bardziej lubi sobie zakopcic na starcie. Zwlaszcza jak
mocniej docisne. Na 2 biegu tez czasem zakopci. Powiedzmy, ze da sie z tym
zyc. Ale jest tez inny objaw. stopniowo zwiekszaja predkosc (w zasadzie na
dowolnym biegu) w przedziale 1800-2000 obr. zauwazam dziwne zachowanie.
Silnik chwilowo traci ciag po czym znowu ciagnie. Towazyszy temu kopcenie z
wydechu. Wydaje mi sie ze jest to wlasnie w chwili straty ciagu lub tuz po
odzyskaniu i trwa tez chwile.
Co dziwne problem zupelnie nie wystepuje przy docisnieciu pedalu w podloge.
Czyli ekonomiczna jazda mu nie sluzy
Natomiast pare dni temu kilka razy zapalila sie lapmka sygnalizujaca blad elektroniki/elektryki. W czasie jak lapka swieci silnik chodzi SUPER (tzn. wszystkie w/w usterki znikaja). Jednak po wylaczeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu "niestety" lampka znowu nie swieci i zarowno kopcenie jak i przerywanie powraca
Ostatnio byl wymieniony zawor EGR ale nic to nie pomoglo.
Nie jestem specjalista w tym temacie ale wyglada mi to jakby gdzies bylo zasysane powietrze... tylko jak i gdzie?? :(
Macie jakies pomysly jak mu pomoc ?


Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi !!!



Laguna 1.9TDI - kopci (czarny dym) i przerywa przy 1800-2000
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Maja, 2006, 19:25:33 »
Jezlei wylapuje ci komp jakis blad to jedz na kompa i bedziesz wszytko wiedzial co sie dzieje!

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Laguna 1.9TDI - kopci (czarny dym) i przerywa przy 1800-2000
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Maja, 2006, 21:09:31 »
może masz gdzieś zwarcie - kabelki się stykają, gdzieś przetarta izolacja, woda, luźna wtyczka itp. - w miarę możliwości zajrzyj w komorę silnika i posprawdzaj

Laguna 1.9TDI - kopci (czarny dym) i przerywa przy 1800-2000
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Maja, 2006, 22:52:27 »
wymieniajac EGR komp byl sprawdzany i jedyny blad jaki pookazal to wlasnie EGR. Ale nadal przerywa i kopci. Nasuwa mi sie na mysl ze moze to byc wina jakiegos nieszczelnego ukladu gdzie za duzo powietrza sie dostaje lub w ogole jest jakies powietrze gdzie nie powinno go byc.
Jezeli to mozliwe chcialbym to naprawic jakos wlasnymi silami bo jak narazie warsztatow mam DOSC :( ma ktos z was moze jakkis pomysl??
pozdrawiam

Laguna 1.9TDI - kopci (czarny dym) i przerywa przy 1800-2000
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Maja, 2006, 01:10:54 »
Witam ponownie :)
A wiec tak, sam zabralem sie za ten problem i po odczepieniu jakiegos czujnika ( chyba czujnik cisnienia ale jakiego to nie mam pojecia No. 0 281 002 552, 8 200 155 613) auto zaczyna pracowac jak za dawnych dobrych lat :) podejrzewam ze uszkodzony jest ten czujnik :lol:  :lol:  :D .
Tyle, ze problem polega na tym, ze oprocz autoryzowanego salonu nikt nie handluje tym "czyms".
Moze ktos z was wie gdzie cos takiego dostane, moze byc uzywka chociaz szczerze to nie wiem czy jest czegos warte szukanie uzywki.

Pozdrawiam

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Laguna 1.9TDI - kopci (czarny dym) i przerywa przy 1800-2000
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Maja, 2006, 15:58:06 »
sprawdz na alegro, wg reklamy maja tam wszytsko ;)
O

Laguna 1.9TDI - kopci (czarny dym) i przerywa przy 1800-2000
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Maja, 2006, 17:42:19 »
no wlasnie zadne allegro ani ebay nie maja :(
wiec myslalem, ze znajdzie sie ktos na tym forum kto wie gdzie mozna dostac ta czesc (jakas ukryta hurtownia albo dystrybutor - tylko nie renault :) bo oni za duzo $$$$$ chca

Offline Krzysztof

  • *
  • 21
  • Płeć: Mężczyzna
  • DIGITECH hamownia chiptuning autoelektronika K-ce
    • DIGITECH hamownia tuning chiptuning filtry FAP/DPF Autoelektronika Katowice
Laguna 1.9TDI - kopci (czarny dym) i przerywa przy 1800-2000
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Maja, 2006, 22:10:54 »
Cytat: "larocca"
Witam ponownie :)
... po odczepieniu jakiegos czujnika ( chyba czujnik cisnienia ale jakiego to nie mam pojecia No. 0 281 002 552, 8 200 155 613) auto zaczyna pracowac jak za dawnych dobrych lat :) podejrzewam ze uszkodzony jest ten czujnik :lol:  :lol:  

Pozdrawiam


Odłączając jakikolwiek czujnik wprowadzasz sterownik w awaryjny tryb pracy i silnik nie będzie pracował poprawnie. Szybciej i taniej będzie podjechać na diagnostykę i ustalić przyczynę, niż wymieniać pokoleji części według Twoich domysłów.
Skąd jesteś? Zapraszam do Katowic na diagnostykę.
[size=17]DigiTech[/size][/b] PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA