TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« dnia: 12 Czerwiec, 2006, 07:28:12 »
Witam ;  


Moje pytanko jest takie - mam renault megane 1.5 dci 82. Autko ma roczek i 20 tys.

Chce dokonać zmiany softu. Mam do wyboru :

- dilera firmy renault w łodzi - współpracują z firmą vtech - czyli chyba wgrywają ich soft - koszt brutto 2500.


- druga możliwość -  800 zł.

moto.allegro.pl/show_item.php?item=109451310

moto.allegro.pl/show_item.php?item=109128317

rozwiązanie o 1/3 tańsze - z tym że są to nowe firmy - do tej pory o nich nie słyszałem.


- trzecie rozwiązanie to jechać do vtech lub masters - koszt około 1600.


........... tylko cały czas mnie zastanawia czy warto płacić 2500 czy 1500 - jak ktoś to robi za 800.


Chciałem podkreślić, że mi lotto czy wydam 1500 czy 800 tylko chce mieć poczucie, że nie zapłacę 2 lub 3 razy tyle za dokładnie to samo – a im się bardziej wgryzam w zagadnienie to dochodzę do takiego wniosku.

Vtech i Masters  mówią że piszą softy sami a tunerzy z allegro mówią że kupują je od zachodnich firm - evc, millenium. Zastanawiam się więc z czego wynika dwukrotna różnica cenowa. Czy soft kupowany za granicą i używany przez ludzi z allegro jest gorszy od vtechu i mastersa. Dodam tylko na koniec, że nie chodzi mi o jakiś znaczny wyczynowy wzrost tylko o podniesienie z 82 do 100.

A i darujcie sobie posty typu jak chcesz tanio to załóż opornik z allegro. Po prostu lubię wiedzieć za co płacę kaskę. Jeśli w moim rozumowaniu są jakieś błędy to proszę o ich korektę.

Nie trafiają do mnie też argumenty, że samochód tuningowany  przez firmę X to wygrał jakiś wyścig i dlatego jest ona najlepsza i tam się mam udać. Tu nie chodzi o jazdę wyczynową tyko o drobna poprawę użyteczności mojego sprzętu do przemieszczania się.  


Pozdro



Offline dssn

  • *****
  • 590
    • http://www.terpior.prv.pl
Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 09:02:29 »
jak masz roczny samochod to pewnie masz jeszcze przynajmniej rok gwarancji, jesli zmienisz soft bez wiedzy serwisu to porzegnasz sie z gwarancja, wiec jesli ci zalezy na gwarancji to wariant I wchodzi w gre, jesli cie nie interesuje gwarancja to tak:
nie kombinowalbym z oszczednosciami  i nie oddawal auta do osob ktore same nie pisza programow bo nie wiadomo jaka maja wiedze i czy czegos nie popsuja, ja osobiscie bym sie bal, z tego wzgledu wybralbym masters lub vtech, bo jak mniemam jestes z okolic krakowa i do nich ci najblizej.
Pozdrawiam
O

Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 10:28:15 »
Dzięki za odpowiedź.

Jestem z Łodzi więc najbliżej mam do Mastersa – do Warszawy.

Diler w Łodzi podobno nie pisze sam programów tylko wgrywają to co mają od Vtecha.

Pozdro

Czekam na inne opinie.

Offline rob555

  • *****
  • 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 15:54:40 »
:D
zastanawia mnie czy ktos kiedys zauwazyl jakim poteznym narzedziem jest internet.
Wystarczy wpisac np Vtech i kupa opini bedzie....podobnie jak napiszemy soft z allegro :)
Moje zdanie jest takie: Dealezy wgrywaja w wiekszosci wypadkow programy conajmniej dziwne by nie powiedziec zle....dzieje sie dlatego tak ze jak kolega wyzej zauwazyl na allegro jest kupa taniosci i mnogosci. Po co placic wiecej Vtechowi jak mozna wgrac z allegro a niech serwis sie meczy ze strzelajacymi turbinami. A 1700zl pojdzie w kieszen.
Co do softow z allegro to sie nie wypowiadam. Podpowiem tylko ze u mnie zrobienie softa pod auto to jest ok kilku godz i pare wersji nim ta wlasciwa zostanie. Jestem niezmiernie ciekawy jakie to mozgi i jasnowidzowie sprzedaja softy ktore sa mocnejsze od moich nie siedzac w aucie i nawet nie sprawdzajac jak turbina dmucha.....gdybym posiadl taka magiczna wiedze bym byl bogatym czlekiem.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 16:28:19 »
Dzięki kolego za opinie ;

Mam pytanie - czy mógłbyś skontaktować się z tymi osobami z allegro - i skoro jesteś fachowcem (bez ironii)  po rozmowie z nimi ocenić czy mają pojęcie o tym co robią czy nie i napisać co o tym myślisz - może są to jednak ludzie, którzy potrafią to i owo tylko może chcą wejść na rynek dlatego dają lepszą cenę a może poprostu mają mniejsze potrzeby jeśli chodzi o finanse a jeszcze może to jak się tak ktoś pozastanawia to nie święci garnki lepią.

Dlaczego sądzisz, że dilerzy wgrywają soft dziwny ?
Diler mowi, ze korzysta z softu vtechu i vtech to potwierdza.


Pozdro

Offline rob555

  • *****
  • 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 17:18:43 »
Cytat: "precious"
Mam pytanie - czy mógłbyś skontaktować się z tymi osobami z allegro - i skoro jesteś fachowcem (bez ironii) Dlaczego sądzisz, że dilerzy wgrywają soft dziwny ?Diler mowi, ze korzysta z softu vtechu i vtech to potwierdza.


Nie obraz sie (bez ironi) ale w polsce to co sie mowi a to co sie robi to dwie rozne rzeczy. Jak w serwisie nagminne jest dolewanie 3 l oleju a 1l w kieszen przy kazdej zmianie to co za probl wgrac inny soft...? Np raz na 3 chipy ....
Co do zadzwonienia i porozmawiania to wybacz....ale nawet nie chodzi tu o ich profesjonalizm. Wyobrazmy sobie ze chcesz kupic dobry garnitur i kupujesz z allegro tak na oko....bo nosisz L. (to jest soft wysylany mailem)
U tunera (np Masters Diagtronik itp) masz diagnoze przed, dopasowanie w trakcie itd...to tak jak bys ten garnitur szyl na miare u dobrego krawca...
Rozumiesz w czym rzecz....?
Czasem uda sie po rozmiarowce kupic taki gajer, ale na 100% wiesz ze lepiej uszyc na miare. Podobnie jest z probgramem.
Co do softu w ASO to jedynym plusem jest rzekomy brak utraty gwar. a tak to (cena, jakosc) dla mnie same minusy.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 17:33:36 »
To ja mam pytanie - jak wytłumaczysz fakt, że w jednej z 3 profesjonalnych firm tuningowych – (z nazwy jej nie wymienie bo mnie do tego nie upoważniono) robili mojemu znajomemu soft bez hamowni bo im bidokom hamownię zasypał śnieg ???

Jak wytłumaczysz kolejny fakt że w dwóch nie wymieniając z nazwy profesjonalnych firmach modyfikacja zajmuje godzinkę z okładem a u Ciebie 4 godziny ?

I jak wytłumaczysz i fakt, że w profejsonalnej firmie tuningowej pracują specjaliści co ludziom magnetyzery próbują sprzedawać – (panie 8 % wszystko się poprawia) ?

Czy nie mógłbyś jednak spróbować się skontaktować z tymi ludźmi z allegro i napisać dlaczego konkretnie ich oferta to shit.

Czy to nie jest trochę tak iż im więcej „czary mary” to drożej kosztuje ?

Nie jestem złośliwy tylko chcę dojść do obiektywnej prawdy.

Offline promax

  • *****
  • 582
Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 21:45:30 »
Czytać się tego nie da,stary jaki jesteś naiwny,tłumaczy Ci ktoś kto ma doświadczenie,wiedze ,potencjał a Ty swoje,bo taniej,talentu i wiedzy tanio nie dostaniesz,a kto kto ma to wszystko sprzedaje się na allegro,moge się założyć że w 2 min można kolesia zagiąć,nie sądze żeby  ten koleś wiedział nawet ile Ci turbina powinna dmuchać a ile będzie dmuchała po tuningu,i niby skąd ma wiedzieć jak nawet Twojego autka nie widział nawet w jpg-u
Te same softy różnie reagują w różnych egzemplarzach samochodów,każdy silnik jest w innym stanie itd.
Każdy egzemplarz silnika to inna bajka ,inaczej reaguje na różne mody i dlatego tuning tyle trwa,trzeba sie pomęczyć w samochodzie i zobaczyć co potrafi,gdzie niedomaga co poprawić ,i tak się robi dobry mocny i bezpieczny soft,a Ty chcesz kupić na allegro,bo taniej,pomyśl kiedy oddasz z nawiązką to co rzekomo zaoszczędziłeś
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 22:27:35 »
Dzięki za kolejną wypowiedź.

Na razie to Wasze argumenty nie są za bardzo przekonujące. Proszę o wypowiedzi bardziej merytoryczne - a nie że się czytać nie da albo że jak taniej to do dupy.  

Ktoś rozmawiał albo emailował z tymi ludźmi z allegro - że wyrażacie o nich swoje opinie ?

Mnie nie chodzi żeby to zrobić taniej bo zapewniam Ciebie, że mi naprawdę lotto czy wydam 800 czy 1600 - tylko chcę wiedzieć, że dobrze wydałem pieniążki.

Mam prośbę - może spróbujesz zagiąć tych delikwentów z allegro (a nie tylko się o to zakładać) . Ja się nie znam ale jak masz wiedzę to ich zagnij i powiedz - zagiołem kolesia, nie ma pojęcia o tym co robi z uwagi na to, tamto i owo.

Jak odniesiesz się do mojego poprzedniego postu na temat profesionalizmu profesjonalnych firm tuningowych - a zwłaszcza sprzedaży magnetyzerów i modyfikacji softu bez czynnej hamowni ?

Czy uważasz że robienie softu bez czynnej hamowni świadczy o profesjonaliźmie - czy to amatorszczyzna i badziewiarstwo ?

Czy magnetyzery pomogły komukolwiek oprócz sprzedającego i producenta magnetyzerów ?  

A i chcę podkreślić, że nie jestem złośliwy ani bezmyślny - jedynie chcę wyjaśnić pewne kwestie i dopóki nie będę miał logicznych, merytorycznych argumentów to będę drążył ten temat do czego i Was zapraszam.

Pozdro

Offline promax

  • *****
  • 582
Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 22:42:38 »
POdaj mi namiar na kolesi z allegro,myśle ze się będzie się z czego pośmiać
JEśli chodzi o firmy z magnetyzerami to nie rozmawiam bo nie wiem o kim gadamy,napewno nie jest to Vtech ani Master
Jeśli chodzi o tuning bez hamowni to np. Ali nie ma jej a robi zajebiste programy,robi je na drodze,testuje,poprawia,doskonali,i trwa to jakieś 4 h,i puki sobie tego nie zrobisz,nie przeżyjesz to będziesz ciągle marudził że chcesz żeby Cie przekonywać,a co mnie Twoja krzywda,tylko potem sobie za dużego ała na czole nie zrób,
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Kolego z Renault
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 22:53:35 »
powiem krótko dalej korzystaj z serwisu Jaszpolu dalej opieraj sie na tym że Zastec to Guru i tylko oni jedni wiedzą co jest grane w temacie tuningu Nic dodać nic ująć , wg. ciebie soft z allegro jest tak samo dobry jak Vtechu czy Mastersa może ale dopiero po dopasowaniu parametrów u mnie strojenie softu trwało prawie pół dnia pozostawiam to bez komentarza
AHA co do Jaszpolu to wszyscy moi znajomi serwisują Renault w Warszawie albo Kaliszu a mojemu bratu zepsuli ksenony na 1ym przeglądzie gwarancyjnym.

Offline rob555

  • *****
  • 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 22:54:00 »
Wodzu jaja z nas sobie robisz? Tlumacze lopatologicznie prosciej sie nieda.
Chcesz to kup rezystor i ciesz sie +20KM. Co mam Ci napisac ....
To ze niektore znane ( nie koniecznie dobre) firmy tez softy wgrywaja po nr sterownika bez zajzenia w logi to fakt. Nalezy sie jednak takich wystrzegac. Na allegro zazwyczaj kupisz softy ktore furore robily 5 lat temu. Turbiny nie dygniete, dawki kosmiczne.
Dlatego sa te fora ktore daja obiektywne w miare spojzenie. Masters, Tora czy Aligator to ludzie za ktorymi ida czyny i to zazwyczaj super udane. Dostales namiary czego jeszcze chcesz?
Hamownia nie jest potrzebna do tuningu...weryfikuje tylko stan koncowy, stroi sie zazwyczaj do logow z Vaga (czy innego urzadzenia diagnost). poczytaj troche w necie to zrozumiesz.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Czerwiec, 2006, 23:12:23 »
promax

namiary na kolesi z allegro są w moim pierwszym poście - jak coś się dowiesz to będę wdzięczny ;


zenonpl

to właśnie zastec handluje magnetyzerami - więc raczej nie są dla mnie guru ;  
 
na temat jaszpolu się nie wypowiadałem ani dobrze ani źle

 
rob555

czyli okazuje sie, że bez hamowni też jednak można - a jak się do większości profesjonalnych firm dzwoni to głównym gwoździem programu jest hamownia (czyli jak wynika z twojej wypowiedzi trochę pic na wodę).
 

Reasumując podejrzewam, że to co oferują niektóre zajebiście renomowane firmy używające super high-tech sprzętu to jest często to samo co oferują chłopcy z allegro z laptopem i bez hamowni - tylko za 2 razy mniej.  Teraz problem tylko żeby oddzielić ziarno od plew.

Mam jeszcze pytanko - jak ktoś mówi, że jest np. przedstawicielem vtechu i używa ich oprogramowania to znaczy, że wgrywa na ślepo po numerze sterownika - czy coś się bardziej do tego przykłada ?

A ja mam jeszcze jedną uwagę
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Czerwiec, 2006, 00:44:52 »
Taką trochę nie na temat ale dotyczy tematu POSTU:
.....gdzie najlepiej zmienić soft..........
A nie powinno być:
....... gdzie najtaniej zmienić soft ale bezpiecznie .....

Offline rob555

  • *****
  • 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Megane 1.5 dci 82 gdzie najlepiej zmienic soft ?
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Czerwiec, 2006, 07:37:38 »
Cytat: "precious"
czyli okazuje sie, że bez hamowni też jednak można - a jak się do większości profesjonalnych firm dzwoni to głównym gwoździem programu jest hamownia (czyli jak wynika z twojej wypowiedzi trochę pic na wodę).
Reasumując podejrzewam, że to co oferują niektóre zajebiście renomowane firmy używające super high-tech sprzętu to jest często to samo co oferują chłopcy z allegro z laptopem i bez hamowni - tylko za 2 razy mniej.  Teraz problem tylko żeby oddzielić ziarno od plew.
Mam jeszcze pytanko - jak ktoś mówi, że jest np. przedstawicielem vtechu i używa ich oprogramowania to znaczy, że wgrywa na ślepo po numerze sterownika - czy coś się bardziej do tego przykłada ?


Klient proznym stworzeniem jest. Jak dostanie wydruk z dobrym wynikiem to ma wrazenie ze lepiej mu auto idzie ;)
Hamownia sama w sobie pomaga stroic ale nie jest niezbedna. No chyba ze priorytetem nie jest bezpieczenstwo a np wynik. Wtedy walimy co tam Vag wypisuje i dazymy do tej mocy chociazby po trupach turbin i w czarnym dymie.
Bez urazy ale sama idea robienia softa na odleglosc to troche poracha (dlatego tak nisko cenie allegro) obojetnie czy bedzie to Vtech czy Zenek z laptopem.
Co do Vtechu to mam mieszane odczucia. Widzialem softa do nowego golfa 105KM i wyszedl im super. Wczoraj ogladalem softa do multitronika to turbine na seryjnych nastawach zostawili....
Dla mnie to ze  z Vtechu to wcale nie oznacza ze hiper super.
Wiesz jak najprosciej weryfikowac tunera od tjunera?
Jak ktos mowi ze zrobi 110 na 142KM a nawet nie widzial ile Ci teraz turbina podaje i wjakim stanie masz wtryski (bo tyle na tabelce ma) to dla mnie juz oznaka problemow.
Jak ktos Ci powie zrobie to na ok. 140KM i zobaczymy jak wyjdzie to znaczy ze troche juz wozkow przetrzepal.
pozdr
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk