TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

postoj na wzniesieniu

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline And280

  • ****
  • 360
postoj na wzniesieniu
« dnia: 24 Czerwca, 2006, 19:45:17 »
czy postoj autka na wzniesieniu moze miec jakikolwiek wplyw na rozruch silnika i smarowanie na zimno?? os przednia jest wyzej od tylniej i kat wynosi kolo 20 stopni mi sie wydaje, ostatnio zauwazylem ze jakies takie dziwne stuki byly na zimnym silniku tak co 5 do 10 sek jakis taki dzwiek pomieszany z praca silnika, nie ma pewnosci ze dochodzi to z silnika moze jakis plastik jakas luzna czesc skacze, ale pozniej jak postal troszke i znowu byl odpalany to juz tego nie bylo, nie wiem jaki olej byl wczesniej ale zalalem polsyntetyka, czytalem cos ze moga sie zatkac kanaly olejowe po zmianie na olej polsyntetyczny czy to prawda?? i przy zacieraniu silnika nie bylo by slychac chyba stukow tylko silnik by zaczal ciezej pracowac i by sie zatrzymal ?? wyprowadzcie mnie z bledu jesli cos pomieszalem, dzieki dodam ze to silniczek tdi


Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
postoj na wzniesieniu
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Czerwca, 2006, 20:39:46 »
Z tego co czytałem masz Toledo 1L 1.9 TDI AFN 110 KM (taki sam jak u mnie). Jeżeli stoisz przednimi kołami wyżej, to może że zacznie ciut wolniej olej krązyć, ale krąży co najmniej od momentu, kiedy przestaje Ci migac ta czerwona kontrolka oleju na desce rozdzielczej (obok kontrolki hamulca ręcznego). Olej półsyntetyczny jest z tego co wiem odpowiedni - chyba tylko ja zalałem TDI mineralnym, czego jak mi się wydaje będę żałował już za niedługo. Pilnuj tylko terminów wymian i zobacz czy olej nie jest przepalony, nie dostał się do niego płyn chłodzący czy podobne historie - idealny kolor oleju to żółto - miodowy.
Co do stuków - u mnie niedawno stukało coś w silniku i myślałem że koniec motorka, a to guma przy zamku maski uderzała o wentylator. Sprawdź na spokojnie na kanale albo poproś mechanika.

A tak przy okazji: z jakiego oleju zmieniałeś na półsyntetyk?
 
Pozdrawiam!
K.

Offline And280

  • ****
  • 360
postoj na wzniesieniu
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Czerwca, 2006, 21:14:07 »
jaki byl olej w srodku to tez nie mam niestety pojecia nawet w ksiazeczce serwisowej nie bylo nazwy oleju a wlalem castrola na ktorego wszyscy tak narzekaja ale moj ojciec lal juz w 2 samochodach przez caly czas castrola 1 w benzynie i 1 w dieslu no i silniczki byly zdrowe a renowka jezdzi bez zarzutow, ja wlalem 10w/40 gtx 5 cos tam :)) i chyba nie bede zmienial ale jak cos to jedynie ma mobila i tez 10w/40, z tym ze zapchaja sie kanaly olejowe to chyba lekka przesada bo takeigo syfu to w silniku az chyba nie ma, mi smierdzi tylko z wydechu troszke przepalonym olejem jak dostanie po  tylku troszke autko ale to jak mi podowiedzieli stary olej sie wypala z wydechu bo turbawka padla i pewno troszke pompnela w wydech u wczesniejszego wlasciciela,ogolnie jestem zadowolony z autka czasem notlauf ale rzadko  to trzeba turbinke przeczyscic wezme sie za to po sesji, pozdrawiam zycze powodzenia i jak najmniej klopotow:)
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline And280

  • ****
  • 360
postoj na wzniesieniu
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Czerwca, 2006, 21:17:45 »
a co do koloru oleju to z tego co wiem to zawsze bedzie czrny jak smola po przejechaniu troszku kilometrow nie ma na to sily:)) olej bedzie jak miodzik tylko troszke po zalaniu :)) pozdrawiam a uszczelka jest zdrowa to plyn tez nie ma prawa sie dostac oliwki mi tez nie ubywa pod intercoolerem sucho widac troszke starego nalotu ale z tego co wiem jakby tam bylo troszke ( bez kapania) to byloby wszystko w porzadku ma prawo tam byc.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

postoj na wzniesieniu
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Lipca, 2006, 21:30:28 »
co do stukow to najprawdopod. stukaja hydropopychacze zanim olej dojdzie , piszesz, ze zalales polsyntetyk. wg mnie nie ma co panikowac
pozdrowka