TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

cos stuka i swiergocze

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline And280

  • ****
  • 360
cos stuka i swiergocze
« dnia: 25 Czerwca, 2006, 17:12:24 »
od 3 dni zauwazylem ze przy odpalaniu autka ale to tez nie jest regula i wlasnie nie wiem dlaczego, po odpaleniu slychac co 5-10 sek takie metaliczne uderzenie albo jakies swiergotanie tak jakby cos piszczalo, albo tarlo nie wiem jak to opisac, jak juz np jade to rowniez w takich samych odstepach slychac ten dzwiek a pozniej sie ucisza ale tez nie zawsze, i tak sie zastanawiam co by sie dzialo jakby pompa wodna niedomagala lub byla na wykonczeniu tylko by cieklo czy jeszcze cos?? a moze to cos z pompa od wspomagania jakie bylyby objawy jej konca? jakies charakteryczne odglosy by temu towarzyszyly? denerwuje mnie to i zarazzem boje sie ze jak pompa to moze mi rozrzad szczelic albo cos w silniku lata ale tam nie powinno byc nic luznego?? jak uwazacie dzieki za pomoc


Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Czerwca, 2006, 18:06:41 »
Witam,
zdradz jaki masz stan oleju, kiedy ostatnio zmieniales, czy silnik nie krwawi (puszcza olej). Swiergotanie, przypomina np dzwięk kończącego się paska napędzającego pompe wspomagania (do 50 zł z wymiana u mechaniora), ewentualnie inne paski. Kiedy zmieniano rozrzad? Wiele już slyszalem w swoim Toledziaku ale nie potrafie sobie przypomniec metalicznych uderzen w tym badz innych znanych mi dieslach.
Pozdrawiam!

Offline And280

  • ****
  • 360
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Czerwca, 2006, 18:12:29 »
paski zmieniane wszystkie 3 tys km temu, poziom oleju prawie max upuszczalem bo mi w aso przelali, wymienials juz moze pompe wodna lub wspomagania?? bo moze cos z nimi jest nie tak? a moze po prostu jakas luzna czesc mi lata jak zacznie mi znowu pukac to otworze maske i bede musial nasluchiwac moze maska jest luzna czy cos a ja sie martwei no ale boje sie troszke o silniczek, pasek od wspomagania dali mi za maly i pompa jest cofnieta max do tylu i juz nie mozna jej poluzowac a pasek jest mocno naciagnity moze to tez ma jakis wplyw??
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline And280

  • ****
  • 360
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Czerwca, 2006, 19:18:32 »
czym jest napedzana pompa wodna w silniku AFN 110 paskiem rozrzadu czy paskiem od alternatora?? bo to jest wazna kwistia bo jesli od alternatora to nie jest tak zle ale jesli od rozrzadu to moze byc klopot jak pompa siadzie :( pomozcie jesli ktos wie na 100%
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Czerwca, 2006, 19:53:57 »
pompa wodna o ile pamiętam jest napędzana paskiem rozrządu, jeżeli pompa byłaby uszkodzona - nie byłoby własciwego chłodzenia, ciekłaby, ale jeżeli miałaby się zatrzeć - zerwałaby pasek (np zimą, jeżeli zamiast płynu byłaby woda) - tyle mój mechanior. Najpewniej lata ci jakaś luźna część - czy masz dobrze dokręconą tą plastikową osłonę z emblematem TDI na silniku, ewentualnie może masz luźną obudowę pod silnikiem i wpada w rezonans.

Offline And280

  • ****
  • 360
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Czerwca, 2006, 20:04:50 »
hehe obudowy pod silnikiem brak ostatnio zagubiona i poszukiwana, a co do napedu to pytalem sie gdzie indziej i pewien pan powiedzial z 100% pewnoscia ze jest napedzana od paska alternatora i wlasnie nei wiem jak to jest:( a obudowa na gorze jest dobrze przykrecona ale to nie taki dzwiek, moze maska jak mialem otwarta to nie bylo slychac tego ale jak jest zamknieta tez nie zawsze to slychac, czeka mnie kanal i obserwacja ale niestety teraz nie mam warunkow do tego i dlatego sie pytam tutaj
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Czerwca, 2006, 20:24:29 »
no to może jest luźne wygłuszenie pod maską i rezonansuje śrubkami mocowania o blachę, albo usztywnieniem o maskę kiedy maska jest zamknięta....
Pozdrawiam!

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Czerwca, 2006, 01:18:12 »
Pompa wody w tdi 1gen (1Z, AFN i podobnych) napedzana jest na pasku od ALTERNATORA.
W tdi 2gen (ALH,AQM,ASV,AHF,AHF) jest paskiem rozrzadu.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline And280

  • ****
  • 360
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Czerwca, 2006, 12:02:32 »
i wlasnie wrocilem od mechanika bo to swiergotanie juz bylo przerazajace, wstepna diagnoza bo jeszcze nie rozbieral tylko osluchal sluchawkami zacierajaca sie rolka napinajaca od paska rozrzadu, jak to mozliwe ze ta czesc zatarla sie po 3 tys km!!!!!  bo tyle temu wymienialem pasek rozrzadu:((  mam fakturke za zakup i od mechanika ktory mi to zakladal czy mozna cos z tym zrobic zeby zwrocil mi ktos koszty  naprawy ponownej??
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline And280

  • ****
  • 360
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Czerwca, 2006, 20:45:50 »
wstepna diagnoza okazala sie bledna i wyszlo ze przez zbyt mocno naciagniety pasek rozrzadu uszkodzil pompe paliwowa, do zrzucenia i regeneracji:( i teraz sprawa wyglada tak mam fakturke za wymiane paska i ze zaklad uszkodzil mi przez swoja niewiedze pompe ( pasek byl strasznie mocno naciagniety i nie dalo sie go wogole ugiac) czy moge wywalczyc w jakis sposob zwrot kosztow naprawy i wymiany?? jak uwazacie, jednak trzeba kazdemu mechanikowi patrzec na lapy i wszystko po nich sprawdzac, pierwsza wymiana paska rozrzadu poza domem i od razu pech :(( pozdrawiam
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Czerwca, 2006, 23:01:44 »
mysle ze masz szanse pomeczyc ich troche. Watpie by bylo odszkodowanie ale moze w ramach uczciwosci naprawia pompe na wlasny koszt. To trzeba byc totalnym laikiem by tak pasek naciagnac....
Co innego gdyby zawiodl np napinacz, czy rolka by sie sama z siebie zacierala, tutaj to ewidentny blad warsztatowy.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

czegoś nie łapię w tym
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Czerwca, 2006, 00:24:47 »
napinacz w TDi ma określony ruch do kiedy ciągnąć pompa wtryskowa ma naprawdę mocną tulejkę ale ta z czasem sie i tak wypracowuję i napięcie paska nie ma tu znaczenia pasek musi być mocno naciągnięty a pompa Bosch VE ze starości ma luz na wałku o ile to jest tdi bo może jakas benzyna i pomyliłem pompy ????

Offline And280

  • ****
  • 360
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Czerwca, 2006, 00:52:40 »
nie jest to tdi no i niestety moze i ze starosci a moze pasek pomogl temu zuzyciu bo naciagniety byl naprawde mocno za mocno mozna powiedziec,
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
cos stuka i swiergocze
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Czerwca, 2006, 10:23:18 »
masz prawo domagac sie naprawy na ich koszt, sprobuj sie dogadac z nimi a jezeli beda cie zlewac to powiedz ze beda mieli w takim razie klopoty i narob im kolo dupy. Jezeli koszty wyniosa cie wiecej niz 1000 zl to moim zdaniem nie odpuszczaj. Prawo jest po twojej stronie (ale jego interpretacja bywa rozna :))) )
O