TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

A3,mk4,A4..........plan B mk3 - co wybrac?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Udesky

  • *
  • 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • Naftolot
A3,mk4,A4..........plan B mk3 - co wybrac?
« dnia: 22 Czerwca, 2006, 22:39:22 »
A wiec tak mam w planach w koncu zmienic auto na jakies TDI pewnie bedzie to 90KM chyba ze kasy starczy i 110KM, zastanawiam sie nad Audi A3 lub A4 oraz Golfem 4, ale jesli cos niewypali to w rezerwie Golf 3 (maloprawdopodobna wersja). Niemam kompletnie doswiadczenia z tymi silnikami i niewiem czym sie charakteryzuja i na co zwrucic uwage przy kupnie? Czy przy przebieg ok 200 000 - 300 000km jest sens co kolwiek w nim grzebac, chodzi mi tu o podkrecenie tego silnika w przyszlosci do ok 160KM?

z gory dzieki za info.


Grafitowa Octavia Kombi TDI AHF
Życie zaczyna się powyżej 4000rpm, tylko czemu ja mam diesla :P

Offline promax

  • *****
  • 555
A3,mk4,A4..........plan B mk3 - co wybrac?
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Czerwca, 2006, 07:54:22 »
Zdroworozsądkowo byłoby gdybyś nastawił się od razu na 110-tke
Przebieg to sprawa zagadkowa,nie stawiałbym na to co wyświetla licznik a na to co jest zapisane w sterowniku,w grupie Vag można sprawdzić rzeczywisty przebieg samochodu od 99 roku
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Udesky

  • *
  • 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • Naftolot
A3,mk4,A4..........plan B mk3 - co wybrac?
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Czerwca, 2006, 10:44:26 »
Niestety tu wchodzi w gre rocznik przed 99r. wiec z tym przebiegiem bedzie ryzyko. W kazdym razie sprawdzajac te w PL to wszystkie maja ponizej 200 000, a patrzac na jakies niemieckiej to hmm zaczynaja sie od 220 000 a srednio ok 300 000 wiec nastawiam sie na takie przebiegi, zreszta systematycznie silnik bedzie zakuwany i podkrecany. I jak wyglada sprawa z turbina bo czytalem ze pod 300 000 lubia szfankowac. No i jaka jest roznica pomiedzy silnikami w Audi gdzie jest zamontowany w w zdloz a VW, ktory jest leprzy w tuningu?
I czym roznia sie silniki 90KM od 110KM turbina, IC, wtryskami elektronika, czy czyms wewnatrz silnika??

P.S. sorki za takie pyt. ale jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o diesle!
Grafitowa Octavia Kombi TDI AHF
Życie zaczyna się powyżej 4000rpm, tylko czemu ja mam diesla :P

A3,mk4,A4..........plan B mk3 - co wybrac?
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Czerwca, 2006, 14:39:38 »
110 ma inną turbinkę i wydajniejsze wtryski. Co do samej turbiny 300 000 km dla turbo to juz sporo, duzo zalezy jak było auto uzywane...turbosprężarki można kupić w bardzo dobrym stanie na allegro w zasadzie do każdego modelu, staje sie to juz normalną częścią zamienną i moza kupić w dobrym stanie już za 400-500zł więc nie jest to spory wydatek. Tak jak juz było napisane szczególnie TDI przywozone z Niemiec mają nastukane najczęście grubo ponad 200 000km. Licznik traktuj jako dobry żart ;) Skąd jesteś wogóle? Najlepiej technicznie auto sprawdzic u dobrego tunera, który powie Ci po diagnozie niemal wszystko o silniku i jego podzespołach...

JAK zamierzasz dłubać szukaj AFN
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Czerwca, 2006, 22:00:52 »
jest o wiele bardziej podatny na mody niż 1Z uwierz mi a turbo przepływkę wtryski i tak dasz nowe więc no problem!!!! z AFN tylko programem masz 136kucy i 320NM po modach nie wiem ale tak na asv i turbo od 130 do 145-150 potem końcówki 230 i pompa 11mm a gdzie staniesz nie wiem ale myslę że do 170 dojedziesz na luzie

Offline Udesky

  • *
  • 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • Naftolot
JAK zamierzasz dłubać szukaj AFN
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Czerwca, 2006, 00:36:05 »
Jestem ze Slaska (Cieszyn), jesli chodzi o zakup to mam zamiar kupic go w niemczech gdzies z ulicy, a nie od handlarzy poniewaz jade tam do pracy, wiec liczniki mysle ze beda realne. Niestety warunkiem tego bedzie uprzednia sprzedaz w wakacje mojego aktualnego auta (moze ktos chce Mazde 323F (BA) 1.5 16V DOHC :)  )  i po wakacjach wracam A3 jak dobrze pujdzie z tym ze z tego co widze za ta kase ktora bede mial bede mogl kupic co najwyzej 90KM chyba ze trafi sie jakis lekko uszkodzony 110KM. Teraz jeszcze pyt. odnosnie oznaczen czy ktorej z nich z tych samych wersji mocy sa leprze od drugich jaka jest roznica np. miedzy Z1,a AGR, czy ktore leprze, ktore gorsze? A i jakie sa najczetrze mankamenty tych silnikow, tzn czym sie nieprzejmowac, a na co zwrucic szczegulna uwage (interesuja mnie wersje 90 i 110KM) przy zakupie i po czym poznac obiawy niewidoczne golym okiem?. Na poczatek chce tylko zrobic dobry zakup i nacieszyc sie malym spalaniem, a potem systematycznie grzebanie wiec auto troche pojezdzi w serii :)   A i tak z ciekawosci o ile drozszy jest tuning silnika Audi od Golfa 4?
Grafitowa Octavia Kombi TDI AHF
Życie zaczyna się powyżej 4000rpm, tylko czemu ja mam diesla :P

Tuning silnika zalęzy od kondycji i wersji a nie marki
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Czerwca, 2006, 02:34:08 »
audi VW to samo różnice śa w AFN czy 1Z mnie albo więcej gratów do wymnainy

Offline Udesky

  • *
  • 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • Naftolot
Re: Tuning silnika zalęzy od kondycji i wersji a nie marki
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Czerwca, 2006, 10:20:41 »
Cytat: "zenonpl"
audi VW to samo różnice śa w AFN czy 1Z mnie albo więcej gratów do wymnainy


Niby to samo, ale w Audi silnik zamontowany jest w zdloz, a w Golfie w poprzek (chyba niepomylilem?) i slyszalem ze to jest mala roznica w przerobce.  No to jeszcze 1 pyt. jakich oznaczen silnikow szukac najlepiej wsrod 90 i 110KM,a ktorymi raczej sie nieinteresowac?
Grafitowa Octavia Kombi TDI AHF
Życie zaczyna się powyżej 4000rpm, tylko czemu ja mam diesla :P