TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1.9 TDI 110PS zesłabł

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
1.9 TDI 110PS zesłabł
« dnia: 28 Czerwca, 2006, 22:54:31 »
MAm golfa III 97 ze 110ps. (silnik AFN) Zawsze śmigał że miło i od jakiegoś czasu albo jedzie ledwo i ewidentnie turbo jest wyłączone bo sprezarka nie swiszcze
(wtedy go gasze na 2 sekundy nwet podczas jazdy i odpalam i czesto pomaga) a jak swiszcze to też jest słabawy,ma moc ale dopiero od ok 2500obr. Podobno to zawór odcićnienia i zasnierzałe ciegno zaworu w turbinie. Sa jakies opinie na ten temat? albo może ktoś ma na pozbyciu dobru zawór o nr: 1HO 906 627? pozdrawiam łukasz


Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline And280

  • ****
  • 360
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Czerwca, 2006, 23:51:40 »
wg mnie to moga byc kompletnie zatarte kierownice w turbinie, zalezy jak jezdziles czy oszczdznie czy czasem deptales?? ale jesli to z dnia na dzien sie stalo to winy trzeba szukac gdzie indziej moze byc to zaworek n75 albo tez ta gruszka co jest na turbinie ale tu juz jest troszke gorzej bo ciezko dostac ta czesc oddzielnie,  pozdrawiam
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Czerwca, 2006, 10:39:53 »
Mi sie wydaje ze ma niedoladowanie i dlatego w tryb awaryjny wpada.
Sprawdz n75 i wezyki podcisnieniowe, ew dolot czy jest szczelny
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Lipca, 2006, 21:48:38 »
Wężyki będą dobre,bo czasem jedzie znaczy śmiga i wszystko jest ok a czasem kiepsko,bede musial wymienic ten zaworek n75??tak? CZy to te koło przepływomierza do tórego dochodZą 3 wężyki i przewód? pisze na nim 1HO 906 627. Gdzie czegoś takiego czukać??allegro?używki czy może nówke?
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline And280

  • ****
  • 360
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Lipca, 2006, 23:29:15 »
zaworek n75 jest na podszybiu i jest on z biala glowka znajdziesz go nad zbiorniczkiem plynu chlodzacego gdzies w tych okolicach bedzie szedl do niego przewod od turbiny a wchodza do niego 3 przewody, mozna go sprawdzic bez rozbierania, popros kogos zeby wsiadl i zapalil samochod a ty trzymaj reke na sztandze co jest pod grzybkiem co steruje kierownicami, jesli sztanga po odpaleniu auta sie podniesie to zaworek jest oki, ale moze byc ze w pewnym momencie bedzie sie zacinal tylko pod wiekszym obciazeniem a tego juz nie zobaczysz, podmien z kims kto ma sprawny, pozdrawiam
Nastepny tolek teraz 1M ASV

1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lipca, 2006, 08:40:26 »
To napewno nie zaworek bo te nowsze (z biala glowka) zadko kiedy padaja w przeciwienstwie do starszych zaworkow. Napewno zatarte jest ciegno bypassa turbina , wychodzi blad zbyt duzego cisbnienia kolektora  , oraz uszkodzenie czujnika cisnienia doladowania , komp przechodzi w tryb awaryjny. Trezba dokaldnie przeczyscic ciegno turbiny w miejscu gdzie jest bypass mozna nasmarowac delikatnie od zewnatrz specjalnym smarem do bardzo wysokich temperatur . Ale jak tego nie robiles nigdy to lepiej nie smaruj bo dasz jakis nieodpowiedni smar ktory sie zaopiecze i bedzie jescze gorzej

Offline And280

  • ****
  • 360
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipca, 2006, 12:26:20 »
a jaki smar polecasz?? bo ja psikalem na ciegno wd40 i ruszalem nim zeby je jakos rozruszac ale nic to raczej nie dawalo a jesli ma kolega wyzej zatarte kierownice w turbinie to i smarowanie ciegna tez nie pomoze, trzeba rozebrac  raczej turbawke i oczyscic, a mozna tym ciegnem jakos regulowac aby przy wyzszych obrotach tez nie wywalalo? np bardziej otwierajace sie kierownice czy cos?? bo jesli po zapaleniu atka ciegno podniesie sie do gory to n75 na 100% jest sprawny??
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lipca, 2006, 16:08:40 »
Cytat: "autosuper"
To napewno nie zaworek bo te nowsze (z biala glowka) zadko kiedy padaja w przeciwienstwie do starszych zaworkow. Napewno zatarte jest ciegno bypassa turbina


autosuper czy Ty przypadkiem wiesz co piszesz...? Mam nadzieje ze to zwykle przejezyczenie...jaki bypass?? W AFN???
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

60562882

1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lipca, 2006, 11:11:40 »
Mam golfa IV 90 kM ktory tez oslabl.Vag teraz nie pokazuje zadnych bledow ale wczesniej byly takie:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1649 - 35-00 - -
Skasowalem je i teraz sie niepojawiaja.
Moze ktos wie co oznaczaja?

U mnie na podszybiu sa dwa zaworki - ktory to ten n75?
I jeszcze jedno - jag vag-com sprawdzic cisnienie doladowania.
Wydaje mi sie ze moj golfik zasysa jakies lewe powietrze i dlatego tak sie dziwnie zachowuje ale moze sie myle.
Bede wdzieczny za odpowiedz

Offline And280

  • ****
  • 360
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Lipca, 2006, 11:19:36 »
1 blad z tego co sie orientuje to zbyt duze cisnienie doladowania spowodowane wlasnie tym zaworkiem n75 lub zatartymi kierownicami turbiny, i jeszcze jeden blad z abs jak sama nazwa mowi ale co oznacza to nie mam pojecia, zaworek n75 to jest jeden z tych na podszybiu z biala glowka !!
Nastepny tolek teraz 1M ASV

60562882

1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Lipca, 2006, 12:00:48 »
Wlasnie - jeden zaworek jest z biala glowka a drugi z czarna.
Dzieki za info sprobuje jakos go moze podmienic ale moze ktos sie orientuje ile ten n75 kosztuje w aso. Czy odnowego vw cady bedzie taki zaworek pasowal?

A moze jest jakis zamiennik tego cuda n75?

Offline And280

  • ****
  • 360
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Lipca, 2006, 12:55:11 »
kazdy zaworek jest taki sam i bedzie pasowal nie ma problemu, a koszt nowego to okolo 150 zl .
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Lipca, 2006, 13:34:11 »
Hej. Naprawione. Zawór dobry. Recyrkulator spalin był zasyfiony. Mechanik mi odrazu powiedzial po objawach ze to będzie to. Wyczyścił, Zapłaciłem 30zł. Teraz śmiga od 1500tysiąca obrotów ze szok.a sprężarka śwista aż miło i teraz nieweim co to tryb awaryjny :):) pozdrawiam i zycze bezawaryjnej pracy tdików,dzieki
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline And280

  • ****
  • 360
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Lipca, 2006, 14:29:19 »
Cytuj
Hej. Naprawione. Zawór dobry. Recyrkulator spalin był zasyfiony. Mechanik mi odrazu powiedzial po objawach ze to będzie to. Wyczyścił, Zapłaciłem 30zł. Teraz śmiga od 1500tysiąca obrotów ze szok.a sprężarka śwista aż miło i teraz nieweim co to tryb awaryjny SmileSmile pozdrawiam i zycze bezawaryjnej pracy tdików,dzieki



w sumie nie spodziewalem sie ze cos takiego moze byc tez przyczyna jak bede mial chwilke czasu to tez sprobuje rozebrac i oczyscic egr czy to nie wygladalo na latwe jak mechanik to robil?? przygladales sie moze?? bo to jest  chyba nad kopulka od zaworow gdzie laczy sie z odma?? czy moze jest to gdzie indziej?? pozdrawiam bo tryby awaryjne rowniez mnie czasem dopadaja
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Sierpnia, 2006, 21:50:14 »
To znajomy mechanik,bardzo ma dobra opinie.generelnie ma pojecie:)Ma też ze dwa swoje tdiki. Sam sie zdziwilem ze to tak prosto sie udało naprawic,mowil ze to od przebiegu,syf jak w kominie sie zrobil. Ale nie byłem przy tym i nieweim jak to konktretnie wyglądało. Sam sobie wymyslilem ze jak zrobie ze 20tysiaków to znowu to wyczyszcze,a co?:) z tym, ze z tego co wiem to bez przyczyny sie to nie robi. Jazda na wysokich obrotach,lub poprostu turbawka gdzies przepuszcza i te spaliny tam idą. Zrobilem juz tysiąc od tej operacji i narazie niema sladów zeby cos sie powtarzało.Grzeje ze na mokrym to lubi 3 biegu zerwac przyczepnosc a jezdze na potenzach. pozdrawiam
Nie bawisz sie, nie żyjesz.