Witam wszystkich - to mój pierwszy post, przyłaczam się do postu o AFNie
ale do rzeczy:
mam straszne overboosty
auto to golf III z silnikiem AFN przebieg około 180 tys. po wirusie - na 136/339
max ciśnienie na turbinie to 1,165 bara... i jeszcze 18 lipca ładnie trzymało zadane parametry
niestety teraz strasznie nasilił się overboost...
tzn zaraz po chipie przy pedale w podłodze wskazówka wędrowała do 1,5 bara...szybciutko spadała do 0,9 i szybko narastała do zadanego prawie 1,2...
teraz wygląda to tak 1500 rpm but w podłoge wskazówka dochodzi do 1,8 bar po upływie 2,3 sekund spada na 0,5 (az spowalnia auto) i narasta do 1,2....
czasem podskoczy do prawie 2 bar i notlauf
jak testowałem na 5 biegu to potrafi jeszcze drugie takie wahnięcei zaliczyć...tak jakby turbo nie mogło być wysterowane..
pytanie czy to może być efekt zapieczonych kierownic? - nie uprawiam PSJ
tak sobie dumam że podciśnienie jest OK tylko zacina się sztanga i czasem puści wcześniej albo później...
sztanga chodzi na wyłączonym silniku około 2 cm w górę w strone gruszki tak że 2 palcami (kiepski dostęp) trzeba dość mocno pociągnąć jakby sprężyna trzymała...
po odpaleniu sztanga wchodzi 2 cm w strone gruszki..
przewody do n75 są w dobrym stanie... pytanie czy taki efekt to zapieczenie kierownic - jeżdże autem 15 tys km i pierwszy raz mam ten problem.. czy raczej n75 nie potrafi wysterować kierownic spalin w turbo..
dodam że najłatwiej złapac notlaufa wciskając gaz do dechy przy 3000 rpm na 5 biegu ... od 1500 rpm jeszcze zdąży odpuścić ciśnienie..
aha i jedna ważna rzecz, po programie okolice 1 bara osiągałem przy 3/4 pedału a overboosta do 1,5 przy bucie w podłodze - teraz 1 bar pompuje do nawet nie do połowy gazu...
pytanie ile powinien trwać i jaki powiniene być ten oveboost jak wszystko bangla jak należy?
co zrobić? przedmuchać n75 powietrzem przepłukać wd-40 ?
VAG nie pokazuje błędu przeładowania:
Sunday, 30 July 2006, 17:53:32
Control Module Part Number: 028 906 021 GH
3 Faults Found:
00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)
00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
proszę kolegów o Wasze podejrzenia b
dodam logi z pomiaru:
Group A: '011
Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle
TIME Boost Valvle
STAMP /min mbar mbar %
0,4 1953 1611,6 1326 17,9
1,6 2100 2193 1795,2 38,3
2,77 2289 2203,2 2346 59
3,97 2499 2203,2 2570,4 75,3
5,15 2751 2203,2 2570,4 87,7
6,35 2877 2203,2 1846,2 57,4
7,53 3045 2203,2 2121,6 69,7
8,73 3234 2203,2 2091 62,6
9,93 3423 2203,2 2172,6 62,2
11,13 3591 2203,2 2193 61,8
12,32 3738 2213,4 2193 61,4
13,5 3906 2213,4 2172,6 60,2
14,7 4032 2213,4 2182,8 59,4
15,89 4158 2203,2 2182,8 59
17,08 4263 2193 2172,6 58,2
18,27 4368 2142 2152,2 59,8
19,45 4473 2101,2 2121,6 60,6
20,65 4557 2040 2091 61,8
21,85 4599 1948,2 1978,8 63,8
a i mam jeszcze jedno pytanie:
czy fakt że ktoś u mnie wywalił zbiornik podciśnienia ma jakiś wpływ na długie overboosty ?
czy ten baniak jest do czegoś potrzebny - chyba spełnia rolę akumulatora podciśnienia ?? są zbiorniki do magazynowania ciśnienia więc to może działa podobnie ?
jeśli tak to może przez to się ten mój n75 1H0 906 627 musiał więcej męczyć i dokonał zywota ?
w ASO u Zasady nikt nie wie po co ta bańka jest , na sklepie potwierdzają moje przypuszczenia
mogą sprowadzić to za 148 PLN - nazywa się toto 1H0 820 601
ktoś wie gdzie można spotkać na szrocie TDI to może zakupię ten baniak...
przepraszam jeśli to już było i za te długie wywyody..
z góry dzięki za pomoc..
ps. przyłaczam się też do pytania o zaślepienie EGR-a ?