TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1.9 TDI 110PS zesłabł

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Sierpnia, 2006, 22:24:14 »
Pewnie zaslepil EGR i po problemie :)
Jak sie zasyfi to nie zamyka i cisnienia kiepskie sie robia.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline And280

  • ****
  • 360
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Sierpnia, 2006, 02:29:46 »
A mam takie pytanko gdzie zaslepic to EGR dokladnie i jak to zrobic bo chcialbym wykonac taka czynnosc u siebie zeby mi moc powrocila ale nie wiem czy dam rade samemu to wykonac?? Rob moglbys troszke pomoc??
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Sierpnia, 2006, 08:01:19 »
Przy EGR w kolektorze ssacym masz taka metalowa rurke co idzie do kolektora wydechowego. Tamtedy wlasnie spaliny wracaja do silnika. Mozna to zrobic dwojako. Albo zaslepic wezyk sterujacy EGR (nie podniesie sie) ale jak juz jest nieszczelny to lepiej odkrecic dwa imbusy ktore trzymaja ta rurke (od strony kolekt ssacego) wyjac org podkladke i z cienkiej blaszki (moze byc puszka po piwie ;) ) zrobic zaslepke. Calosc skrecic i po probl.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline And280

  • ****
  • 360
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Sierpnia, 2006, 15:04:01 »
dzieki bardzo powinienem dac sobie z tym rade a nie wplywa to negatywnie w jakikolwiek sposob na silnik zaslepienie egr??

z trego co znalazlem w szukajce to przynosi to same zalety tak wiec nie ma co czekac i glowkowac tylko zaslepiac:))
Nastepny tolek teraz 1M ASV

1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Sierpnia, 2006, 15:58:42 »
Witam wszystkich - to mój pierwszy post, przyłaczam się do postu o AFNie

ale do rzeczy:

mam straszne overboosty

auto to golf III z silnikiem AFN przebieg około 180 tys. po wirusie - na 136/339

max ciśnienie na turbinie to 1,165 bara... i jeszcze 18 lipca ładnie trzymało zadane parametry

niestety teraz strasznie nasilił się overboost...
tzn zaraz po chipie przy pedale w podłodze wskazówka wędrowała do 1,5 bara...szybciutko spadała do 0,9 i szybko narastała do zadanego prawie 1,2...

teraz wygląda to tak 1500 rpm but w podłoge wskazówka dochodzi do 1,8 bar po upływie 2,3 sekund spada na 0,5 (az spowalnia auto) i narasta do 1,2....

czasem podskoczy do prawie 2 bar i notlauf :(

jak testowałem na 5 biegu to potrafi jeszcze drugie takie wahnięcei zaliczyć...tak jakby turbo nie mogło być wysterowane..

pytanie czy to może być efekt zapieczonych kierownic? - nie uprawiam PSJ :) tak sobie dumam że podciśnienie jest OK tylko zacina się sztanga i czasem puści wcześniej albo później...

sztanga chodzi na wyłączonym silniku około 2 cm w górę w strone gruszki tak że 2 palcami (kiepski dostęp) trzeba dość mocno pociągnąć jakby sprężyna trzymała...

po odpaleniu sztanga wchodzi 2 cm w strone gruszki..

przewody do n75 są w dobrym stanie... pytanie czy taki efekt to zapieczenie kierownic - jeżdże autem 15 tys km i pierwszy raz mam ten problem.. czy raczej n75 nie potrafi wysterować kierownic spalin w turbo..

dodam że najłatwiej złapac notlaufa wciskając gaz do dechy przy 3000 rpm na 5 biegu ... od 1500 rpm jeszcze zdąży odpuścić ciśnienie..

aha i jedna ważna rzecz, po programie okolice 1 bara osiągałem przy 3/4 pedału a overboosta do 1,5 przy bucie w podłodze - teraz 1 bar pompuje do nawet nie do połowy gazu...


pytanie ile powinien trwać i jaki powiniene być ten oveboost jak wszystko bangla jak należy?

co zrobić? przedmuchać n75 powietrzem przepłukać wd-40 ?

VAG nie pokazuje błędu przeładowania:

Sunday, 30 July 2006, 17:53:32

Control Module Part Number: 028 906 021 GH

3 Faults Found:

00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)
00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs


proszę kolegów o Wasze podejrzenia b

dodam logi z pomiaru:

Group A: '011
Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle
TIME Boost Valvle
STAMP /min mbar mbar %
0,4 1953 1611,6 1326 17,9
1,6 2100 2193 1795,2 38,3
2,77 2289 2203,2 2346 59
3,97 2499 2203,2 2570,4 75,3
5,15 2751 2203,2 2570,4 87,7
6,35 2877 2203,2 1846,2 57,4
7,53 3045 2203,2 2121,6 69,7
8,73 3234 2203,2 2091 62,6
9,93 3423 2203,2 2172,6 62,2
11,13 3591 2203,2 2193 61,8
12,32 3738 2213,4 2193 61,4
13,5 3906 2213,4 2172,6 60,2
14,7 4032 2213,4 2182,8 59,4
15,89 4158 2203,2 2182,8 59
17,08 4263 2193 2172,6 58,2
18,27 4368 2142 2152,2 59,8
19,45 4473 2101,2 2121,6 60,6
20,65 4557 2040 2091 61,8
21,85 4599 1948,2 1978,8 63,8


a i mam jeszcze jedno pytanie:

czy fakt że ktoś u mnie wywalił zbiornik podciśnienia ma jakiś wpływ na długie overboosty ?

czy ten baniak jest do czegoś potrzebny - chyba spełnia rolę akumulatora podciśnienia  ?? są zbiorniki do magazynowania ciśnienia więc to może działa podobnie ?

jeśli tak to może przez to się ten mój n75 1H0 906 627 musiał więcej męczyć i dokonał zywota ?


w ASO u Zasady nikt nie wie po co ta bańka jest , na sklepie potwierdzają moje przypuszczenia :)

mogą sprowadzić to za 148 PLN - nazywa się toto 1H0 820 601

ktoś wie gdzie można spotkać na szrocie TDI to może zakupię ten baniak...

przepraszam jeśli to już było i za te długie wywyody..

z góry dzięki za pomoc..

ps. przyłaczam się też do pytania o zaślepienie EGR-a ?

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Sierpnia, 2006, 19:05:35 »
Zaslepienie EGR to sprawa dyskusyjna. Jak dziala to w teori powinien zostac. Ja jednak go zaslepiam tak na wszelki wypadek.
Co do Overbostow to pytanko : czy nie poluzniales wydechu ostatnio? Mozliwe tez ze grucha podcisnieniowa nad sztanga troche sie zaciera.
Puche podcisnieiowa lepiej miec to tzw akumulator podcisnienia.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Sierpnia, 2006, 19:10:42 »
rob555 dzieki za pomoc ! - nic nie robiłem z wydechem, chyba że się sam katalizator przepalił :) aku podciśnienia będę kupował i założe - podobno pompa podciśnienia jest połączona z hamulcami... gdzies wyczytałem że może twardnąc hamulec w związku z n75... ??

właśnie ide wymienić wszystkie węzyki podciśnieniowe (kupiłe po 3,3 PLN/ mb w intercarsie) i przedmucham wd-40 zaworek n75...

poluzowany wydech mógłby zwiększyć overboosta ale sprawny n 75 powinien błyskawicznie go wysterowac do zadanego 1,156 Bara...

sztanga pracuje OKI...po zapaleniu wciąga ją pucha 2 cm - ale może w warunkach ostrego pałowania n75 już nie wyrabia - jest od nowości od 1997 roku..

Czy to mozliwe żeby program sie rozjechał ? raczej nie..

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Sierpnia, 2006, 22:31:32 »
Cytat: "cowboy

sztanga pracuje OKI...po zapaleniu wciąga ją pucha 2 cm - ale może w warunkach ostrego pałowania n75 już nie wyrabia - jest od nowości od 1997 roku..


To ze wciaga to pewne inaczej by tyle nie dmuchalo. Pytanie co sie dzieje jak podcisnienie spada. Czy opada plynnie czy ma chwilke przestoju....
Sprawdz przy gaszeniu jak opada.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Sierpnia, 2006, 22:33:55 »
Cowboy - jak bys chcial to mam ta kule podcisnieniowa czy jak tam ja zwa :) na sprzedaz wal na priv
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Sierpnia, 2006, 08:46:44 »
zwą to zbiornik podciśnienia lub akumulator podcisnienie - skoro powinna byc a jej nie ma to założe :) na pewno wytłumi te skoki podciśnienia i ułatwi zycie N75 - co do bańki to juz załatwiłem ją sobie razem z zaworkiem zwrotnym...ale dzięki za pomoc

pytanie ten zaworek ma być pomiędzy N75 a baniakiem? i gdzie on był ori wpięty - bliżej bańki czy n75 ?

1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Sierpnia, 2006, 09:39:12 »
no i jeszcze jeden gag :(

mam 2 zaworki N75 1H0 906 627 (czarne) w miejscu gdzie powinien byc zaworek do EGR (biały) z literką A na końcu tez mam n75 :(

tak więc musze kupić ten zaworek 1H0 906 627 A i dopiero potem dochodzić do ładu...

ciekaw jestem czy to tez ma wpływ na te moje przeładowania?

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Sierpnia, 2006, 13:51:21 »
zaworki sa czarne tylko łby maja kolorowe, przypatrz sie uwazniej bo jak silnik zasyfiony to latwo pomylic sie ;)
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Sierpnia, 2006, 15:24:06 »
wg oznaczeń obydwa są 1H0 906 627

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Sierpnia, 2006, 15:52:11 »
jeden pownien miec dodatkowa literke na koncu i jasny łeb
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

1.9 TDI 110PS zesłabł
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Sierpnia, 2006, 19:46:46 »
Cytat: "rob555"
jeden pownien miec dodatkowa literke na koncu i jasny łeb


no własnie ale nie ma...

zaworek N18 powinien mieć na końcu A i powinien miec zdaje sie białą końcówke - a  umnie obydwa czarnuchy :(

może ktoś sie chce zamienić ? :)

http://img280.imageshack.us/img280/2379/n75nd5.jpg

sztanga tez nie była regulowana:

http://img520.imageshack.us/img520/5955/sztangaafnlx8.jpg