TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

CHIP TUNING A6 3.0TDI PROBLEM !!!

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

CHIP TUNING A6 3.0TDI PROBLEM !!!
« dnia: 03 Lipca, 2006, 08:46:06 »
Witam!Zamontowalem chipa do Audi A6 3.0TDi i powstal problem :( Zauwazylem ze gdy auto krece na maxa i jade z duzymi predkosciami powyzej 180-200 auto nagle traci moc i nie kreci sie i zapala sie migajaca kontrolka tej swiecy i kontrolka silnika.Auto inaczej zaczyna chodzic i wogole nie przyspieszza i sie nie wkreca.Zjade na pobocze wylacze silnik i wlacze zaraz spowrotem i juz leci dobrze.Co moze byc przyczyna?Moze cos trzeba wymienic bo za duza dawke dostaje ?[/b]



Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
CHIP TUNING A6 3.0TDI PROBLEM !!!
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lipca, 2006, 08:57:21 »
ołł sit, a to tylko przy maksymalnych predkosciach powyzej 200 czy przy maksymalnych obrotach powyzej 3500 (na kazdym biegu)?
Gdzie czipowales? najlepiej jechac do fachmana skoro wczesniej sie tak nie dzialo, moze cos nie tak ustawil, niech sprawdzi.
O

A6
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lipca, 2006, 09:28:22 »
Najczesciej po przekroczeniu tak 180km/h ale na przeciagnaiu na kazdym biegu w sumie tez taki sie dzieje.Moze chip sie kluci z innym komputerem odpowiedzialnym za sterowanie?Geko cars poznan.

A6
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Lipca, 2006, 10:26:04 »
Najprawdopodobniej ci turbina przeladowuje lub daje za male cisnienie. Ja tez tak mialem, w zeszlym tygodniu bylem poprawic chipa - firna tuningowa sie rpzyznala ze to chip przeladowuje.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
A6
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Lipca, 2006, 11:05:21 »
Masz chipa (czyli BOXa) czy program zrobiony??
Jak masz boxa to lepiej go wywal...komputer musi lapac jakies bledy (przeladowanie najprawdopodobniej).
Jak masz softa to moze byc zle napisany.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

A6
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Lipca, 2006, 13:32:47 »
w Pana przypadku , nastepuje przejscie autka w tryb  awaryjny i zostaje obcieta moc o okolo 40%. wina najprawdopodobniej jest po stronie oprogramowania , Moze byc zle dobierana mieszanka przy duzych obciazeniach (za ubogo ,za bogato >wyskakuje błąd sondy lambda i komputer obcina moc<  lub podczas modyfikacj , nie zostala przerobiona mapa temperatury dla tego silnika , komp odbiera za wysoka temp i obcina moc.  po wylaczeniu stacyjki ten blad  znika i tak do nastepnego razu.

A6
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Lipca, 2006, 15:32:33 »
Mam zamontowananego chipa.To firma jest odpowiedzialna za bledy i musi to poprawic czy to juz tak bedzie i nic sie nie da zrobic i trzeba wrocic w stan fabryczny??:( Czy mozna oszukac jakos komputer,przeprogramowac go?Co mozna na to poradzic bo naprawde jestem zly i zawiedziony tym i zglosilem to firmie i jutro do nich mam jechac ale chyba cos nie bardzo wiedza co trzeba zrobic.

to żes kolego kiepsko trafił ciekawe gdzie robiłęś
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Lipca, 2006, 17:43:39 »
z tego co czytałem to Patryk pisał na streetracing że są cholernie czułe na sadzę łatwo wpadają w tryb awaryjny !!!!!

to żes kolego kiepsko trafił ciekawe gdzie robiłęś
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Lipca, 2006, 08:46:44 »
Napewno zbyt duze cisnienei , w 1.9 tdi jak zrobi sie cisnienei przy maksymalnych obrotach i wiekszych obciazeniach zblizone do 2500 , to czasem komp przechodzi w tryb awaryjny bo wyskakuje blad czujnika cisneinia. Ja zawsze przy maks warunkach ustawiam 2250 i to zawsze jest bezpieczne bo jest rezerwa , a czasem te redukcje cisneinia w autach , szczegolnie z wiekszym przebiegiem roznie chodza , czasem poprostu za wolno , wiec za nim zredukuja to moga przy ustawionym w chipie wiekszym cisnieniu wywalic blad bo nei zdaza go zredukowac

to żes kolego kiepsko trafił ciekawe gdzie robiłęś
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Lipca, 2006, 11:27:02 »
Auto ma przejechane 64tys .Teraz dalem auto spowrotem do tej firmy gdzie zakladali.Powiedzialem im co sie dzieje i ze na kreceniu na biegach lub najczesciej po przekroczeniu tak 200km\h lub bankowo 220 to odrazu przechodzi w stan awaryjny i mruga kontrolka swiecy i silnika.Powiedzieli mi ze ciezko bedzie im sie tak rozpedzic (warunki ograniczone chodziaz prosta tam jest :) ) Mam nadzieje ze to naprawia i znajda usterke bo naprawde sie zdenerwuje! A nie mozna jakiegos komputera przeprogramowac lub czegos tam wymienic?Czy tego chipa musza przeprogramowac inaczej?Nie chce stracic na osiagach bo nie po to zakladalem chipa!

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
to żes kolego kiepsko trafił ciekawe gdzie robiłęś
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Lipca, 2006, 16:06:20 »
Jasne ze mozna zrobic to dobrze. Ale widac oni narazie tego nie potrafia.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

to żes kolego kiepsko trafił ciekawe gdzie robiłęś
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Lipca, 2006, 11:27:19 »
Jak maja cokolwiek w glowie to powinni zaczac od zdiagnozowania , od czego naprawde komp przechodzi w tryb awaryjny , czyli jaki rodzaj usterki go wywoluje . Tak jak pisalem najparwdopodobniej od zbyt wysokiego cisnienia turba wywala blad uszkodzeonego czujnika cisnienia , ktory prawdopodobnie bedzie tak jak u wiekszosci tdi do 250Kpa , powyzej tego cisneinia , czujnik podjae wartosc bardzo zblizona do + co komputer odbiera jako jego uszkodzenie i przechodzi w tryb awaryjny.Moga to poprawic bez uszczerbku na osoiagach , powinni zmienic wartosci w mapie turbiny tak aby dla zadnego zakresu obrotow i obciazen cisnienie nie bylo zblizone rozne badz przekroczylo 250 Kpa . Jkaz robia to madrze to nawet tego nie odczujesz bo nie na samej turbinie przeciez jezdzisz , choc niewatpliwie ma ona duze znaczenie dla osiagow , ale jak Cui to poprawia to napewno autko pojedzie Ci jeszcze szybciej !

Offline promax

  • *****
  • 555
to żes kolego kiepsko trafił ciekawe gdzie robiłęś
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Lipca, 2006, 09:22:07 »
A dlaczego ciągle tajemnicą jest kto zrypał tą robote??
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Pewnie jakaś BASIA
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Lipca, 2006, 02:41:19 »
z allegro albo ktoś inny uczony w tenacie gotowców, bo im 15K porstej potrzeben a nie hamownia MAHA obciążeniowa żeby 215 km uzyskać ..... no comments pewnie takiej prostej nie mają czyżba pan ADAM z BB się naciął na tej furze MTM rulez.....

Offline promax

  • *****
  • 555
Pewnie jakaś BASIA
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Lipca, 2006, 08:56:53 »
Nie chce mi się wierzyć że ktoś kogo stać na A6 3.0 TDI ma takie siano w głowie!!
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!