TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Opel Astra 1,7 DTI pewien problem

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« dnia: 20 Lipca, 2006, 18:31:24 »
Autko jest z 98 roku ma 117 kkm przebiegu ( i 75KM mocy), sprowadzone z Niemiec od pierwszego wlasciciela (z kompletna ksiazka serwisowa i od znajomych, ktorzy maja komis samochodowy, wiec zakladam, ze raczej mi nie wykrecili zadnego numeru). Problem jest taki, ze w pewnych momentach kiedy samochod nie ma odpowiednio wysokich obrotow (na przyklad zmiana biegu na wyzszy bez odpowiedniej ilosci gazu) zapala sie zółta kontrolka (silniczek z blyskawica).Samochod wtedy jedzie i nie dzieje sie nic specjalnego, ale nie czuje "kopa".Kiedy zredukuje biegi ,troche przycisne i dodam gazu to ta cholerna kontrolka gasnei a samochod ma wyraznego kopa.W sumie nie byloby w tym nic strasznego,gdyby nie to ze musze dosc czesto redukowac biegi a to nie jest dobre jesli chodzi o spalanie paliwa.Moze cos jest nie tak z moja technika jazdy?Do tej pory zawsze jezdzilem na benzynie i butowalem ostro, ale to byly firmowe wozy a ten jest moj i nie chce go zajezdzac.Ktos zna mozliwe rozwiazanie?
Aha samochod ma nowa turbine,wymieniana przez gosci z komisu ,jeszcze na gwarancji, wiec to raczej nie turbina.Z gory dziekuje za pomoc



Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Lipca, 2006, 18:43:26 »
Hmm, jsli samochód jest z 98 roku to wtedy nie bylo produkowanego 1.7 DTI 75KM tylko 1.7 DTL 68KM. 1.7 DTI zaczeli produkowac od 2000 roku albo samego konca 1999. Ja mialem 1.7 DTL z wrzesnia 1999 i wtedy jeszcze nie produkowali DTI 75KM.
PS. Cos maly przebieg i jakos szybko ta turbina padla. Moj byl chipowany przy 11tys km i jak sprzedawalem 1,5 roku temu z przebiegiem 118 tys km to mial sie dobrze. A chip byl ostry jak na ten silnik.

Re: Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Lipca, 2006, 19:08:00 »
Cytat: "sgrzesiak"
Hmm, jsli samochód jest z 98 roku to wtedy nie bylo produkowanego 1.7 DTI 75KM tylko 1.7 DTL 68KM. 1.7 DTI zaczeli produkowac od 2000 roku albo samego konca 1999. Ja mialem 1.7 DTL z wrzesnia 1999 i wtedy jeszcze nie produkowali DTI 75KM.
PS. Cos maly przebieg i jakos szybko ta turbina padla. Moj byl chipowany przy 11tys km i jak sprzedawalem 1,5 roku temu z przebiegiem 118 tys km to mial sie dobrze. A chip byl ostry jak na ten silnik.


Rzecz w tym, ze ta sa dane z dokumentow pojazdu(nawet napis na tylnej klapie jest DTI), po co mialbym dodawac samochodowi sprzed 7 lat 7 koni mechanicznych?;) Jak juz pisalem jest pena ksiazka serwisowa i samochod byl kupowany od naprawde zaufanych ludzi, zreszta ja sie nie pytam o to czy sie komus podoba przebieg tylko o co chodzi z zółta kontrolka.Wiozlem samochod z Lubeki i zrobilem nim ponad 800 kilosow od razu i to jedyny mankament jaki zauwazylem.

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Re: Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Lipca, 2006, 11:59:17 »
przy turbinie jest taki smiszny zaworek z 3 rurkami odchodzacymi
(zawor sterujacy turbo), wogole jest ich 3
(tych zaworkow) ten przy turbinie steruje turbo :) , mialem taki sam problem i stwierdzono ze te zaworki sie "popsuly", pewnie u ciebie tez jest to samo, mozeesz sprobowac je rozkrecic i przecczyscic albo.. kupic nowe :)
u mnie tez raz dziala a raz bach kontrolka i tryb awaryjny po czym po odstaniu nocy znowu chodzi jak nalezy, pewnie to samo sie dzieje u ciebie.
O

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Re: Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Lipca, 2006, 12:01:33 »
a dlaczego byla wymieniana turbina? moze wlaczal sie caly czas blad i komputer pokazywal cos z turbina to wymienili, a jak dalej sie tak dzieje to pewnie chodzilo o te zaworki, zapytaj swoich "znajomych" dlaczego byla wymieniana turbina, ale chyba przez te zawory :) tyle ze ktos nie wiedzial ze to one nawalaja a nie turbo
Ale oczywiscie moge sie... mylic :) pozdrawiam
O

Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Sierpnia, 2006, 14:53:58 »
Ach to gowniane auto to najwiekszy blad w moim zyciu (w sumie moj 1 samochod ,wiec troche jestem usprawiedliwiony). Turbina juz ok, pojechalem do elektryka zczytac bledy, okazalo sie , ze to byly tylko bledy "chwilowe" (tak mi powiedzial) i ze nic sie nie dzieje.Ale dzieje sie, bo przy niskich obrotach auto traci moc, zapala sie zolta kontrolka od silnika i znika dopiero jak dodam gazu (czyli tak jak wczesniej).Auto traci wtedy moc i jest to niebezpieczne, bo ciezko mi sie wtedy ruszyc na przyklad ze skrzyzowania( i dosc mocno zaczyna dymic na czarnoz rury).Wszystko mija jak podciagne do 3k obrotow i niby wtedy jest cacy. Jak odpalam je rano to puszcza bialy dym, nie za dlugo,ale to dosc stresujace.I jeszcze jeden objaw kopci na czarno jak sie doda dosc duzo gazu,ale kopci tylko w momencie dodawania.Tak wiec wciskam pedal gazu-kopci przez chwile i jak juz jest na wysokich obrotach to przestaje.

Moze ktos z wiekszym doswiadczeniem podpowie co to moze byc i jak z tym walczyc (nie chce sie zabic na jakims skrzyzowaniu).Moze to wstryskiwacze,pompa wtryskowa,sonda lamba?

Ah i pomyslec, ze moglem za 6000 euro kupic cos fajniejszego to zaoszczedzilem 1700 eurosow ale teraz ile klopotow...

Dzieki za wszystkie uwagi.

Offline BM

Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Sierpnia, 2006, 19:00:15 »
Nie jestem specjalistą i nie potrafie powiedzięć czy to cos powaznego czy tylko pierdoła. Powinieneś pojechać jak najszybciej do dobrego diagnosty, niekoniecznie do serwisu Opla tylko do dobrego specjalisty od diesli, który bedzie w stanie zdiagnozować ten problem. Życzę by była to jakaś pierdoła typu zaworek, wężyk, zatkany EGR czy brudna prezepływka.
urboklekot Stilo 1.9 JTD

Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Sierpnia, 2006, 14:35:34 »
Ha sprawa byla w sumie banalna,zle ustawiona pompa wtryskowa.

Wie ktos moze czy warto chipowac to auto?68 koni to troche malo,podobno da sie to podkrecic do 98 ale nei wiem czy ten silnik to wytrzyma.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Sierpnia, 2006, 21:21:57 »
No 98 to brzmi ostro ;) tym bardziej że na hamowni auto uzyska ok. 70 KM w normie DIN. Jednak da się bardzo istotnie poprawić jego przyśpieszenia i niestety niewiele (ok. +10 km/h) prędkość maksymalną. Tu masz przykładowy wykres http://www.vtech.pl/wykresy/opel/opel-astra-1.7-dti-75-145-49.html.

Ponieważ wynik był nienormowany (bez DIN) więc auto ma wyjściowo 69 KM. Ale możesz popatrzeć na proporcję - po chiptuningu spodziewaj się ok. 10 koni ale za to mnóstwo momentu obrotowego. Nie można zrobić więcej mocy, bo kąt wtrysku paliwa dla dużych obrotów i tak jest ograniczany przez konstrukcję pompy i u góry trzeba "ściąć" charakterystykę, żeby nie dymił. Jednak dodatkowych 30 Nm DIN spowodują że zaczniesz się uśmiechać. To nie jest taki zły silnik
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline promax

  • *****
  • 555
Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Sierpnia, 2006, 22:36:35 »
A czy tu nie chodzi o starego 1.7 DTL -pompa rotacyjna- konstrukcja z Astry A -w końcu to one miały 68 KM i były na początku robione w Astrach II ,1.7 DTi były już z wtryskiem bezpośrednim i miały 75KM i nie kojarze żeby miały kiedykolwiek 68 KM,niestety o DTL osobiście moge powiedzieć choć troche dobrego o DTI słyszy się ciągle złe rzeczy,podobno ciężko wyciągają nawet nominał
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Sierpnia, 2006, 22:38:03 »
Nie. Mówimy o Astrze II z pompą Denso V5
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Sierpnia, 2006, 10:24:57 »
Piszac o 98 koniach mocy sugerowalem sie tym http://www.honda.gda.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4168&start=100, tam koles pisze o 25-30 koniach mocy i 50 Nm momentu,ale mysle ze do vtechu moge miec wieksze zaufanie.Widzialem, ze macie partnera w Gdyni Kosakowie, prawdopodobnie tam podjade jak juz bede mial pewnosc, ze z silnikiem wszystko ok.
A co do tego modelu silnika to jedyne dane jakie mam z dokumentacji to pojemnosc 1700cm szesc. i moc maksymalna 50kW (przy 4500 obrotow).

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Sierpnia, 2006, 11:34:27 »
Ależ oczywiście że można nalać paliwa ile pompa da radę, kąt wtrysku przyśpieszyć mając w nosie wzrost wibracji etc. Tylko kto zapłaci za zamęczone auto, upalone wtryski etc?

Bądźmy realistami. To tylko maszyna - zrobi to, co jej się wpisze. Aż do śmierci przez zamęczenie. Trzeba jednak mieć sumienie ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline promax

  • *****
  • 555
Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Sierpnia, 2006, 19:52:19 »
Czy silniki 1.7 DTi były już w roku 98??
Ciągle mam wrazenie że rozmawiamy o DTL - DTI miały 75KM a nie 68,pozatym ten rok produkcji tej Astry...????????
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Opel Astra 1,7 DTI pewien problem
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Sierpnia, 2006, 22:33:07 »
Cytat: "promax"
Czy silniki 1.7 DTi były już w roku 98??
Ciągle mam wrazenie że rozmawiamy o DTL - DTI miały 75KM a nie 68,pozatym ten rok produkcji tej Astry...????????


Tak to 68 DTL, wczesniej sie pomylilem, a wynika to z tego, ze w rodzinie jest kilka wozow i od grzebania w papierach mi sie pomylilo.