TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« dnia: 29 Sierpnia, 2006, 18:45:27 »
Golf 1,9 TDI rok 2000 - witam mam problem byłem na wyjeździe ostatnio i na trasie sobie chciałem wyprubować samochód - powyżej 3500 tyś obrotów moje turbo wysiada - przestaje pracować całkiem brak mocy i mam zwykłego wtedy disla tak jest za każdym razem nie wiem co sie dzieje jakaś blokada czy co - by było wszystko w dobrze za każdym razem musze gasić i na nowo odpalać samochód tak by zresetować komputer. W koszalinie byłem na diagnostyce spędziłem 6 godzin i nie mogli dojść co jest grane mam wydruk z kompa żę jest błąd: Pamiięć błędów 462D Regulacja ciśnienia doładownaia. Powyżej granicy regulacji - musiałem wracać do Warszawy na czwartek ide do piseczna nam jest autoryzowany salon golfa - może ktoś wie co jest grane i może mi pomóc.!!!
Dzięki będe wdzięczny!!!

Pomocy powiedzcie co i jak i może znacie jakiś warsztat dobry w miare tani w Warszawie lub pod!!!!



Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Sierpnia, 2006, 20:08:09 »
ale to juz było .... stary co 10 temat jest o tym - proponuje uzyc funkcji szukaj albo przejrzec ostatnie tematy

Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Sierpnia, 2006, 20:12:19 »
Pewnie ze to juz bylo, a jesli chodzi o warsztat to zajrzyj na www.diagtronik.pl.
TDI_quattro

Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Sierpnia, 2006, 14:46:01 »
Witam ponownie dziś byłem w serwisie golfa oraz jak powyżej zostało polecone w diagnostyku.
W serwisie zrobili badanie na miejscu bez jazdy dwa razy dodali gazu i dostałem wydruk iż coś z ciśnieniem jest nie tak i obrotami i skasowali mnie na 270 zł potem w diagnostyku też spędziłem troche czasu już widać żę chyba bardziej fochowo o tego podchodzą podłączyli komputer i pojechaliśmy na ulice by prawdzić jak się zachowuje ale po 3000 obrotów spadek mocy - coś pogrzebali w gruszce zajeło to od cholery czasu raz było źle to wogule na kaksa jechałem 40 na godzine i się dławił potem juz chciałem wrócić do domu to poprosiłem o ustawienie gruszki do poziomu jak przed przyjazdem. Została ustawiona ale podobno może i tak coś z łopatkami w turbinie powiedzieli - choć po ustawieniu gruszki jest jakby lepiej wydaje się że nie traci mocy tylko na niektórych biegach jest słaby a na innych jakby mocniejszy tak na trzecim biegu dopiero kopa łapie na 3000 obrotów więc ciężko dochodzi w każdym razie też zostałem skasowany na około 150 zł.
Dalej jestem w krobce bo nie wiem co jest grane i w dodatu obroty do danych biegów mam troche rozregulowane i co dalej. Chyba pozostaje mi jedno albo nowa turbina albo sam juz ie wiem. Prosze o porady i ewentualnie gdzie i za ile można nabyć nową turbinę z kolektorem do silnika 110 koni Golf IV 1,9 - silnik tak mi powiedziano ASF. Prosze o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  I po rady - jestem już chyba gotów oddać na kilka dni samochód do jakiegoś warsztatu by wszystko sprawdzono i potem po ocenie co do wymiany i naprawy nawet już kupić turbinę byle by nie kosztowała tak jak w golfie mi powiedziano 4700,00 zł...

Offline And280

  • ****
  • 360
Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Sierpnia, 2006, 19:13:28 »
nie musi byc tak zle jak cie strasza, wg mnie typowy notlauf i wystarczy wywalic turbine oczysic i bedzie jezdzic, no chyba ze bierze olej juz litrami wyje czy kopci to lepiej nowa zakupic. moze tez byc zaworek n75 do wymiany czyli 150zl, lub zaslepienie egr czyli 20 min roboty i nie trzeba byc do tego zadnm fachowcem, mialem podobnie, najpierw przesmarowali mi ciegno od turbiny troszke pomoglo zaczalem autkiem ganiac na wyzszych obrotach zeby rozruszac lopatki i pomoglo niedawno zaslepilem EGR i juz nie wpada w tryb awaryjny z czego sie bardzo ciesze. jedz do mechanika i mu powiedz cos takiego powinien wiedziec co ma robic i nie wyjdzie duzo za naprawe pozdrawiam.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Sierpnia, 2006, 19:20:41 »
Hm, a co pokazywał manometr jak jeździliście?

Naprawienie takiej powszechnej awarii nie powinno stanowić problemu. Rozbiórka, czyszczenie, specjalny smar i regulacja kierownic spalin. Turbina też nie kosztuje aż 4000+ tylko jest kilkukrotnie tańsza.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Sierpnia, 2006, 21:11:28 »
Już umówiłem się do jednego na ursynowie podobno zna się na rzeczy - na 11 wrzesnie - zobaczymy co on na to wszystko poradzi bo już mam dosyć ciągle robią diagnostyki mówią co i jak a i tak nic do końca nie stwierdzają. Zostawie u niego na kilka dni zrobi mi całosciowy przegląd powiem co i jak.
Teraz jak jade po ustawieniu gruszki już wydaje mi się że nie traci mocy przynajmiej aż tyle i nie musze resetować ale widze różnicę na danych biegach jak pisałem powyżej jedynka chodzi okej ale 2 i 3 jakoś słabo efekt dopiero zaczyna być przy 3500 tysiącach obrotów a do uzyskania tylu wpierw się wlecze więc coś mi jeszcze rozregulowali. Że nie zostałem mechanikiem samochodowym.
Mam nadzieje że się da to naprawić i dobrze wyregulować jeśli turbina będzie do wymiany to na allegro widziałem po odnowie czy z demobilu tak już za 700 zł więc taka ewentualność jeszcze.
Zobaczymy narazie musze ograniczyć chyba do tego czas jazdy chociaż nikt mi nie mówił bym nie jeździł mam nadzieje że stan się nie pogorszy.
Dzieki za rady.
Jeśli macie jakieś pomysły jeszcze albo sprawdzonych mechaników w Wawie to będe wdzieczny za sygnały. Chyba że macie też namiary na tanie turbiny. :)

Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Września, 2006, 00:35:17 »
michwa jak sprawdzisz tego mechanika na Ursynowie to daj znac czy jest warty zachodu i wydanych pieniedzy. Tez jestem z Ursynowa i przyda sie jakis kontakt na wszelki wypadek.

Pozdr
TDI_quattro

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Września, 2006, 16:45:17 »
Ehh ludzie...
Dla mnie sprawa prosta. Zatarta gruszka przy kierownicach. Skoro w diagtroniku regulowani ( a chlopy znaja sie na rzeczy) i nic nie szlo ustawic prawidlowo to oznacza ze kierownice pracuja skokowo. I mysle ze samo ich wyczysczenie nie pomoze. Gruszta w tych autach wisi do gory nogami i lubi sie zacierac w srodku. Wymienic na nowa, ustawic przy okazji mozna rozruszac kierownice. Winno pomoc.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Września, 2006, 18:52:01 »
Witam no jestem po warsztacie na ursynowie i też kiszka - co do gruszki powiedział mi po diagnostyce że na 99% to ona ale trwało to prawie dwa tygodnie. Pierwsza seryjna gruszka była zwalona to fakt mam ją cały czas i woże by pokazywać w warsztacie , w boszu wsadzili mi na moją zgodę używaną i się okazało że nie jest od mojego auta czyli golfa 4 1,9 TDI z 2000 roku o mocy 110 km tak stwierdził w warsztacie na ursynowie koleś i zamówił podobno nową w piątek oddałem samochód i miałem zadzwonić bo podobno już przyszła nowa aż z niemiec i co się okazało że podobno wysłali złą i też nie pasuje. Facet zrezygnował i powiedział bym zamówił nową w ASO ale zadzwoniłem tam i powiedzieli że oddzielnie gruszek nie zamawiają tylko z turbinami bo każda jest regulowana do danej turbiny więc koszt 3000-4000 zł.  Ludzie pomocy skąd wziąść nową gruszke dla mojego auta i jakiś konkretny serwis na mazowszu który będzie się znał na robocie - zamontuje mi ją i wyreguluje bo teraz nawet nie moge jheździć gdyż obroty na danym biegu chodzą tak że lepiej nie mówić więc po co marnować silnik!!!!
POMOCY - podajcie serwisy dobre i sprawdzone i ewentualnie namiary na zakup nowej gruszki - jak ktoś chce moge przesłać zdjęcia tej gruszki!!!

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Golf 1,9 TDI - spadek mocy po przekroczeniu 3500 tys obrotów
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Września, 2006, 19:36:00 »
michwa mam pare gruszek na stanie za mniejsze pieniadze :P
daj znac na maila to wysle poczta.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk