TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

tdi 110 a 130

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tdi 110 a 130
« dnia: 31 Sierpnia, 2006, 17:56:59 »
:roll: witam,mam pytanie ,czym od strony mechanicznej różnią sie silniki tdi 110 i 131 km(tłoki korbowody itp.)wiem że 110 w ibizie wychodziła do 2002 a 130 od 2002 i ta drug ma pompowtryski i 6 skrzynie :shock: .chce kupic ibize jestem zainteresowany 110 ale może warto poczekać i dozbierać do tej 130.a jak to się przedstawia z trwałościa tych silników i ew. chipowaniem.z góry dzieki.Pozdro :D



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
tdi 110 a 130
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Sierpnia, 2006, 18:49:16 »
Różnica między silnikami jest dość znaczna - wersja 130 KM ma mniej restrykcyjny dolot, wydajniejszą turbinę oraz dzięki pompowtryskiwaczom - większe ciśnienie wtrysku i wyższą sprawność.
Realny tuning chipowy (tak, aby nie przegrzewać silnika i uniknąć przedawkowania a co za tym idzie - dymienia) to ok. 135 KM / 300 Nm dla wersji 110 KM i 170 KM / 400 Nm dla wersji 130 KM
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline promax

  • *****
  • 555
tdi 110 a 130
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Sierpnia, 2006, 20:24:59 »
Właśnie stoję przed wyborem Ibi i zastanawiam sięco lepiej wziąść -chodzi o spalanie i bezawaryjność -zwykłą 90-tke czy lepiej już PD 100??
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline promax

  • *****
  • 555
tdi 110 a 130
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Sierpnia, 2006, 20:25:33 »
Właśnie stoję przed wyborem Ibi i zastanawiam sięco lepiej wziąść -chodzi o spalanie i bezawaryjność -zwykłą 90-tke czy lepiej już PD 100??
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

tdi 110 a 130
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Sierpnia, 2006, 21:25:13 »
ja jeździłem Passatem 110 Km  a teraz skodą 100KM (oba TDI) Passat palił mi o prawie litr mniej, z kolei w skodzie jest dżużo wyższu moment i jeździ się lepiej.
(pisze tu o sytuacji z przed chipowania bo passat później miał zrobione 147 KM a skoda ma ich 130 :) a w środę mam nadzieje na więcej:D)

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Września, 2006, 16:38:49 »
Cytat: "promax"
Właśnie stoję przed wyborem Ibi i zastanawiam sięco lepiej wziąść -chodzi o spalanie i bezawaryjność -zwykłą 90-tke czy lepiej już PD 100??


90KM to silnik na pompie rotacyjnej. Pali mniej od swojego nastepcy ale dynamika w dolnym zakresie obrotow zdecydowanie gorsza. Natomiast te na pompie rotacyjnej robia po 600tys i wiecej bez wiekszego bolu czego nie mozna o PD powiedziec.
Jezeli auto ma byc wolem roboczym bralbym 90KM
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline promax

  • *****
  • 555
Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Września, 2006, 00:21:43 »
Teraz opcja zmieniła sie na na 1.4 TDI
Jak spalanie w porównaniu do 1.9 90 KM
Jak dynamika ,głośność trwałość
Auto ma być na dojeżdzanie do pracy,pewnie 15 tyś rocznie mu starczy
Czy 1.4 dużo odbiegają trwałością od 1.9 ??
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Września, 2006, 00:59:31 »
1.4 TDI to chyba trzycylindrowiec, zapomnij o osiągach , pełno jest teraz testów tego silnika, dużo artykułów w prasie. ja bym go w rzyciu nie kupił, ale tylko z powodu marnych osiągów. jeżeli chodzi o zwykłą jazdę no to może bym sie zastanawiał, bo auto z tym silnikiem bęezie raczej nowsze niż z 90 i napewno posłuży dłużej ( tak mi się wydaje) ;)

Offline promax

  • *****
  • 555
Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Września, 2006, 01:14:04 »
właśnie nie chodzi o osiągi ,chociaż słyszałem że zbiera się całkiem całkiem
Ogólnie nei mam pojącia co to za motor,stąd moje pytanie,czy warte,ile pali
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Września, 2006, 11:18:45 »
1.4 TDI to nic innego jak motor 1.9 TDI ATD 100KM z ucietym jednym cylindrem. Chodzi troche jak kosiarka ale jezdzi w miare sprawnie. Co do spalania to tak : przy oszczednej i spokojnej jezdzie pali malo. Jak mu sie depnie pali tyle co normalne 1.9.
Mozna puscic wiruskiem na ok 95KM i jedzi to calkiem milo.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Września, 2006, 19:46:55 »
Moj ojciec jezdzi taka ibiza 1.4 tdi. Poza tym ze dzwieki przy jezdzie (szczegolnie na nizszych obrotach) wydaje niezbyt pieken - z powodu 3 cylindrow i w subiektywnych odczuciach dol jest slaby to calkiem przyjemny silniczek i calkiem, calkiem poddatny na chiptuning. Po zawirusowaniu moc z 82 skoczyla do 108KM i momnet chyba do 240 jesli dobrze pamietam.

Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Września, 2006, 20:00:51 »
Jeździłem FR i powiem tak - naprawde warto jest dozbierać.

Offline promax

  • *****
  • 555
Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Września, 2006, 10:40:55 »
Do sgrzesiak - ile to 1,4 przed tuningiem pali przy spokojnej jeździe?
Robb555 -jak jest z hałaśliwością,głośniej chodzą 1.4 czy 1.9 90 KM ew. 1.9 100 KM??
Wogóle ile pali 1.9 100 KM,jeśli różnica w odczuciach jest spora a różnica w spalaniu niewielka to warto wziąść 1.9 PD ??
Szkoda że 130-stki tak dużo kosztują...
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline promax

  • *****
  • 555
Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Września, 2006, 11:11:52 »
Do sgrzesiak - ile to 1,4 przed tuningiem pali przy spokojnej jeździe?
Robb555 -jak jest z hałaśliwością,głośniej chodzą 1.4 czy 1.9 90 KM ew. 1.9 100 KM??
Wogóle ile pali 1.9 100 KM,jeśli różnica w odczuciach jest spora a różnica w spalaniu niewielka to warto wziąść 1.9 PD ??
Szkoda że 130-stki tak dużo kosztują...
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Re: tdi 110 a 130
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Września, 2006, 11:29:49 »
promax - 1.4 maja 3 cylindry wiec ich praca jest taka dziwna (terkocik) zwlaszcza na niskich obrotach. Ale nie sa specialnie glosne. PD 100 pracuje rowniej
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk