TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

!9 SDI AQM bierze olej

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

!9 SDI AQM bierze olej
« dnia: 01 Września, 2006, 15:24:09 »
Problem jak w temacie. Zuzycie ponad 1l na 1000. Co ciekawe nie kopci z rury. Nie widzę też wyraźnego spadku mocy. Jedynym dziwnym objawem jest wyciek ponad zaworem egr na kolektor wydechowy. Zastanawiałem się, czy wystarczy wymiana gumek zaworowych czy też trzeba robić remoncik z dołem również tzn pierścienie?



!9 SDI AQM bierze olej
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Września, 2006, 18:54:49 »
musisz podjechac zbadac cisnienie i zrobic probe olejową - kazdy mechanik ci to zrobi

Odp: !9 SDI AQM bierze olej
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Czerwca, 2009, 19:07:45 »
Mam ten sam problem.Wymieniłem pierścienie i ogólnie remont zrobiłem silnika i nie wiem co jest.Mechanik też nie wie.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: !9 SDI AQM bierze olej
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Czerwca, 2009, 08:48:27 »
Zaślep wejście odmy z silnika do kolektora ssącego a odmę puść swobodnie na przedłużce z węża pod silnik. Wersja "eko" nakazuje do przymocowanej gdzieś w komorze pustej plastikowej butelki po Neste np... Łapacz oparów pod pokrywą zaworów sobie siada i nie spełnia swojej roli puszczając w odmę mgiełkę olejową... A kolektor ssący działa jak odkurzacz - zasysa wszystko. Puść odmę swobodnie "bokiem" a otwór zaślep - zużycie oleju powinno spaść praktycznie do zera... a i EGR czyściutki będzie...
Opisane "dzieło" które jeździ u mnie...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd3fbd49dea0a907.html
Co prawda to TDI ale zasada wykonania identyczna

Jeżeli ten zabieg nie przyniesie zamierzonego efektu no to na 100% masz do wymiany uszczelniacze prowadnic zaworowych a w dalszej kolejności pierścienie tłokowe... Choć nie sądzę aby te w tak młodym silniku kwalifikowały się do wymiany... No - chyba że silnik już pod 500 tyś km ma śmignięte...
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca, 2009, 09:56:12 wysłana przez Piasek »

Odp: !9 SDI AQM bierze olej
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Czerwca, 2009, 00:46:37 »
Dziękuje za informacje.Dodatkowo dowiedziałem się że nie mam jakiejś osłony plastikowej która blokuje bezpośrednie "wydmuchiwanie" oleju do odmy.Zamówiłem już ją i czekam właśnie jak przyjdzie.Niestety remont już został u mnie zrobiony i uszczelniacze i pierścienie wymienione.Problem nie został rozwiązany,a mechanik rozkładał ręce,dlatego zaczołem szukać w necie.Ponieważ jestem kiepski z mechaniki samochodowej to poprosze o wyjaśnienie co to jest EGR i czy to sie jakoś czyści czy cos?