TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

wiecej mocy w golf 3 110km ???

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wiecej mocy w golf 3 110km ???
« dnia: 07 Września, 2006, 10:37:43 »
od pewnego czasu jezdze sobie golfem III  1.9 tdi 110 KM z 97 roku, autko zbiera sie niezle ale chcialbym go troche podkrecic - mozecie mi cos zaproponowac, jaki bylby ewentualnie koszt i skutki w uzytkowaniu??



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Września, 2006, 12:45:36 »
Heja
Masz pare opcji do wyboru:
1- rezystory z allegro tzw Power Boxy najefektywniejsze jesli wierzyc w to co tam pisza :D i tanie jak barszcz
2- boxy (cos troche lepszego od rezystora)
3- Chip tuning (zmiane oprogramowania) - kosztuje najwiecej ale dobrze przeprowadzony daje wielka frajde bez wplywu na usterkowosc. W przeciwnienstwie do zabawek z allegro przyrosty sa REALNE
4- Chiptuning + tuning mechaniczny (wieksze turbiny wtryski i takie tam) to juz powazna kasa ale z tego silnika da sie pod 200KM wyskrobac.
No to tyle....dwa pierwsze rozwiazania sa tanie i zabawne do czasu az cos nie pierdyknie albo nie zrobi sie prawdziwego wirusa :)
Co do cen to wszystko zalezy gdzie od kogo i kiedy :)
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Września, 2006, 13:07:12 »
pozostalbym przy chip tunigu- chodzi mi o jakies dodanie mu okolo 30 kucykow, jak to sie przeklada na spalanie

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Września, 2006, 13:53:59 »
30 Kucykow to dosyc optymistyczna wersja. Wiem ze rozni spece chwala sie swoimi tabelkami ale tak z doswiadczenia to AFN na ok 135-140KM ida na srednim programie bez wiekszego dymienia. Pozniej moze byc juz ciezko i albo bedzie batory albo turbina szybko poleci. Co do softu to raczej zuzycie nie wzstasta a czasem spada jak sie jezdzi spokojnie.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Września, 2006, 16:29:29 »
w takim razie czy w wielkopolsc jest ktos kto sie tym zajmuje i za jaka cene

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Września, 2006, 20:51:53 »
Jak juz zostales pouczony ;) , wlasciwie mozesz kupic sobie chiptuning bo box to zlo.
Oczywiscie trwalosc silnika zalezy od dopracowania programu.
Auto musi byc zmierzone na hamowni przed i po modyfikacji. Nie jest przeciez calkiem mlode wiec weryfikacja stanu fabrycznego dobrze mu zrobi.
Po prostu nie kupuj chiptuningu od ludzi ktorzy jeszcze krotka chwile temu zajmowali sie klejeniem spojlerow lub montowaniem ´ksenonow´. W Wielkopolsce jest kilka powaznych firm i kilku domokrazcow.
Wbrew opinii powyzej zle zrobiony chip jest rownie zabojczy dla motoru jak cokolwiek innego. Nie ma tuningu bez wplywu na usterkowosc. KAZDY tuning zwieksza wysilenie auta - dobrze i z umiarem zrobiony ma nieistotny wplyw na usterkowosc. Jednak zawsze ma.

My np. produkujemy zarowno boxy jak i chipy do tego modelu. Mozesz spodziewac sie takich osiagow :

http://www.vtech.pl/wykresy/volkswagen/volkswagen-golf-iv-1.9-tdi-110-207-49.html
http://www.vtech.pl/wykresy/volkswagen/volkswagen-passat-1.9-tdi-110-216-49.html

Jak widzisz, pomimo ze silnik jest taki sam (choc w roznych autach) dla wszystkich pomiarow, to wyniki moga roznic sie miedzy soba. Zalezy to od stanu technicznego. Mozesz przyjac ze ok. 130 KM i 280 Nm to box, 135 KM, 300 Nm to chip.

Nie polecam naszej firmy poniewaz nie mam zamiaru robic sobie dziury w piersi od ciaglego pukania w nia palcem i krzyczenia - ja ja ja ! Zrob tam, gdzie Cie stac i w zaleznosci jak cenisz swoje auto.

Male vademecum

- zapytaj czy tuner ma hamownie (bez hamowni to tak troche ciezko wciskac kit ze sie indywidualnie dostraja auto. Auta stroi sie na hamowniach). Jak ´tjuner´ powie ze stroi auto na drodze to zle. Lepiej niech juz wgra jakis sprawdzony wczesniej na hamowni program. Na drodze to mozesz sobie opony dobierac, jak kupisz F1.
- zapytaj, kto jest dostawca programu. Jak dowiesz sie ze niemiecka albo wloska firma to jest to antyreklama a nie reklama. Jak sie cos zepsuje to pisz na Berdyczow...albo jedz bij Wlocha.
- zapytaj jakim sprzetem auto bedzie modyfikowane. Jezeli program jest wymieniany w sterowniku, upewnij sie ze zostanie hermetycznie zamkniety
- nie pytaj sie ile da sie wyciagnac. Na sile to da sie duzo, tylko krotko. Lepiej usmiechac sie troche mniej ale przez 200 kkm niz od ucha do ucha, przez tydzien, do pierwszej awarii.
- pytaj o gwarancje i kto ja daje.

I to tyle. Drive your way...
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Września, 2006, 22:12:39 »
Hm troche sie z tym nie zgodze, tez posiadam Golfa 3 troche inny silnik 90KM (1Z) i jak dla mnie cena 1500zl byla troche zaporowa, wiec kupilem sobie programator poszperalem troche w necie, zgralem swoj orginal i zmodyfikowalem i wgralem nowe kostki(przy okazji zrobilem sobie tez kasownik uv ;) i zaczalem testowac oczywscie podpiety caly czas lapotop i biezaca analiza wszystkich parametrow, zmiana programu i znowu analiza na laptopie itd. I wsio jest ok, co prawda wiadomo 8 bitowy sterownik... Ale mi sie baaardzo podoba jak teraz jezdzi zrobilem juz 50tys km na tym programie(finalna wersja) i wszystko w porzadku, a i lubie czasem przycisnac :) az z ciekawosci niedlugo wybiore sie na hamownie :) no i calkowity koszt to programator 27c512 i dwie takie kostki , no czyli mozna powiedziec ze 200zl niech bedzie ;)

PS. i co najgorsze nie sklejalem nawet spojlerow tylko jestem informatykiem ;)

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Września, 2006, 23:14:52 »
Cytat: "Piro"
Jak ´tjuner´ powie ze stroi auto na drodze to zle. Lepiej niech juz wgra jakis sprawdzony wczesniej na hamowni program. Na drodze to mozesz sobie opony dobierac, jak kupisz F1.


Oj tu sie z Toba nie zgodze. Na hamowni inercyjnej nie sprawdzisz doladowania przy max obciazeniu bo czas uzyskania vmax jest relatywnie za krotki. Pozatym kopcenie jest tez inne na rolkach i inne na drodze. Nie mowie juz o tak blachej sprawie jak turbo dziura ktora na inercji jest znacznie wieksza niz na drodze. Co innego obciazeniowka ale to inna bajka.
Ja STROJE na drodze by bylo super (dla przecietnego klienta) tak by nic sie nie wysrywalo, notlaufy nie wypadaly a autko bezawaryjnie smigalo jak talala. Ile wyjdzie na hamowni tyle wyjdzie licza sie wrazenia z jazdy.
Co innego jak robie program pod wyscigi gdzie liczy sie konkretny efekt mocowy. Wtedy owszem hamownia jest nieodzowna, a ze turbo zaraz sie wysra bo pracuje na ograniczniku...kogo to obchodzi. Auto ma zapier... i tyle.
A tak pozatym to masz racje w 100%
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Września, 2006, 12:58:36 »
Po pierwsze to zależy ile inercji ma hamownia. Zresztą większość dociąża auto hamulcami elektrowirowymi. Hamownia o lekkiej rolce używająca hamulca do dociążenia auta a ciężka hamownia inercyjna - pomiarowo to to samo.
Nie rozumiem jakie kopcenie. Kopcenie = ekstremalne dymienie? Jak masz zamiar zobaczyć zadymienie jadąc po drodze? Ktoś biegnie za samochodem?
Przecież im szybciej jedziesz, tym szybciej spalina jest rozpraszana przez powietrze opływające auto... czyli coś co na drodze przy 100 km/h pozornie nie dymi - może w rzeczywistości bardzo dymić i być przedawkowane.
Na hamowni auto pracuje w wyższych temperaturach powietrza opływającego niż na drodze. Jak na hamowni praca jest czysta to tym bardziej na drodze. Można dla spokoju kupić sobie dymomierz z płaszczem powietrznym i mierzyć - tyle że takie urządzenie dość ciężko będzie zamocować na wydechu auta, gdy jedzie po drodze bo ma duże gabaryty i masę.

Do tego żeby się, jak to piszesz - nie "wysrywało" wystarczy nie przeginać i robić modyfikacje z głową. Skoro wiadomo, co znaczą poszczególne zmieniane parametry to z pomocą zwykłego kalkulatora da się np. przewidzieć, czy auto może dymić czy nie (porównać zmianę napełniania do zmiany dawki i jej kąta). Podobnie zresztą tryby serwisowe (z niemiecka zwane "notlaufami") - auto przechodzi w tryb serwisowy np. dlatego, że przeładowuje chwilowo albo np. przegrzewa się. I znowu lepiej jest pracować na hamowni bo auto na pewno będzie pracować w trudniejszych warunkach niż podczas jazdy po drodze.

Poza tym na drodze nie zobaczysz np. pików momentu obrotowego przy "wkręcaniu" turbiny - gdy przeładowanie katuje jej łożyska, a np. skrzynia automatyczna pracuje przesilona. Potem to faktycznie można zobaczyć "notlauf". W postaci oleju na asfalcie. :D

Gdyby prawdą było że auta stroi się na drodze to prawie nikt nie kupowałby hamowni. Sprzedaliśmy już 86... większość ma hamulce elektrowirowe.

Ogólnie to raczej jest zasada - "jak się nie ma co się lubi to się chwali co się ma" ;)

A poza tym to też masz rację.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Września, 2006, 17:24:28 »
Cytat: "Lukasz3k"
Hm troche sie z tym nie zgodze, tez posiadam Golfa 3 troche inny silnik 90KM (1Z) i jak dla mnie cena 1500zl byla troche zaporowa, wiec kupilem sobie programator poszperalem troche w necie, zgralem swoj orginal i zmodyfikowalem i wgralem nowe kostki(przy okazji zrobilem sobie tez kasownik uv ;) i zaczalem testowac oczywscie podpiety caly czas lapotop i biezaca analiza wszystkich parametrow, zmiana programu i znowu analiza na laptopie itd. I wsio jest ok, co prawda wiadomo 8 bitowy sterownik... Ale mi sie baaardzo podoba jak teraz jezdzi zrobilem juz 50tys km na tym programie(finalna wersja) i wszystko w porzadku, a i lubie czasem przycisnac :) az z ciekawosci niedlugo wybiore sie na hamownie :) no i calkowity koszt to programator 27c512 i dwie takie kostki , no czyli mozna powiedziec ze 200zl niech bedzie ;)

PS. i co najgorsze nie sklejalem nawet spojlerow tylko jestem informatykiem ;)


To akurat jest piękna sprawa umieć znaleźć wiedzę i coś samemu wymyśleć. Trudno, żeby kupować hamownię do tego gdy samemu coś chce się zrobić z jednym autem. Jednak testy robisz na swoim aucie więc możesz co najwyżej zepsuć swoją własność - a to wolno Ci zrobić.  8) A że postępowałeś krok po kroku, patrząc na wpływ zmian - to myślę że uzyskałeś dobry wynik.

BTW: Czemu najgorsze że nie sklejałeś spojlerów ? Też nie sklejałem spojlerów - jestem z wykształcenia konstruktorem aparatury medycznej.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Września, 2006, 18:34:20 »
Cytuj
To akurat jest piękna sprawa umieć znaleźć wiedzę i coś samemu wymyśleć. Trudno, żeby kupować hamownię do tego gdy samemu coś chce się zrobić z jednym autem. Jednak testy robisz na swoim aucie więc możesz co najwyżej zepsuć swoją własność - a to wolno Ci zrobić. Cool A że postępowałeś krok po kroku, patrząc na wpływ zmian - to myślę że uzyskałeś dobry wynik.

BTW: Czemu najgorsze że nie sklejałeś spojlerów ? Też nie sklejałem spojlerów - jestem z wykształcenia konstruktorem aparatury medycznej.


Oj tak nawet bardzo piekna sprawa frajda jest niesamowita :) a tak nawiasem w internecie jest duzo materialow co prawda nie ma odrazu nic gotowego, ale trzeba umiec to ladnie poskladac potestowac i mozna osiagnac bardzo dobry wynik :) ostatnio przewiozlem znajomego, tez ma takiego golfika to byl w glebokim szoku i mowi ze musze mu tez cos takiego zapodac ;) Silniczkowi nic absolutnie sie nie stalo :)

PS. Bo sugerowales zeby nie kupywac  chip`a od osob ktore dopiero handlowaly ksenonami albo sklejaly spojlery, to jak jestem informatykiem to chip ode mnie to juz znaczy ze samochod kaput :P ale widze Ty jeszcze mniej masz wspolnego teoretycznie ;)

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Września, 2006, 18:49:51 »
Jak chcesz się pośmiać, jak różnymi ścieżkami życie się toczy to wejdź sobie tu:

http://www.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.aspx?language=polski

To bazy danych Urzędu Patentowego RP.
Teraz wybierz (zafajkuj) "Wynalazki" i wyżej - "wyszukiwanie proste"
Wybierz nazwę uprawnionego i wpisz moje nazwisko - Pirowski

Myślę że już Ci wesoło, po tym jak skończyłem projektowanie aparatury medycznej :D :D :D

Jak widać można było jeszcze robić wynalazki w dwóch różnych dziedzinach... Zresztą wkrótce będzie tam trzeci wpis - i również jeszcze z innej dziedziny, choć związanej pośrednio z motoryzacją.

Informatyk to nie tapeciarz. To jest wykształcenie jak najbardziej w kierunku, który pozwala zostać tunerem. Nie ma póki co na uczelniach kierunku "Fizyka tuningu" czy czegoś w tym stylu.

Jak jesteś zainteresowany, to w listopadzie mam fajny cykl wykładów na kilku uczelniach - o tym, co robiłeś doświadczalnie - na który serdecznie zapraszam - na priv
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Września, 2006, 19:25:24 »
no nie powiem troche wesolo :) i szczegolnie te wynalazki z gornictwa ;)
Ja oczywiscie co zwiazane z dziedzina IT tez mam pojete, to akurat uczylem sie od najmlodszych lat, samochodami dopiero od paru lat, moj samochodzikk raz byl tylko u mechanika a tak to sam juz robie doslownie wszystko :)
Oczywiscie ze jestem zainteresowany wykladami, z wielka checia.

--
Pozdrawiam

wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Września, 2006, 22:49:00 »
Cytuj
na rynku sa boxy ktöre sa lepsze jak chipy 98 % tjuneröw z tego forum möj kumpel wsadzil sobie w vectre
jest rewelacyjny

a skad mozesz to wiedziec sprawdzales program kazdego tunera z forum? no i chyba jestes jednym z tych 2% skoro potrafisz oceniac kazdy program pod wzgledem jakosci.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
wiecej mocy w golf 3 110km ???
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Września, 2006, 22:54:53 »
Cytat: "Piro"
Gdyby prawdą było że auta stroi się na drodze to prawie nikt nie kupowałby hamowni. Sprzedaliśmy już 86... większość ma hamulce elektrowirowe.


Wiem bo stroje auta w GTS na Waszej hamowni i sobie chwale (najlepsza w okolicy).
Ale napisales cos w stylu ze nie da sie zestroic auta bez hamowni i tu sie nie zgadzam, bo da sie spokojnie. Ale miec hamownie nie zaszkodzi :)
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk