TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Silnik 110KM AFN, brak mocy i błędy kompa

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik 110KM AFN, brak mocy i błędy kompa
« dnia: 20 Sierpnia, 2006, 16:09:59 »
Niedawno kupiłem Toledo 1 z silnikiem AFN 110KM. Wszystko było ok, ale do czasu. Pewnego dnia strzał spod maski i brak mocy, okazało się, że padł przewód od intercoolera. Potem znowu wszystko ok, aż do teraz. Moc czasem jest, czasem nie. Gdy jest moc to turbo pracuje dość głośno (tak mi się wydaje, chyba nie powinno go być słychać w kabinie od 2 tys obrotów? Fakt, że ledwo co słychać, ale cichy szum jest wyczuwalny), a czasem zupełnie bez powodu traci moc, turbo ewidentnie nie pracuje, nawet nie świszczy. Komp pokazał mi 2 błędy (niestety nie pokazuje dat błędów:/) - po pierwsze niskie ciśnienie (chyba efekt strzału węża od IC), drugi błąd to "przerwa albo zwarcie do masy elektrozaworu". Odłączyłem go, przewody są szczelne, ale jedna z końcówek zaworu była klejona i mogła mieć szparę. Na razie zalałem to klejem, bo chcę zobaczyć konkretnie co się stało. Na początku po zalaniu było ok, przejechałem z 500km i teraz znów jest brak mocy, a jak turbo pracuje to dość głośno:/ Wina zaworu podciśnienia? Jakaś przerwa w elektryce? Przepływomierz? A może po prostu turbo pada (ta głośna praca:/)?



Silnik 110KM AFN, brak mocy i błędy kompa
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Sierpnia, 2006, 19:44:30 »
A - gdy brakowało mocy, pomagało wyłączenie silnika i ponowne włączenie (choć też nie zawsze:/). Komputer wskazuje zwarcie do masy albo przerwę w elektrozaworze. Czy tylko elektrozawór jest winien?

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Silnik 110KM AFN, brak mocy i błędy kompa
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Sierpnia, 2006, 22:29:31 »
Najprosciej to zamien miejscami te elektrozawory ten od turbiny z tym od EGR, jeden ma bialy lepek (turbina) a drugi czarny.
Jak nie bedzie juz problemow to znaczy sie ze zaworek padl. Jak nadal bedzie moc tracic to znaczyc sie ze najpewniej turbina sie zapiekla i wymaga przeczyszczenia.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Silnik 110KM AFN, brak mocy i błędy kompa
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Września, 2006, 16:58:45 »
A ten błąd, który wyszedł na kompie? Czy taki sam błąd wychodzi przy zapieczeniu się turbiny? I jeszcze jedno - czytałem, że należy nasmarować jakąś linkę od turbo, bo może się przycinać. Gdzie ona się znajduje i jak ją poznać? Może ktoś umieści foto?:)

Re: Silnik 110KM AFN, brak mocy i błędy kompa
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Września, 2006, 00:16:04 »
Cytat: "monopolowy"
Niedawno kupiłem Toledo 1 z silnikiem AFN 110KM. Wszystko było ok, ale do czasu. Pewnego dnia strzał spod maski i brak mocy, okazało się, że padł przewód od intercoolera. Potem znowu wszystko ok, aż do teraz. Moc czasem jest, czasem nie. Gdy jest moc to turbo pracuje dość głośno (tak mi się wydaje, chyba nie powinno go być słychać w kabinie od 2 tys obrotów? Fakt, że ledwo co słychać, ale cichy szum jest wyczuwalny), a czasem zupełnie bez powodu traci moc, turbo ewidentnie nie pracuje, nawet nie świszczy. Komp pokazał mi 2 błędy (niestety nie pokazuje dat błędów:/) - po pierwsze niskie ciśnienie (chyba efekt strzału węża od IC), drugi błąd to "przerwa albo zwarcie do masy elektrozaworu". Odłączyłem go, przewody są szczelne, ale jedna z końcówek zaworu była klejona i mogła mieć szparę. Na razie zalałem to klejem, bo chcę zobaczyć konkretnie co się stało. Na początku po zalaniu było ok, przejechałem z 500km i teraz znów jest brak mocy, a jak turbo pracuje to dość głośno:/ Wina zaworu podciśnienia? Jakaś przerwa w elektryce? Przepływomierz? A może po prostu turbo pada (ta głośna praca:/)?
koledzy mam podobny proble i nie umiem sobie z tym poradziic, auto tez toledo 1 tdi jak sie depta to na 5 biegu przy 3.5 tys obrotow traci moc i to nie zawsze tylko jak sie depta, normalnie chodzi ok a glosno chodzi turbo po przedroczeniu 3.7 tys obrotow. prosze o odp. a jestcze kiedys wyskoczyl mi taki numer ze po zapaleniu i ruszeniu z miejsca zaczela mi mrugac kontrolka od swiec zarowych a nawet nie mial wolnych obrotow i mi gas.po zgaszeniu auta bylo ok