TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Passat 110KM rok 1996

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Passat 110KM rok 1996
« dnia: 01 Października, 2006, 16:03:23 »
Witam wszystkich

Posiadam Passata 110KM rok 1996 niestety mam problem z silnikiem. Ciężko jest zlokalizować co jest nie tak. Auto jeździ w miarę żwawo jednak czuję że to nie jest 110KM (wcześniej posiadałem Toledo TDI 90KM). Turbina chodzi (słychać jak się załącza) auto rozwija prędkości normalne jak TDi (180km/h) jadnak przespieszenie jest kiepskie na bigach 1 i 2 jedzie w miare zrywnie jednak wyższe biegi to juz rozpędza się kiepsko przy tym wszystkim przydymia i spala około 7litrów ON co wydaje mi się za duzo o conajmniej litr. Czasami podczas jazdy auto traci całkowice moc i prawie się nie rozpędza wtedy 130km/h to max. Po odłączeniu przepływomierza auto jeździ odrobinę gorzej ale nie jest to duża różnica. Raz zdarzyło się że auto zaskoczyło i zaczeło jeździć jak 110KM spalanie było w normie przydymiania nie było i silnik chodził jakby ciszej lecz później powróciło do leniwego stanu.
Chodzi mi o uzyskanie lepszego przyspieszenia i zlikwidowanie przydymiania.
Byłem raz u "mechanika" który badał mój samochód na urządzeniu VAG stwierdził że przepływomierz jest ok a turbina jest padnięta. Ale ja słyszę jak turbina chodzi więc raczej to nie to.
Proszę o pomoc ponieważ nie chcę jeździć po mechanikach którzy będą wymieniali wszytko po koleji aż trafią na zepsutą część.
Proszę o porady i ewentualnie wskazanie jakiegos dobrego mechanika we Wrocławiu.
Pozdrawiam
Paweł 12[/img]



Offline And280

  • ****
  • 360
Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Października, 2006, 17:06:05 »
jakby byla przeplywaka padnieta to by raczej 180 nie pojechal tak wiec mozna przeplywke wykluczyc. ze nie ma mocy takiej jaka powinna byc to moze turbina nie pompuje takiego cisnienia jakie powinno. przydaloby sie sprawdzic jak tam z podcisnieniem i zaworkami n75. a moze masz katalizator kompletnie zapchany to tez moze wplywac negatywnie jaki przebieg autka??  oczysc albo zaslep zaworek recylkulacji spalin EGR na bank jest zawalony i tylko przeszkadza.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Października, 2006, 17:58:15 »
może pompa paliwa się podwiesza - u mnie jak się podwiesiła (też mam TDI AFN) - to objawy było podobne jak w twoim opisie. Weź wydruk z VAG-a, jeżeli mechanik Ci takowy dał i podjąć do innego mechaniora żeby zinterpretował. Z tego co pamiętam są oddziały tunerów - poszukaj na forum. Pozdrawiam serdecznie!
K.

Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Października, 2006, 19:49:47 »
Przebieg auta 190 000tys. Wiem ze zawór EGR znajduje sie w tylnej czesci komory koło turbiny (o ile sie nie myle) ale nie wiem dokładnie gdzie proszę o podowiedzi.

Offline And280

  • ****
  • 360
Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Października, 2006, 20:05:25 »
Przy EGR w kolektorze ssacym masz taka metalowa rurke co idzie do kolektora wydechowego. Tamtedy wlasnie spaliny wracaja do silnika. Mozna to zrobic dwojako. Albo zaslepic wezyk sterujacy EGR (nie podniesie sie) ale jak juz jest nieszczelny to lepiej odkrecic dwa imbusy ktore trzymaja ta rurke (od strony kolekt ssacego) wyjac org podkladke i z cienkiej blaszki (moze byc puszka po piwie Wink ) zrobic zaslepke. Calosc skrecic i po probl.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Października, 2006, 20:12:01 »
Myślisz ze to moze pomóc? Czy to nie ma jakichś ubocznych skutków?
Pozdrawiam
Paweł

Offline And280

  • ****
  • 360
Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Października, 2006, 20:21:41 »
wg mnie same pozytywne rzeczy silnik oddychatylko czystym powietrzem:)) ja zaslepiem i autko jakos lepiej sie zbiera i nie przechodzi w tryb awaryjny. ale u ciebie moze to nie to, lejesz zdrowe paliwko?? moze przydaloby sie przeczyscic pompe ( w sumie to chyba nie to ale mozna sprobowac), spalanie tez za wysokie mam ten sam silnik co ty chyba i w miescie mi spala kolo 7 a na trasie do 120 schodzi ponizej 5. podjedz do pompiarza niech wyreguluje dawke albo niech stuknie w nastawnik czesto pomaga a usluga duzo nie kosztuje.a i jeszcze jedna sprawa ile ma juz nastuklane km?? moze poprostu turbinka zaczyna odmawiac posluszenstwa?? bierze olej sprawdz w przewodach albo pod intercoolerem jak to wyglada,
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Października, 2006, 20:42:01 »
Silnik ma przejechane 190 tyś w przewodach do intercoolera jest troche mokro ale nie tragicznie. Nie znacie jakiegos dobrego warsztatu we Wrocławiu.And 280 masz passata 110 Km przejściówke?

Offline And280

  • ****
  • 360
Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Października, 2006, 21:11:21 »
nie ja mam seata w 110 AFN to byly chyba te same silniki
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Października, 2006, 21:25:06 »
Tak myśle ze silnik jest ten sam. Poprzednio tez miałem Seata Toledo.
Można wiedzieć skąd pochodzisz? Poszukuję kogoś aby przełożyć przepływomierz na chwile i sprawdzić. To bedzie chyba najprościej aby go sprawdzić. A jednak większość osób twierdzi że od tego nalęzy zacząć poszukiwania.(Dzieki za zainteresowanie)

Offline And280

  • ****
  • 360
Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Października, 2006, 21:40:50 »
hehe ja jestem ze szczecina to chyba ci nie pomoge zbytnio troszke za daleko
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Passat 110KM rok 1996
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Października, 2006, 22:04:30 »
No tak o doraźną pomoc to byłoby cięzko ale fajnie ze mi troszke podpowiedziałes i poswięciłes swój czas dzieki wielkie:)