TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

klopoty z toyota

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

klopoty z toyota
« dnia: 15 Października, 2006, 17:09:36 »
witam
Bardzo prosze o pomoc bo borykam sie z tym problem juz od kilku miesiecy, a mianowicie mam corollke rocznik 98 zwykly diesel, na czym polega problem : gdy samochód jest zimny odpala super jak w zegarku, gdy jest bardzo goracy po przejechaniu paru kilometrow gasze i od razu probuje odpalic tez swietnie kreci problem pojawia sie wysiadzie sie z samochodu i pozostawi na kilkanascie minut, gdy silnik nieco sie schlodzi ale nie jest jeszcze zimny i nie jest juz goracy wtedy trzeba krecic 2 - 3 razy i dopiero odpala, od razu powiem ze mam nowe swiece zarowe NGK wiec to napewno nie jest ich wina, jezdzilem po roznych mechanikach ale kazdy najpierw sie napina a potem rozklada rece, do serwisu dzwonilem ale nic mi nie powiedzieli trzeba przyjechac i taka rozmowa z nimi, dodam moze cos to podpowie ze w zimie nie moglem jej uruchomic i dopiero odpalili ja w ASO - byla odlutowana nozka w immobilajzerze, naprawili i ok ale za pare tygodni zaczely sie te dziwne problemy z odpalaniem, moze to byc zwizane z elektornika samochodu a jak tak to co robic, prosze o jakiekolwiek porady
pozdrawiam
piotrek



Offline And280

  • ****
  • 360
klopoty z toyota
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Października, 2006, 18:38:30 »
wydaje mi sie ze bedzie to problem ze zbyt mala dawka rozruchowa paliwa na cieplym silniku, paliwo ci sie nie cofa bo rano tez by dlugo krecil, trzeba podjechac pod komputerek i zmienic dawki rozruchowe, poniewz fabryczne sa juz zbyt male.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

klopoty z toyota
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Października, 2006, 20:31:51 »
nie wiem czy cos to zmieni bo mialem podpiety przez pare tygodni chip przed komputerem samochodu, który "oszukiwal" komputer tzn. podawal sygnal do komputera ze caly czas silnik jest zimny i komputer dawal bogatsza mieszanke paliwa do pompy przy rozruchu i dodatkowo wydłużalo to czas podgrzewania swiec zarowych o kilka sekund i samochod przez ok. 8 sek. byl na wyzszych obrotach, ale niestety tez nic to nie dalo :(((( Pompa w tym sdamochodzie jest streowana elektronicznie, moze cos to podpowie gdy samochod byl w ASO panowie powiedzieli mi ze wgrali nowe oprogramowanie do komputera, ale niestety starego programu nie zgrali juz sam nie wiem co zrobic :(((( prosze o pomoc

Offline And280

  • ****
  • 360
klopoty z toyota
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Października, 2006, 20:38:52 »
nie mam pojecia zbytnio co mogl dac ten ala chip i kto takie cos wymyslil?? jest to problem w prawie wszystkich tdi z wiekszym przebiegiem, tzreba zmienic mape paliwowa i pomaga, niestety mechaniczne zmiany nic nie dadza jedynie elektronika, ale moze u ciebie problem lezy gdzie indziej, zmiana dawki paliwa troszke kosztowna bo kolo 500zl tak wiec nie rob tego zanim bedziesz calkowicie pewien.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

klopoty z toyota
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Października, 2006, 23:31:51 »
nie wiem czy to ma znaczenie ale to jest zwykly diesel a nie tdi, sluchaj co to jest jest ta zmiana mapy paliwowej  i gdzie moge wogole to zrobic czy tzlko w ASO ? a moze jeszcze jakies sugestie
pozdrawiam

klopoty z toyota
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Października, 2006, 09:36:31 »
Witam. PO pierwsze zacznij jednak od świec, Wygląda na to że jak silnik lekko ostygnie świece nie grzeją chociaż powinny dopiero na mocno zimnym grzeją(czujnik,przekaźnik?) - i to że świeci się kontrolka na desce rozdzielczej od świec to nie znaczy że działają. Ewentualnie jeszcze regulacja zaworów(ale niewiem czy w toyociesię reguluje).