TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

[2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś robił??

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś robił??
« dnia: 25 Października, 2006, 22:04:21 »
Mam taką sprawe mam A6 C4 AEL'a w quattro i chciałbym podnieść moc,nie chce chipa tylko chciałbym przeprogramować komputer.Jest to najlepszy efekt.Czy ktoś to robił?? :|   Chce uzyskać jak największą moc ale wiadomo nie zarżnąc silnika.Większość oferuje 178 PS i chyba 340 PS,ale to w większości niepotwierdzone dane np. Alta Racing podaje takie w swojej tabeli a jak dzwoniłem to powiedzieli że tych silników nie robią :(:  Bo oni robią tylko przez OBD a tu jest jeszcze stare 4 pinowe.Dzwoniłem po większośći i z takich ciekawszych ofert to:

 1) Formuła- podają że 174PS i 330Nm,ale nie mają hamowni a 2 osiowej to już w ogóle nie ma mowy.Ale babka z którą(ale to babka więc biore poprawke że morze się nie znać) rozmawiałem powiedziała że przy tym wieku '96 i przebiegu 226tyś na bank jest turbina do regeneracji lub wymiany bo nie wytrzyma tych 174. Więc od razu mnie ochłodziła.
                                                                 Cena 1600

2) V-tech-tam powiedzieli że maja hamownie 2 osiową,nie mówili ile PS bo u nich najpierw diagnostyke robią a potem mówią ile koni mogą wyciągnąć i dać gwarancje na 2 lata,moge oczywiście pójść na Max ale wtedy  nie daja gwarancji.A diagnostyka 150 zeta.Tak Ciekawie gadali i jak na razie to najbardziej mnie przekonali,ale przecież jak mi powiedzą że mogą podnieść do 150-155 to nie zabule 1800 za to.I ostatnio jak wchodziłem na strone to była tabela w której podali że mogą podnieść o 25PS czuli 165 i o 50Nm czyli 340.            
                                                                  Cena 1800

3)Upsolute   Też 175PS i 340 ale już ceny nie pamiętam.Ale ten gość coś mi mówił chociaż szczery był,że raczej nie chce tego robić bo raz próbował i strasznie kopcił i nie mógł dojść z tym autem.

4)VTG-(Ci co na 1/4 mili wystawiają) 170PS i 330Nm

                                                                  Cena 2000

  Reszta to oczywiście 178 PS ale to jakieś ogłoszenia na allegro i nie pewne firmy,Ceny rzędu 1000-1200 więc nie biore tego pod uwage.

Prosze o informacje czy ktoś chipował ten silnik,na ile koni iczy wie gdzie moge to zrobić ewentualnie czy wiecie cos o tych firmach.PROSZE O WSZELKIE INFORMACJE.
  Stan mojego silnika mógłbym ocenić na dobry nie mam żadnych problemów a ostatnio jak mierzyłem ciśnienie sprężania to na wszystkich 5 cylindrach było 34atmosfery,równo.Mechanik mówi że to bardzo dobre ciśnienie.

                                                     Dzięki z góry za info!!!



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
[2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś robił??
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Października, 2006, 23:02:11 »
Hej
Robilem pare szt i te 178KM to mozna miedzy bajki wcisnac. Wiekszosc aut ma realnie ponac 300tys przebiegu i nie ma co ukrywac sprawnosc swoja troche juz gubia. Najgorzej jest z wtryskami, 80% AEL po podniesieniu dawki zaczyna kopcic i do zdrowo. Jak bys zapodal nowe wtryski to okolice 170KM sa realne. Na starych licz sie z ok 165KM. Zreszta te tabelki to mozna sobie w d... wsadzic :)
kazdy silnik inaczej reaguje na wirusa.
A firma ALta RACING to the besciaki....jak oni softa przez zlacze zmienia to ja jestem Bridget Jones ! Tam masz dwie kosci NIE PROGRAMOWALNE !!! Bez otwierania sterownika sie nie obejdzie.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

[2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś robił??
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Października, 2006, 09:24:11 »
rob555 no ja Ci napisałem      Cyt. "ale to w większości niepotwierdzone dane np. Alta Racing podaje takie w swojej tabeli a jak dzwoniłem to powiedzieli że tych silników nie robią Sad: Bo oni robią tylko przez OBD a tu jest jeszcze stare 4 pinowe."

  Ja wiedziałem że w AEL'u przez obd nie można ale jak oni o tym doskonale wiedzą to po kiego podają w tabelach że robią??

To co mówisz wtryski??Ale jak sprawdze wtryski i nie bdą lały i będą miały dobre ciśnienie to mogą zostać czy lepiej nowe??Bo w AEL'u o ile się dobrze orientuje trzeba całe wtryski wymienić,nie ma końcówek??Mimo że są dość duże te wtryski.

A ty rob555 chipujesz??Bo napisałeś że robiłeś??

[2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś robił??
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Października, 2006, 09:26:01 »
A i jeszcze powiedzcie jak ze spalaniem może ktoś wie o ile wzrosło i na pewno w mieście najwięcej

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Re: [2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś rob
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Października, 2006, 10:44:12 »
Cytat: "gonsaless1"
A ty rob555 chipujesz??Bo napisałeś że robiłeś??


Tak, mam firme.
Co do wtryskow to sprawdzenie nie dokonca jest miarodajne...mialem przypadki ze wtryski niby dobre a auto nie mialo takiej mocy jak zakladana. Po zakupie nowych problem znikal. Generalnie powyzej 200tys km wtryski lubia lac zwlaszcza po chipsie.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Re: [2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś rob
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Października, 2006, 10:53:25 »
Cytat: "piotr"
firm ktöre robia strojenia asfaltowe czyli strojenie na jezdni samochöd ktöry zostal zestrojony na hamowni pracowal w duzo ciezszych warunkach niz na jezdnii po wyjezdzie na jezdnie rezultaty sa duzo lepsze na hamowniach nie mozna np. wysymulowac w 100% chlodzenia powietrzem ktöro jest w rzeczywistosci parokrotnie wieksze przy przykladowej predkosci 200 kmh na jezdni


No i sam sobie przeczysz.
Niby strojenie asfaltowe jest beee ale na hamowni nie dasz tyle powietrza co potrzeba. Wiec powtarzam ktorys to juz raz:
-jak auto ma isc na wyscig to hamownia jest niezbedna (liczy sie moc uzyskana) a tego w warunkach drogowego testu nie da sie idealnie zmierzyc.
-jak auto ma jezdzic na drogach to pomiar jest fajna sprawa ale dostrajanie  TDI tylko na hamowni powoduje ze czasem klienci przyjezdzaja z notlaufami bo cisnienia na drodze (mowie o cisnieniu turbiny) zazwyczaj sa wyzsze niz na hamowni.
Nawet Masters wiekszosc fur po strojeniu na hamowni jedzie sprawdzic na drodze a ma obciazeniowke a nie inercje.
Byles kiedys na hamowni inercyjnej (takie ma Vtech)??. Chwale je bardzo bo pomiar trwa szybko a wyniki sa miarodajne. Ale na V bieg wkrecanie sie 150KM TDI to ok 20sek do zamnkniecia budzika.
W ciagu tych 20sek malo ktora turbina wstanie na tyle mocno ze zacznie przeladowywac. Natomiast lecac autostrada na V bieg z bagazami i pedalem w podloge cisnienia uzyskane beda znacznie oddmienne od tych na hamowni !  Albo pomiar wychodzi super a sie okazuje ze na drodze po odpuszczeniu gazu turbina nadal podpomowywuje, tego na hamowni nie zobaczysz a to powod wysrywania sie turbin w wielu nowych autach.Wiec prosze nie gadaj czegos o czym masz mgliste pojecie z gazet albo TV.
Hamownia tak ale niezbedna nie jest. Wazniejsze jest jak auto bedzie jezdzic w normalnych warunkach a nie tylko przy pelnym bucie.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Re: [2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś rob
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Października, 2006, 19:04:02 »
Ty rob a przeprogramowywałeś AEL'a??A może masz w swojej ofercie taką usługe??Jak tak to za ile i na ile koni??

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Re: [2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś rob
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Października, 2006, 21:03:42 »
Cytat: "rob555"

Byles kiedys na hamowni inercyjnej (takie ma Vtech)??



Nie rob555, mamy 1360 KM w hamulcach elektrowirowych. To ponoć drugi wynik w Europie, po AMG (tuner Mercedesa).
Wynika z tego, że auta takie jakie masz możemy tak obciążyć, że połamiemy im półosie i problem się skończy. Chyba że je odkujesz. Wtedy spalimy opony   :D   :D  :D

OK, tak na serio dotychczas użyliśmy ledwo połowy dostępnej mocy. Żadne auto nie było w stanie skutecznie wytwarzać choćby 800 KM przez kilkanaście sekund. Widać Kraków taki marny, może nad morzem lepiej ciągną - na asfalcie.  :lol:
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Re: [2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś rob
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Października, 2006, 22:42:04 »
A to przepraszam Piro. Przynajmniej u Waszych przedstawicieli szal robia inercje. Tak czy siak jak macie obciazeniowke (co jest raczej zadkoscia) to rzeczywiscie jest co i jak stroic.
U nas na pomorzu jedyna obciazeniowke ma LP Gaz  :lol: ale i tak mierzy w trybie inercyjnym.
Co do wynikow to tak jak pisalem wczesniej Wasze inercje jak narazie sa najblizej obciazeniowek. Reszta pokazuje co chce.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Re: [2,5TDi R5 AEL]Chip. Przeprogramowanie kompa+PS,ktoś rob
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Października, 2006, 08:06:49 »
ty piro to ty z v-tech??Pisze do  Ciebie na priv