TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Problem z VW Polo 1.7 SDI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z VW Polo 1.7 SDI
« dnia: 12 Listopada, 2006, 13:18:08 »
Witam jestem nowy może mnie z tego forum nie wyrzucicie ale mam problem z zapalaniem rano VW Polo 1.7 SDI przy zimnym silniku rano musze ze cztery razy startować żeby odpalił pózniej przez cały dzień jest ok .Świece żarowe wymieniłem na nowe i to samo .Są dni że rano odpali od razu a czasem cztery i pięć razy start.Jeżeli nie to forum to prosiłbym o jakiś adres.Może ktoś miał taki przypadek. Z góry dzięki.Pozdrawiam



Marco

Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Listopada, 2006, 14:23:00 »
Nom ja mialem teki przypadek ale wymiana swiec zarowych pomogla. Jezeli nie jest zbyt zimno i przekaznik nie wlaczy obwodu swiec zarowych to rozrusznik ma prawo pokrecic walem korbowym tak ze 4 - 5 sekund ale jesli z silnikiem wszystko ok to powinien lapac za pierwszym razem. W twoim przypadku moze byc zle ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku na pompie. Ma to duze znaczenie podczas rozruchu zimniego diesla. Pojedz do jakiegos dobrego speca od diesli a nie bedzie problemu. A jaki auto ma przebieg? Może to juz poczatki agonii silniczka? Obserwujesz dymienie za autem? Jesli tak to jaki jest kolor spalin?

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Listopada, 2006, 16:34:51 »
Przyczyn może być wiele - wrzuć w szukajkę na forum.
Możliwe że filtr paliwa jest już brudny (od wymiany trzeba zacząć, chyba że już to zrobiłeś), a jeżeli nie pomoże bezwględnie jedź na diagnostykę komputerową VAG (faktycznie może pompa). Bez tego można gdybać w nieskończoność.
Pozdrawiam!

Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Listopada, 2006, 18:44:31 »
Nie wiem co robić dzisiaj rano zapalił od kopa jak by mu nic nie było.Ma przejechane 138 nie widze żeby kopcił.Filtr paliwa nie był wymieniony nie wiadomo kiedy bo ja go mam pere miesięcy może jest od nowości nie wiem.Może jakieś namiary na serwis volkswagena jestem z Wadowic.

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Listopada, 2006, 18:53:17 »
Może daj sobie spokój z serwisem i podjedź do zaufanego, cieszącego się dobrą renomą mechanika. Możliwe że jest jakaś pierdoła (filtr paliwa, przewody wysokiego napięcia do świec - w sumie trochę większa pierdoła), bądź inne podobne a jak wstąpisz do ASO VW to za stwierdzenie usterki (w praktyce wysłuchanie Ciebie i otwarcie maski) skasują 100,- zł. Pamiętaj o VAG-u, filtra też nie zawadzi wymienić - zima się zbliża. Przy okazji taki cieszący się dobrą opinią mechanik (nie jedź do partacza - musisz popytać ludzi) może znaleźć jakieś inne usterki i zawczasu zaradzić.

Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Listopada, 2006, 19:06:53 »
Dzięki wymienie filtr paliwa i zobacze może to być to zobaczymy a póżniej już mechanik tylko dobry musi być.Pozdrawiam.

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Listopada, 2006, 19:07:53 »
W każdym razie daj znać co było i uszy do góry. Pozdrawiam!

Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Listopada, 2006, 17:29:05 »
Witam byłem na kompie i wyszedł błąd :czujnik temperatury silnika .Po naprawie i skasowaniu usterki komp pokazuje 0 usterek.kąty też są dobre.Teraz moge powiedzieć że rano pali pięknie.nawet paliwa bierze mniej.Tylko jest mały problem kiedyś stałem 2 może 3 godziny po południu i nie mogłem go zapalić tak jak by się coś zawiesiło i po kilku razach odpalił potem jeżdziłem cały tydzień i palił bez problemów i po jakimś czasie znów to samo może stałem od 1.5 do 2 godzin.Nie wiem co się dzieje może ktoś miał coś podobnego.Prosze o wymiane zdań?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Listopada, 2006, 09:20:58 »
Czy można powiedzieć że jak poprzednio "na zimno" nie palił to teraz "na ciepło" nie pali?
Jeżeli tak, to może być to już problem "zużyciowy" pompy. Dawka rozruchowa dla ciepłego silnika jest zbyt mała.
Poprzednio, bez dobrego czujnika była ok, ale teraz trzeba już ją poprawić. Problem wówczas jest wyleczalny programowo (zmiana mapy dawki rozruchowej w funkcji temperatury silnika) lub poprzez naprawę pompy.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Listopada, 2006, 18:05:45 »
Dzięki za odpowiedz coś musze z tym zrobić bo zima coraz bliżej.Pozdrawiam

Problem z VW Polo 1.7 SDI
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Listopada, 2006, 15:49:08 »
Jeszcze raz witam wszystkich.Sprawdzilem jeżeli jest temperatura koło 0 stopni na dworze to wtedy świece żarowe dostają prąd i pali normalnie a jeżeli ostygnie silnik powiedzmyże na dworze jest plus 7 stopni i stoi 3 godziny to sprawdzałem nie ma prądu na świecach i niechce palić.Wtedy jest prąd na swiecach jak ostygnie całkowicie i jest temp.koło zera.Wynika z tego że jakiś czujnik żle podaje napięcie na świece żarowe czy ktoś wie co to za czujnik od świec żarowych który działa na temperature.Pozdrawiam.