TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

3.0 V6 CDTI / dCi / TiD

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« dnia: 06 Grudnia, 2006, 18:18:34 »
Witam, to mój 1-wszy post na tym forum. Poszukuję wszelkich informacji o tym motorze Isuzu. Jest on montowany m.in. w Renault Vel Satis (dCi), Opel Vectra/Signum (CDTI) i Saab 9-5 (TiD ) Czy ktoś zetknął się z autem z tym silnikiem ? Jakie wrażenia, czy jest to konstrukcja godna uwagi ? Awaryjna czy nie ? Czy wogóle warto pchać się w ten silnik ?
Z góry dzięki za każde konkretne słowo :-) pozdr



3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Grudnia, 2006, 01:52:36 »
forum turbo diesel i nic ? :-)

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Grudnia, 2006, 15:08:34 »
Nie słyszałem żeby ktoś narzekał na ten silnik.
Łatwy do tunigu (sterownik Denso), nawet po poważnym wzmocnieniu żadne z modyfikowanych przez nas nie zawiodły (głównie robimy je w Saabach i Oplach). Wersja w Vel Satis ma dużo bardziej "proekologiczne" ustawienia choć nieco niższe ciśnienie wtrysku niż GM.

Jeżeli to jest automat to skrzynie bywają problematyczne (przynajmniej w Renault - na 2 robione Vel Satisy oba miały już naprawy skrzyń na koncie zanim je zmodyfikowaliśmy). Skrzynie automatyczne w tym modelu są również przeprogramowywalne (celem poprawy szybkości pracy i lepszego doboru momentu przełączania biegów).
PS: cóż, nie jest to 1.9 TDI więc tłumu mędrców nie ma ;) To nie jest popularny silnik.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Grudnia, 2006, 19:51:20 »
Dziękuję za odpowiedź, tym bardziej jest cenna bo pochodzi jak mniemam, od znawcy tematu 8) Docelowo szukam Opla signum lub Vectre z tym motorem w wersji 177KM wyłącznie z manualną skrzynią. Ponieważ mieszkam w Krakowie i niedaleko mam do Vtechu może na wiosnę  tam zawitam celem lekkiego zawirusowania :wink: Piszesz, że modyfikowaliście te silniki - jaka jest rozsądna granica powyżej której nie warto wyciągać mocy z tego motoru ? I pytanie z drugiej strony : Czy można tak zmodyfikować ten silnik (nawet kosztem obniżenia mocy ) aby palił mniej ?

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Grudnia, 2006, 19:37:20 »
czary mary  i .... 215 KM czipem :)
em aj łrong ?
O

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Grudnia, 2006, 11:27:16 »
joł ;)
A na serio - to można tak:

Słabo z mocą ale przyzwoity moment z dołu - box (standardowe ustawienie). Pomiar Saaba 3.0DiD z manualną skrzynią.



Lepiej z mocą, większy moment z dołu - chip. Pomiar na automacie, stąd zawyżony moment z dołu zarówno na chipie jak i bez (automat nie "zamyka" biegu od razu po dodaniu gazu do deski więc przełożenie jest przez chwilę krótsze i dopiero od ok. 2500 rpm w górę można powiedzieć że wykres jest prawdziwy.
Wynik mocy jest rzeczywisty, bo bieg powyżej 2500 jest już "zapięty na sztywno".



Czyli dssn - da się i 225 KM chipem  :twisted:
Więcej też, ale będzie to już maltretowanie maszyny.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Grudnia, 2006, 09:05:18 »
:) bylem blisko ehhh
O

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Grudnia, 2006, 10:57:54 »
Fakt, szacowanie było zupełnie dobre. Zresztą teraz bym już nie ustawiał tyle (bywają schody z trwałością skrzyni). Teraz raczej dla automatu dawałbym 215/430 a dla manuala 225/450
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Grudnia, 2006, 23:08:12 »
Cytat: "piotr"
Cytuj
Słabo z mocą ale przyzwoity moment z dołu - box (standardowe ustawienie). Pomiar Saaba 3.0DiD z manualną skrzynią.


no przeciez box to zlo  :lol:


- chłyt marketindody...
- chwyt marketingowy? To chyba jakiś chiński chwyt marketingowy!!!
- ....ale działa!

(Ani Mru Mru, Chińska Restauracja)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: 3.0 V6 CDTI / dCi / TiD
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Sierpnia, 2008, 21:22:49 »
Witam serdecznie

Pozwole sobie odswiezyć temat. Mam Saaba 9-5 3.0 TiD(oczywiście manual) i chciałbym go poddać modyfikacji. Wykresy powyzej są naprawde imponujace zwłaszcza ten 225/503. Pytanie do Piro jak duze jest zainteresowanie chipami do tego silnika w Saabach i czy słyszałes od uzytkowników jakies niepokojące informacje już po takiego zabiegu. Czy taki przyrost to dla niego duze wysilenie?

Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc

Piotr