mam pytanko do znawców TDi, chcę "lekko" podkręcić starego kondona 1Z, pytanie brzmi czy te mody które wymieniam brzmią rozsądnie? Co jeszcze powinienem zrobić, a może co nie powinienem? Proszę też o podanie mi orientacyjnych cen poszczególnych modów (jeżeli się orientujecie) oraz gdzie polecacie mi taki mod zrobic....
No więc tak
chcę z 90 kuni osiągnoć coś koło 150-165 koni i około 340-400 Nm
Niestety nie jest to quattro
, ale zrobienie quattro odpada na 100% bo to KOSZTY
Mody:
Niezbędne modyfikacje:
----------------------------
Nowe turbo (może z AWX lub jakieś lepsze? ze zmienną geometrią?)
Nowe wtryski (od AFN, czy jakieś inne?)
Nowa pompa wtryskowa (od AFN?)
Oczywiście nowy soft (tylko od kogo? VTG? Masters? Diagtronik? co polecacie?)
Dość potrzebne modyfikacje:
----------------------------------
Wzkaźniki doładowania, temp/ciśń oleju, napięcia na aku?
Sprzęgło (potrzebne nowe? Seryjne wytrzyma 350-400 Nm? Co ze skrzynią?)
Wyciąć kata? (wstawić zwykła rurę czy cuś innego czy nie wycinać..)
Zrobić nowe hamulce - wentylowane (mam niewentylowane seryjnie)?
Ewentualne modyfikacje na potem:
-----------------------------------------
Opony conajmniej 235 R16 (mam 205/55 R16)
Inny dolot (potrzebny do tego modu?)
Inny wydech? (ptrzebny do tego modu?)
Zmiany w zawieszeniu? (ktoś mi powiedział że to potrzebne, ale szczerze nie wiem po co? :? )
PS: wyciągnął ktoś tyle z 1Z-ta, czy on to przeżyje, może jakieś opinie ludzi po tunningu silnika o 77,8 % ??
Pozdry for all