TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1,9 JTD 80 a 105 KM

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,9 JTD 80 a 105 KM
« dnia: 20 Czerwca, 2005, 19:23:49 »
Po pierwsze witam wszystkich.
Po drugie mam pytanie czym sie różni silnik 80 w Puncie 2 (80 KM) od tego w Bravo 1,9 JTD (105 KM). Czy jest to moze różnica w intercoolerze ze ten 80 Konny go nie ma? CZy tez moze kwestia 8v i 16 v?? A może tylko program.
Czy ktos próbował ztuningować 1,9 JTD 80 KM na coś więcej i ile wyciągnoł i co myslicie o tym silniku. (Oki wiem ze to nie TDI ale potrzebuje auto kupic na wakacje i nie bardzo mam możliość wybierać i się zastanawiam nad takim silnikiem).

Pozdro
::Hadson



Offline promax

  • *****
  • 555
1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Czerwca, 2005, 22:20:20 »
Cóż,niewiele wiem o tym silniku zatem moje info to wyłacznie informacje zebrane gdzieś mimochodem ze słyszenia
Tak więc podobno w punto daje sobie rade nio i podobno wtryski szybko  się wysrywają bo to pierwsza generacja Common Rail,
Nie lepsza Ibiska TDI chociażby 90 KM?
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Czerwca, 2005, 11:26:56 »
Pewnie tak ale źródło też się też liczy. Co innego od osoby ktora znasz a co innego od kogoś kogo nie znasz.

1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Czerwca, 2005, 10:40:30 »
ja jezdze bravo 1.9 jtd i jest ok. tylko mam poroblem z moca gdyz hamownia wykazala tylko 91 KM ( zamiast 105 ) coz przeplywka i wszystkie pierdy juz wymienione teraz czas sprawdzic wtryski.

1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Lipca, 2005, 15:18:32 »
Po pierwsze obcięta charakterystyka mocy.
Punto ma 80 KM/300 obr./min. Bravo/a 105 KM/4000 obr./min.
Były też w 2002 r. Punta 85 KM/3500 obr./min. oraz Bravo/a z nowszą sprężarką w 2001 r.
100 KM/4000 obr./min. ( chodziła lepiej od 105-ki, ja mam tę 100 konną - zanim kupiłem - porównałem ).
Bravy mają Intercooler, z tego co pamiętam 85-ka w Punto miała, a 80-ka chyba nie, ale ręki sobie nie dam uciąć.
Z wtryskami nie ma żadnych problemów.Osobiście zatankowałem złe paliwo i po zastosowaniu zwykłego środka do czyszczenia ukł. wtryskowych, wróciło wszystko do normy.W niektórych markach kończy się na lawecie.Wtryski są akurat w JTD bardzo dobre.Co do tego, że nie jest to to, co TDI bym polemizował, ale nie chodzi tu o spieranie się, który lepszy, a o to żeby Ci podpowiedzieć i pomóc w temacie wątku.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipca, 2005, 22:53:52 »
Występowały dwa modele Punto - z i bez intercoolera - dokładnie tak jak pisze Bingo.
Konstrukcyjnie silnik jest taki sam jak 105. Mój "rekord" na punto 80 KM to 128 KM / 4000 rpm. Auto jeździ już 3 lata bez awarii. Typowo przynajmniej 110 KM można ustawić.
Podobne wyniki da się uzyskać na silniku 105 KM (circa 130 KM)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Dara

1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lipca, 2005, 11:19:38 »
Porsche911 sprawdzałeś czujnik wysokiego ciśnienia paliwa na railu i czujnik temperatury paliwa na kolektorze powrotnym niskiego ciśnienia ?
Co do silników 105 i 100 KM w JTD różnią się zasadniczo kompem i układem EGR. W tym słabszym siłownik pneumatyczny waste-gate przy turbinie podłączony jest do elektrozaworu sterującego waste-gate sterowanego przez kompa. W 105 KM tego nie ma a jest  elektrozawór sterujący przepływem spalin EGR.

1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Lipca, 2005, 11:29:38 »
Cytuj
Porsche911 sprawdzałeś czujnik wysokiego ciśnienia paliwa na railu i czujnik temperatury paliwa na kolektorze powrotnym niskiego ciśnienia ?


to juz chyba wykracza poza moja wiedze... a moze jakies wskazowki ?? mozna to samemu sprawdzic ?? bo poki co zrodlem mojej wiedzy jest komp diagnostyczny,

a i jeszcze jedno w serwisie zalowzyli przeplywke o alfy i nie wiem czy nie od benzyny ... czy to ma znaczenie - bo oni mowia ze nie .

Offline Dara

1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Lipca, 2005, 15:13:11 »
Można, ale musiałbyś mieć zapasowe wszystkie czujniki a to chyba mija się z celem, bo jest ich dużo. Co do przepływki to musiałaby mieć zbliżone parametry pomiarowe do oryginału. Podobno można założyć od Stilo JTD 115 KM. Jeszcze jedno, jeżeli byłoby coś z wtryskami to musiałyby być jakieś efekty wizualne z rury albo zapalać awaria wtrysku chyba, że czujnik źle mierzy ciśnienie w railu.

Re: 1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lipca, 2005, 22:25:38 »
Cytat: "Piro"
Występowały dwa modele Punto - z i bez intercoolera - dokładnie tak jak pisze Bingo.
Konstrukcyjnie silnik jest taki sam jak 105. Mój "rekord" na punto 80 KM to 128 KM / 4000 rpm. Auto jeździ już 3 lata bez awarii. Typowo przynajmniej 110 KM można ustawić.
Podobne wyniki da się uzyskać na silniku 105 KM (circa 130 KM)


A jak sprawuje się sprzęgło przy 128-130 KM? Czy zostało wzmocnione?

Odp: 1,9 JTD 80 a 105 KM
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Grudnia, 2006, 10:27:55 »
Tez interesuje mnie kwestja sprzegla. Mam JTD80 i zastanawialem sie nad chipem (ok110KM i 270Nm). Ale mam kumpla ktory ma duze doswiedczenie z punto JTD 80 (obecnie zestraja go na ok 140KM i wydal na to majatek) i mowil, ze jak pierwotnie zestroil samym chipem na 260Nm (przebieg ok 70tys) to sprzeglo sie slizgalo. Po zmniejszeniu do 250Nm problem zniknal. Prosze o opinie na ten temat innych posiadaczy JTD80 po chipe.