TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

avensis d4d 2.0 116KM

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

avensis d4d 2.0 116KM
« dnia: 20 Styczeń, 2007, 20:45:28 »
hej
mam avensis 2003rok - silnik jak wyżej...

jeżdżę nią od prawie dwóch dni i mam problem,

na jałowym biegu, silnik już rozgrzany po kilkunastokilometrowej jeździe - nagle gaśnie...

po prostu opadają wskazówki... kiedy zapalam go powtórnie łapie tylko na chwilę i znowu pada...

tak w kółko - ruszyłem dopiero jak dałem gazu od razu po odpaleniu - tak żeby nie zdążył zgasnąć...

o co chodzi??

ktoś wie??



Offline KDX

  • ****
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: avensis d4d 2.0 116KM
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Styczeń, 2007, 21:00:02 »
może coś z elektroniką - co na ten temat komputer diagnostyczny?

Odpowiedź może też tkwić w przeszłości samochodu. W zamierzchłych czasach mój Ojciec miał problem z Peugeotem 605 (ewidentnie powypadkowy), który gasł na zakrętach - nikt nie wiedział co jest dopóki jakiś mądry mechanik nie obadał kabli - okazało się jeden z przewodów dotykał nieizolowany blachy - było zwarcie i koniec.

Pozdr
K.

Odp: avensis d4d 2.0 116KM
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Styczeń, 2007, 21:52:15 »
był podpięty pod kompa w toyocie i nie było żadnych błędów...
bezwypadkowy na 100%, oprócz książki, sprawdzony na wszystkie strony czujnikiem lakieru...

rozmawiałem przed chwilą ze znajomym i poddał taką myśl:
filtr paliwa - może na gównianym jeździł dotychczas i się zapchał filtr...

może tak być??

Offline KDX

  • ****
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: avensis d4d 2.0 116KM
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Styczeń, 2007, 20:32:44 »
Powiem Ci tak z doświadczenia z moim samochodzikiem, choć to zupełnie inna technologia (TDI), zapchany filtr objawiał się ciężkim startem, kiedy wymieniłem filtr i dalej ciężko palił, to oprócz świec (te w finale okazały się "winne") podejrzenie padło na brud w zbiorniku paliwa - może ktoś dużo jeździł na rezerwie - trzeba poszukać, na pewno dojdziesz do prawdy.

Zastanawiające jest że mówisz że po kilkukilometrowej jeździe, juz rozgrzany i dopiero gaśnie - może walnął jakiś czujnik i elektronika uważa że silnik jest nadal "zimny" i niewłaściwie modyfikuje parametry produktu (paliwa), słowem może być pierdółka, luźny kabelek ale coś w tym stylu - tyle moje "nie-mechaniczne" spojrzenie. Jeżeli byłby filtr, to pewnie dawałoby by znać wcześniej. Rozwiązanie jest jedno - pojechać do mechanika cieszącego się dobrą opinią - najlepiej do jakiegoś tunera znającego się na D4D i obadać sprawę raz a gruntownie.

Nie chcę być cyniczny ale co do bezwypadkowości: wybacz ale widziałem auta zawinięte na "banany" (uderzenie w bok na słupek, w efekcie taki kształt), zrobione później na mega-super bezwypadkową sztukę, podobnie kwestia z lakierem - znam takiego lakiernika, który ma sposoby na czujnik. Książkę w Niemczech podbijają nawet za 20 Euro - wszystko da się zrobić.

Oczywiście nie wykluczam filtra paliwa albo świec - może by słownie wszystko. Filtr jest relatywnie tani - łatwo wymienić, na pewno nie zawadzi.

Pozdrawiam serdecznie!
K.
« Ostatnia zmiana: 21 Styczeń, 2007, 20:35:25 wysłana przez KDX »

Offline JTNG

  • *
  • 15
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: avensis d4d 2.0 116KM
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Październik, 2007, 20:01:35 »
KDX o jakich ty świecach piszesz  :o ?

Offline Marco

  • ***
  • 283
  • Golf III TDI 1Z
Odp: avensis d4d 2.0 116KM
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Październik, 2007, 21:36:56 »
Cytuj
KDX o jakich ty świecach piszesz   ?

O żarowych pewnie, tyle że one nie mają żadnego wpływu na gaśnięcie silnika...
GOLF III TDI 1Z

Odp: avensis d4d 2.0 116KM
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Październik, 2014, 14:28:16 »
Pewnie filtr się paliwowy zapchał