TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

CHIP TUNNING 1.9 TDI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

CHIP TUNNING 1.9 TDI
« dnia: 26 Stycznia, 2007, 21:41:25 »
WItam, ile kosztuje programowe wzmocnienie silnika 1.9TDI AGR 90KM i kto sie tym zajmuje w okolicach trojmiasta, badz tez w Polsce?



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Stycznia, 2007, 23:28:14 »
Np u mnie -w zaleznosci od sterownika biore 1400-1500zl za diagnoze, modyfikacje, strojenie, poprawki i hamowanko.
A co do innych to musisz podzwonic i sie popytac ;)
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Stycznia, 2007, 02:03:35 »
czy po programie mozna sie spodziewac zdecydowanie szybszej eksploatacji silnika badz innych podzespolow? przebieg mam juz ponad 150kkm, czyli najswiezszy silnik to to nie jest... slyszalem i plusy i minusy od ludzi, a ze jestem laikiem w tym temacie to wole popytac fachowcow.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Stycznia, 2007, 11:25:45 »
czy po programie mozna sie spodziewac zdecydowanie szybszej eksploatacji silnika badz innych podzespolow? przebieg mam juz ponad 150kkm, czyli najswiezszy silnik to to nie jest... slyszalem i plusy i minusy od ludzi, a ze jestem laikiem w tym temacie to wole popytac fachowcow.

Jak tu Ci wytłumaczyc.
Widzisz jest wiele firm ktore robia zla robote. Programy gotowce po nr sterownika bez diagnozy przed i po na zasadzie ze to musi dzialac i tyle. Sa to firmy tanie i drogie wiec kasa nie jest wyznacznikiem. Liczy sie bardziej wynik na papierze niz realne przyrosty oraz koszty ich uzyskania. Bo nie nadarmo fabryka zrobila sobie taki zapas. Po prostu nie widzialem zadnego sprawnego TDI ktore by mialo mniej niz w briefie.
Generalnie mozesz po samym programie spodziewac sie ok 112-118KM w zaleznosci ile Twoj silnik wygeneruje bez wiekszego wysilenia. Nie ma co patrzec ze ktos robi to na 119,5KM bo kazde auto inaczej wychodzi. Czasem walka o 2-3 dodatkowe KM to juz znacznie wieksze ryzyko zniszczenia turbiny mimo ze w czasie jazdy sie wogule tego nie wyczuje. Program nalezy zrobic tak by w warunkach drogowych auto trzymalo pewne zadane parametry w swoich gornych granicach ale ich nie przekraczalo. Nie sztuka jest w TDI wlac paliwa do cylindra i pchnac powietrza ile turbina da. Wynik napewno bedzie na papierze spory. Tylko zaraz pojdzie sprzegło albo turbina albo np przy lekko lejacym wtrysku na serii po takim zabiegu zrobi sie dziurka w tłoku. Czasem mniej znaczy wiecej....

Kozystanie z tych ukrytych bonusów moze byc naprawde przyjemne i nie wplywajace na szybsze zuzycie silnika czy napedów pod warunkiem ze uzytkownik zdaje sobie sprawde ze ma auto ktore troche zaczyna wiecej troski wymagac.
Powiem Ci tak:
przyrosty do 20% w TDI (mowimy o pelnosprawnym silniku) nie wymagaja np zmiany oleju, czestosci jego zmian itd.
Nalezy po prostu nie katowac silnika jak jest zimny i dac turbinie sie ochlodzic po ostrej jezdzie.
Mocniejsze zmiany to juz ja zalecam stosowanie naprawde dobrych olejow i zmiany mechaniczne ktore pozwola na uzyskanie wiekszej mocy bez ryzyka wywalenia jakiegos podzespołu.
Generalnie Twoj silnik ma potencjal na ok 200KM (oczywisice po sporych zmianach osprzetu) na co dzien.
Sam program to tylko kosmetyka usprawnienie tego co dobre. Nie ma o co sie bac.
150tys to dobrze dotarty motor. Te silniki robia ok 600-700 tys bez niczego (warunkiem sa przeglady w czas i dbanie o szklanki i wogule rozrzad).
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia, 2007, 11:30:46 wysłana przez rob555 »
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Marco

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Stycznia, 2007, 22:01:56 »
Czasami warto posłuchać Fachowca! :)

Marco

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Stycznia, 2007, 14:49:15 »
Cytuj
Te silniki robia ok 600-700 tys bez niczego (warunkiem sa przeglady w czas i dbanie o szklanki i wogule rozrzad).

Mala przesada ;D Uklad wtryskowy malo kiedy dotrwa 350 - 400 kkm. A nie wspominajac juz o turbinie... ;)

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Stycznia, 2007, 22:10:42 »
Mala przesada ;D Uklad wtryskowy malo kiedy dotrwa 350 - 400 kkm. A nie wspominajac juz o turbinie... ;)

No turbo to traktuje jak material ekspoatacyjny 150-200tys km i czas na nowe:)
ale wtryski hmm nie wiem te auta niektore co robilem wygladaly na orginalne jesli chodzi o ukl paliwowy a najechane mialy....
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Stycznia, 2007, 10:23:25 »
turbina to element eksploatacyjny w TDI VW, nawet taki laik jak ja o tym wiem ;) troche obawiam sie, ze czas mojej turbiny moze dobiegac konca jak patrze na swoj przebieg... chociaz sswist jeszcze slychac...

ja nie mysle o przebiegu ponad 300kkm ? dla mnie 200kkm... no, moze pod 250kkm to pretekst do tego,
by auto wymienic na swiezsze ;) teraz glownie kilometry bija mi na autostradach, to na szczescie nie daje po dupie tak jak polskie drogi.

Dzieki ROB555 za wyczerpujaca odpowiedz - w sumie na OCP moglem Cie wypytac ;) bede zgadywal sie z Toba jakos pod koniec lutego, jeszcze nie wiem kiedy dokladnie zawitam w kraju. mam nadzieje ze rabat dla OCP jest aktualny ;)

odnosnie nie wciskania gazu do dechy przy zimnym silniku i nie gaszenia silnika od razu po ostrej jezdzie - o tym juz wczesniej mi mowiono, gdy bralem dieselka, no i raczej tego sie trzymalem, a z materialami eksploatacyjnymi jak olej, paski i rozrzad to wszystko zawsze bylo mieniane na czas, w przypadku oleju czesto przed czasem.

a tak moze odbiegajac od tematu,  doradzcie mi, teraz zabiore sie teraz za wymiane oleju ( w sumie dopiero 12kkm przejechane mam na starym, ale nie wiem kiedy autko znowu bedzie w kraju, to lepiej na zapas wymienic ) i pytanie co wlac - zawsze wlewalem MOBIL 1 0W40 ( raz ktos mi zalal MOBILem polsyntetykiem, chyba 10W40, czy cos takiego ), ale przy ostatnim kupnie oleju uslyszalem od sprzedawcy tekst: " panie! a na cholere lac taki olej, nie ma sensu, bierz pan polsyntetyk" - i tak wzialem syntetyk. Niedawno znowu slyszalem ze 0w40 to woda i zeby lepiej tym silnika nie zalewac.... sam juz nie wiem, co polecicie ?



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Stycznia, 2007, 12:39:51 »
Te silniki robia ok 600-700 tys bez niczego
sie zgodze
ale jezeli by byla mowa o MB W123 200D
ale vw zrobi przy tym przebiegu 4 razy kupe pod siebie i 5 wymian silnika
nie möwiac o reszcie podzespolöw
vag to poprostu wylansowany syf za duze pieniadze
vag ktöry ma przetupane 200 tys po polskich drogach jest trupem
a jak jezdzi to jest nosferatum z dodatkowa waga 20 kg szpachli
ale kazdy ma swöj gust
albo swoje ego bo sasiad ma to ja tez musze miec

Piotr pierdzielisz.
To ze w naszym kraju po 200tys km kazde auto to padlo to sie zgodze. I to ze szpachle odpadaja to tez.
Ale wiem ile silniki TDI robia km wiec nie sciemniaj ze wiesz lepiej.
Kazdy AFN czy 1Z czyli pierwsze mocne TDI z rocznikow 96-98 maja krecone liczniki 2-3 razy bo tak sie u nas robi. I przebiegi 500-600tys to naprawde nic wielkiego.
Moj AFN mial 220 tys nim go zmienilem i bynajmniej nie dlatego ze padl a dlatego ze powyzej 200KM zrobilby to napewno a chcialem tyle miec. Do 160KM dawal rade a byl katowany bez milosierdzia. Nadal jezdzi w innej budzie.
Wojtka octawia ma 300tys nalatane przegrzany blok, rysy na tulejach a dala ostatnio z siebie 230KM i 410Nm (seria 90KM) wiec nie wmawiaj mi ze TDI to padlo. To jeden z najbardziej idioto odpornych silnikow diesla o niebylawym potencjale na podkrecanie. Zabic go tylko moze gowniany olej albo nieumiejetna ekspoatacja.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Marco

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Stycznia, 2007, 21:23:20 »
Nie klocic sie!! Jesli chodzi o trwalosc to nie ma lepszych od Mercedesowskich 200D, 250D, 300D. Szkoda ze juz takich nie produkuja :-\ Acha mam pytanko... Dlaczego uwaza sie ze diesel jest trwalszy od benzyny?? Przeciez jest tez duzo benzyn ktore osiagaja rowniez przebiegi 300 - 400 kkm bez remontu. Czy tu znaczenie ma wysilenie silnika czy bardziej to ze diesel pracuje z nizszym zakresem obrotow???

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Stycznia, 2007, 22:49:30 »
wiesz robjak chcesz dyskutowac na forum to pomysl co piszesz
kazdy z nas ma inne doswiadczenia co do tdi
i ja pisze ze uwazam ze tdi to syf
ale za to co kto uwaza za sluszne lub bardziej prawdziwe i realne, nie uwazam go za idiote
smiesza mnie z koleji "fachowcy" od tuningu ktörzy möwia ze maja tylko pojecie o tdi
a akurat koncept spalania jest wszedzie taki sam

Zawsze staram sie myslec nawet jak pisze:)
Co do fachowców to smiesza mnie Ci co znaja sie na wszystkim od ursusa po subaru tylko jak przychodzi co do czego to g... wiedza i tylko zepsuja (no moze poza kilkoma chlubnymi wyjatkami)
Rozumiem ze przytyk byl do mnie ale widzisz..ja z premedytacja specjalizuje sie wlasnie w tdi. Bo po co mam swiecic oczami przed klientem jak mu w Lagunie cos sie pokreci albo jak Fordowskie TDCi nagle przestanie jechac.
Mam o tyle dobrze ze wykonuje przerobki sprawdzonych i wytrzymalych motorow a "miny" zostawiam innym. Czy to z mojej niewiedzy wynika hmm bardziej przekonanania ze jak nie musze to palca do wrzatku nie wkladam.
Musiales na wielkie padla natrafic skoro TDI Cie nie przekonało...coz Twoja sprawa.
Co do Merca i jego silnikow to dla mnie po 97r jak zaczeli klepac elektronike to skonczyl sie mercedes...a zaczelo badziewie. A stare nie do zajechania jednostki z beczek czy klinow owszem sa niesamowicie trwale ale rowniez oporne na przerobki na ktorych zarabiam wiec...

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Lutego, 2007, 11:39:21 »
1.9 TDI 90KM w A3.
Jestem użytkownikiem jw. i ciekawi mnie dlaczego forumowicze mają tak skrajne poglądy co do diesli z VAG-a. Kupując moje A3 czytałem że jeśli diesel to tylko Z VAG .Oni są najlepsi w te klocki.
Pomijając już podkręcanie motorka bo ilu to robi jakichś może ułamek procenta chodzi o bezawaryjność
 a jeżdżę już parę latek i nic się nie dzieję .Jestem w pełni zadowolony z tego motorka.Trzeba wspomnieć
o spalaniu który na pewno bije rekordy ,bo nie znam by coś mniej paliło.Można kupić benzyniaka i go zagazować miałem już taki i dajcie spokój kłopotów co niemiara i tank 2 razy w tygodniu nie wspomne
o obsłudze bo samemu nie można zatankować i trzeba prosić się by nas ktoś obsłużył .Znajomy ma 2lit.
w Audi80 zagazowany i po przeliczeniu kosztów mój dieselek jest górą.
Jestem w pełni zadowolony z tego motorka i gorąco go polecam i nie słuchajcie opinii że to jakiś syf.

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Lutego, 2007, 15:39:34 »
Golf 3 TDI AFN
Przebieg - nie mały, nie duży - poza przycinającą sie lekka kierownicą na turbinie motor jest bezawaryjny - leje paliwo i wymieniam olej i filtry. Tankowanie co 1000km. MOze i MB 200,250,300 moze! jest bardziej wytrzymały ale podjedz tym pod górke... i zrob 1000km na baku 50l. Powodzenia.
Jeżdziłem wieloma samochodami, mocnymi  mniej lub bardziej.z tym ze benzynowymi i żaden nie dawał takich pozytywnych odczuć podczas zwyklej jazdy.Mam starego AFN  a kultowe BMW 520(150PS) podczas próby wymiękło na prostej... a jeszcze virusik w planach.
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Lutego, 2007, 23:24:48 »
tdi jest sto lat za murzynami
a o wytrzymalosci to moze möwmy silnika
a nie przebiegu samochodu ktöry mial w sobie 3 razy zmieniane bebechy
pozdrowienia dla znawcöw diesli a szczegölnie tych ktörzy znaja sie tylko na tdi

Heh ...
Sorki stary ale dla mnie juz strzeliles sobie w kolano po prostu nie przyjmujesz innych argumentow.
Po pierwsze nic nie mam do silnikow benzynowych. Kolega ma uturbione 1.1 w seju i na seryjnych gratach strzelil ponad dubla wiec silnik naprawde ze sporym potencjalem. Rowniez japonskie benzyny sa rewelacyjne. Ale w swiecie diesla kroluje TDI pod wzgledem ekonomi/ bezawaryjnosc / mozliwosci i tyle. Mowic sobie mozesz o 600KM lancji a ja Ci powiem ze w cuda nie wierze i taki motor w warunkach ulicznych padnie zaraz. Kute bebechy nawet mu nie pomoga.....
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego, 2007, 13:21:54 wysłana przez rob555 »
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Lutego, 2007, 10:04:50 »
alez oczywiscie rob
ty wiesz najlepiej
benzynowy VR6 z turbina o zmiennej geometrii to tez bajki
wedlög ciebie
ale nie rzeczywistosci
miewa sie do tej pory calkiem niezle

Nie kolego nie pisalem ze bajki. Pisalem ze dla mnie bez sensu pakowac sie VNT jak mozna wsadzic z upustowym turbine ktora bedzie tansza i znacznie latwiejsza do wysterowania. Czytaj ze zrozumieniem. Narazie widze ze jestes przykladem chlopczyka z piaskownicy- jak widzisz ze koledzy maja rownie ladne łopatki albo nawet lepsze to sie obruszasz....
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk