TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

CHIP TUNNING 1.9 TDI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Lutego, 2007, 10:08:11 »
Rajdowe wersje lancii mialy do 800 koni. To dlaczego mial by byc problem z 600 ? Moim zdaniem w rajdach samochody sa bardziej obciazane niz w warunkach drogowych. Jezeli wytrzymywaly jednostki prawie 800 konne w ekstremalnych warunkach, to dlaczego mial by na jezdni nie wytrzymac 600 koni ?
Te silniki sa bardzo podatne na tuning. Przy dzisiejszej technice (jezeli pieniadze nie graja roli) mozna z 2 litrow wycisnac okolo 1000 koni.

Stary...to pewnie byla B grupa. Poczytaj sobie jaka miala specyfikacje. My tu gadu gadu o silnikach na droge dla przecietnego Kowalskiego. Sorka nawet jak zdejmiesz z B grupy 200KM to nadal to musi jezdzic na paliwie wysokooktanowym, wymaga dodatkowego chlodzenia oleju, wydajnieszego chlodzenia wody, specjalnego traktowania, procedury startowej itd....wiec wiesz.
A wiesz ile wytrzymal silnik TDI ARL (seria 150KM) sztucznie zasilony w paliwo i powietrze jak szwaby sprawdzaly wytrzymalosc? Grubo ponad 1000KM i dopiero kolanko bokiem wyszlo wiec wiesz....nie mowimy o mocy chwilowej czy na rajdy.

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Lutego, 2007, 12:52:42 »
a co do tdi to moim transporterkiem ktöry jest tdi przeskocze 3 razy twoja zölta sraczke ktöra ma
cos kolo 200 koni i stylistycznie wyglada jak .... ok rzecz gustu

Taaaa
Zapraszam adres w podpisie. No chyba ze mowisz o skokach na wysokosc na wyjebanych amorkach moze wtedy rzeczywiscie mnie przebijesz....co do stylu to malo mnie obchodzi to ma  jezdzic.
Reszte pomilcze. Szkoda ze Cie nei ma w okolicy....bys wymiotł caly rynek. Takie przyrosty i przerobki to hoho...zreszta widac co Cie kreci w podpise...izzy box...
No szkoda ze na to nie wpadlem. Przeciez zamiast pakowac 10tys w przerobki mojej...sraczki jak to nazwales moglem do Ciebie sie zglosic. Przeciez BOX ustawiony przez Ciebie napewno da podobny rezultat....aha co do Twojego Transportera to polechtaj moja ciekawosc i napisz cos wiecej...moze v10 phaetona zapodales?
Co do zmiennej geometrii w benzynie to napisalem ze poracha i nie ma sensu pakowac bo koszta za duze (potwierdziles zreszta to w ostatnim poscie) a wczesniej piszesz ze ja twierdze ze to bajki wiec zdecyduj sie....
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego, 2007, 13:30:29 wysłana przez rob555 »
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Marco

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Lutego, 2007, 13:03:52 »
Cytuj
a co do tdi to moim transporterkiem ktöry jest tdi przeskocze 3 razy twoja zölta sraczke ktöra ma
cos kolo 200 koni i stylistycznie wyglada jak .... ok rzecz gustu

TDI
To Dobrze Idzie

 :) :) :)
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego, 2007, 13:05:54 wysłana przez Marco »

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Lutego, 2007, 09:26:18 »
Wiesz Piotr masz bardzo agresywny styl wypowiedzi.
Tak się nie pisze.
Tutaj liczą się argumenty a nie agresja.

Co do siliników włoskich np.: Lancia  to moce 600-800 KM były uzyskiwane w bardzo ograniczonym zakresie obrotów np.: 7000 nie byłbyś tak w stanie jeździć po mieście....
Po za tym po każdym rajdzie (300-400 km) robili remont takiego czegoś.
Wiesz dobrze, że spalanie takiego silnika to jakieś 50-80 litrów.

Wiec jeżeli uważasz, że czymś takim da się jeździć po ulicy to gratuluję.

Z ciekawości co jest w Twoim transporterze za silnik?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Lutego, 2007, 15:50:56 »
Myślę że zaletą 1.9 TDI jest jego ogromna prostota - jak na diesla. Dodatkowo fakt, że jest już bardzo długo produkowany i ewoluuje powoli to też jest plus - totalna większość błędów została już dawno zauważona i wyeliminowana.
Nie jest to ostatni krzyk techniki - nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę edycje z pompowtryskiwaczami. Ale ma naprawdę dużo zalet - np. niezłą sprawność, dużą odporność na złe paliwa i warunki atmosferyczne.

A tak w ogóle to się nie kłóćcie bo się Wam karnawał skończy a wy zamiast się bawić, będziecie na forum żółć wylewać :D
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Lutego, 2007, 19:17:40 »
Czytając wymianę zdań w tym wątku skojarzyła mi się rozprawa na której byłem przed tygodniem.
Rozprawa trwała godzinę i polegała głównie na tasiemcowych - w sumie niezbyt odkrywczych - wypowiedziach pełnomocników - najpierw ja, potem replika przeciwniczki i tak w kółko. Zakończyła Pani Sędzia:
"Teraz kiedy wszyscy wszystkiemu zaprzeczali, ja odbieram głos wszystkim i protokołuję"

Popieram Piro, także co do twierdzenia o karnawale  ;)

Pozdrawiam serdecznie!
K.

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Lutego, 2007, 08:04:36 »
Wiesz Piotr masz bardzo agresywny styl wypowiedzi.

hmmm nie mial bym gdyby mnie ktos nie nazywal idiota
w sumie jestem bardzo spokojnym czlowiekiem
lubie tylko agresywne auta i nimi jezdzic
co do pytania jaki mam motor w firmowym busie
uchylam sie od odpowiedzi
jest to silnik tdi
ma 338 koni
nie mam ochoty na dalsze krytyki moich wypowiedzi
poprostu nie bede sie wiecej wypowiadal bo jestem idiota i nie mam pojecia
do tego pisze bajki

Akurat rob napisał uważam fajnie, bo przyznał się do czego ma zdolności, a czego nie tyka.
A że siedzi w tym to myślę, iż ma pojęcie.

Ty widać wolisz jednak zabrać łopatki i pójść do domu....
Szkoda....
Aha nie za bardzo wieżę w te 338 KM....
Napisz przynajmniej z czego to jest ?  Z 2.5 ??? Jaki osprzęt?
Zywotność jak silników lanci ??? ;D ;D ;D
2 streety ze świateł i remont ??? ;D ;D

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Lutego, 2007, 20:43:33 »
Panowie, poniechajcie już bicia piany proszę.
K.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Lutego, 2007, 20:00:01 »
...no chyba że będzie to piana na szampanie, którego nam poleją...
 ;D
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Lutego, 2007, 20:29:44 »
Jaki motorek jest w tym samochodzie z "drużyny A" bo to dość imponujące mieć jeżdzący kiosk w którym czai sie 300ps-ów. Raczej TDI 1,9 ani 2,5 to nie jest. A drugie pytanie: jaki ma momencik? Przypuszczam że  ok700nm. Inna sprawa ,że jak ktoś tu brzydko określił "żółta sraczka" z 200PSami napewno lepiej i agresywniej bedzie sie wkrecała i prowadziła niż pojazd drużyny A z prawie 350konikami - tajemniczym TDI. Jestem fanem rajdów od dawna, nawet ogladałem wiele razy lancie w akcji na OSach - jest kultowa bez dwóch zdań, ale porywnywać bym to polecał z czymś takim jak Evo5,6,7,8 albo WRX STI a nie z ropniaczkami... Pozdro
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Marca, 2007, 12:37:37 »
Witam. A co panowie z Trójmiasta poleciliby mi? Golf 5 1.9 tdi wczoraj kupiony - 120 km przebiegu. Wersja 90 km - bo naczytałem się na forum, że to prawie to samo co 105km a roznica w cenie kolo 10 patyków.
Ile mógłbym z tego wycisnąc - oczywiscie dla mnie najważniejsza jest trwałośc jednostki - chce na tym pojezdzic dobre kilka lat. No i czy na tą usluge jest jakas gwaranca? I czy w serwisie się kapną, że mialem zmianę chipa. I co wtedy? Zabieraja gwarancje?

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Marca, 2007, 15:04:16 »
Witam. A co panowie z Trójmiasta poleciliby mi? Golf 5 1.9 tdi wczoraj kupiony - 120 km przebiegu. Wersja 90 km - bo naczytałem się na forum, że to prawie to samo co 105km a roznica w cenie kolo 10 patyków.
Ile mógłbym z tego wycisnąc - oczywiscie dla mnie najważniejsza jest trwałośc jednostki - chce na tym pojezdzic dobre kilka lat. No i czy na tą usluge jest jakas gwaranca? I czy w serwisie się kapną, że mialem zmianę chipa. I co wtedy? Zabieraja gwarancje?

Tak to dokladnie to samo co 105KM.
Mozna ok 135-140KM zrobic bezpiecznie i bezdymnie. Potencjal na wiecej tez jest ale to juz troche ryzykowne.
Oczywiscie wszyscy szanujacy sie tunery daja gwarancje na usluge ale to troche chwyt marketingowy. Bo program nei moze "sie rozjechac" wiec z tej strony jestesmy bezpieczni. Natomiast mechanicznie silnik moze nawet na seryjnych nastawach umrzec (wada fabryczna, nieumiejetna eksploatacja) dlatego tez funkcjonuje gwarancja dealera, i tutaj w dobrym tonie jest poinstuowac klienta jak ma auto po chipie uzytkowac.
Zalecam tez pojezdzic troche do pierwszego przegladu by wlali swierzy olej oraz silnik wykazal wszelkie wady (jesli takowe posiada).
Co do serwisu to raczej w czasie rutynowego przegladu nikt nie bedzie tego sprawdzac. W przypadku awarii gdy dealer bedzie sprawdzac soft (a to mi sie jezsze nie zdarzylo) istnieje mozliwosc wgrania orginału.



hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Marca, 2007, 22:46:40 »
OK. Dziekuje za konkretną odpowiedź. Ale patrzę na to z niedowierzaniem - można aż tyle uzyskać KM z 90? To tylko na elektronice? A czy przypadkiem przy takim przyroscie nie trzeba bedzie zmienic turbiny bo z tego co sie orientuję to moja nie ma zmiennej geometrii.

 A tak trochę na off-topie (w sumie to nawet bardzo:D) Czy warto robić 1 wymianę oleju na 1.500 km a potem normalnie robić te 15.000? Serwis ogólnie zaleca żeby pierwszy przegląd zrobić już tak szybko - czy to potem będzie miało wpływ na dalszą eksploatację samochodu?
« Ostatnia zmiana: 24 Marca, 2007, 22:51:16 wysłana przez korniewicz »

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Marca, 2007, 23:28:26 »
OK. Dziekuje za konkretną odpowiedź. Ale patrzę na to z niedowierzaniem - można aż tyle uzyskać KM z 90? To tylko na elektronice? A czy przypadkiem przy takim przyroscie nie trzeba bedzie zmienic turbiny bo z tego co sie orientuję to moja nie ma zmiennej geometrii.

 A tak trochę na off-topie (w sumie to nawet bardzo:D) Czy warto robić 1 wymianę oleju na 1.500 km a potem normalnie robić te 15.000? Serwis ogólnie zaleca żeby pierwszy przegląd zrobić już tak szybko - czy to potem będzie miało wpływ na dalszą eksploatację samochodu?

Ma Pan zmienna geometrie:)
Stare 90KM tdi nie mialy ale ten to inna bajka. To 105KM wykastrowane elektronicznie (ekologia podatki). A 105KM mozna nawet pod 170KM puscic :) na orginalnych gratach. Z tym ze zycie turbiny liczone jest w tygodniach ;).
Radze zlac ten olej szybko, bo niby auta sa dotarte ale zawsze troche syfu moze plywac. A pozniej 15tys km lac dobry olej (polecam Mobil Valvoline czy Shell)
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: CHIP TUNNING 1.9 TDI
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Marca, 2007, 23:41:21 »
Ma Pan zmienna geometrie:)/quote]
Miło słyszeć bo pan diler mówił co innego:)


Radze zlac ten olej szybko, bo niby auta sa dotarte ale zawsze troche syfu moze plywac. A pozniej 15tys km lac dobry olej (polecam Mobil Valvoline czy Shell)

Czyli olej Castrola stosowany w ASO VW odpada? Powiedziano mi, iż używają tylko takiego. Dziwne trochę bo z tego co się orientuję można na przegląd przyjsc ze swoimi czesciami. Natomiast na zapytanie czy można zalać coś innego to pan z serwisu tylko ironicznie się uśmiechnąl i zapytał dlaczego:) Specjalistą od olejów nie jestem, ale skoro jestem ich klientem to chyba mogę wlać co mi się żywnie podoba :D