TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

(Nie)Szczęśliwy posiadacz crdi 2.0

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1arti

(Nie)Szczęśliwy posiadacz crdi 2.0
« dnia: 03 Lutego, 2007, 20:33:03 »
Witam jestem od niedawna  :-\ posiadaczem samochodu hyundai santa fe 2.0 crdi. Na początku samochód (silnik) sprawował się znakomicie  ;D od pewnego czasu- tygodnia z silnikiem zaczyna coś niepokojącego się dziać, a mianowicie ciężko odpala, wolne obroty zaczynają skakać, i najgorsze przy wyprzedzaniu(dodaniu silniej gazu) silnik gaśnie!?!  :o Byłem w serwisie hyundaia samochód stał 2 dni, a oni nic nie zrobili. Po wstępnych badaniach stwierdzili że "chyba walneły wtryski" i trzeba wymienić na nowe. Czy może ktoś mi powiedzieć co może być przyczyną takiego zachowania, a może jakiś dobry serwis gdzie by to zdiagnozowali i naprawili z góry dziękuję  :) :)



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: (Nie)Szczęśliwy posiadacz crdi 2.0
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lutego, 2007, 15:46:27 »
Kupiłeś auto nowe czy używane?
Jeżeli nowe to problem serwisu. Jeżeli używane, to ile ma przebiegu?
Jeżeli przebieg to ponad 100000 km to wtryskiwacze mogą być uszkodzone. Faktycznie objawy będą takie, jak mówisz.
Sądzę, że jeżeli auto przy delikatnej jeździe pracuje normalnie, szczególnie jak jest ciepłe, a pod obciążeniem lubi "sfiksować" oraz źle zapala to problemem będą wtryski. Będziesz musiał oddać je do regeneracji.
Firm jest mnóstwo - np. tu http://www.pompy-wtryskowe.galeriafirm.pl/oferta1.php


Osobną kwestią jest że przydałoby się podpiąć do testera - zwykle informacja o kończących się wtryskach tkwi w kodach błędów.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

1arti

Odp: (Nie)Szczęśliwy posiadacz crdi 2.0
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lutego, 2007, 19:21:47 »
Dzięki za info, samochód zaprowadziłem do warsztatu, okazało się że faktycznie walneły wtryski, koszt regeneracji 1 wtrysku to ok. 400zł (regeneracja wszystkich 4) ponoć były bardzo uszkodzone,nie wiem na ile kilometrów to wytrzyma, a tak pozatym czy to wina złego paliwa (tankuję na jednej stacji) a może ten typ tak ma? dodam że samochód kupiłem z drugiej ręki przejechane ma 125000km chyba?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: (Nie)Szczęśliwy posiadacz crdi 2.0
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Lutego, 2007, 23:58:18 »
Dzięki za info, samochód zaprowadziłem do warsztatu, okazało się że faktycznie walneły wtryski, koszt regeneracji 1 wtrysku to ok. 400zł (regeneracja wszystkich 4) ponoć były bardzo uszkodzone,nie wiem na ile kilometrów to wytrzyma, a tak pozatym czy to wina złego paliwa (tankuję na jednej stacji) a może ten typ tak ma? dodam że samochód kupiłem z drugiej ręki przejechane ma 125000km chyba?

Każdy diesel z common rail ma taki mały problem. Otóż mechanizm napędowy iglicy oraz ona sama są bardzo precyzyjne i małych gabarytów. Wynika to z potrzeb samej filozofii napędu wtryskiwacza - jest on otwierany ciśnieniem paliwa w taki sposób, że różnica ciśnień na specjalnej membranie unosi iglicę.
Jednak żeby mogło to działać szybko (uzyskiwana różnica ciśnień nie jest zbyt duża, więc nie mamy za dużej siły do otwierania iglicy), to iglica musi być lekka, żeby była szybka.
Automatycznie oznacza to, że musi mieć bardzo małą średnicę (żeby nie ważyła). Ale jednocześnie oznacza to, że paliwo wobec gładzi iglicy będzie płynąć bardzo szybko do dysz (dużo szybciej niż np. w konwencjonalnych wtryskach). Także gładź iglicy jest większa.
Ale większa szybkość przepływu i większe wymagania co do gładkości gładzi pociągają za sobą większą czułość na jakość paliwa niż w konwencjonalnych systemach wtryskowych.
Złe paliwo uszkadza ten mechanizm (często niszczy też elementy odpowiadające za sterowanie różnicą ciśnień we wtryskiwaczu). Dotyczy to wszystkich typów common-rail. Nie tylko KIA/HYUNDAI.
Trwałość wtrysku po regeneracji jest taka sama jak nowego. W liczbach bezwzględnych oznacza to od ok. 20000 km (opał od p. Józka, poprzez 30000 (opał, przywiózł Statoil beczką do pieca) i dalej 50000 km (Orlen ON Eko mleko) aż po 80000 km (Jakieś najlepsze wysmaże paliwowe BP i Shella). Więcej niż 80000 raczej nie przejedziesz. A czemu? Bo nie urodziłeś się Niemcem
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &