TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

audi 2.5 tdi

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

audi 2.5 tdi
« dnia: 14 Lutego, 2007, 10:27:27 »
Witam wyskoczył mi błąd 00575 sprawdziłem N75 ma opprość 15,9 ohm Spawdziłem też siłownik na turbinie rusza się wartości jakie pokazuje 959 mbar do 1040 mbar co jeszcze moe sprawdzić ????



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lutego, 2007, 12:26:15 »
Masz za niskie cisnienie doladowania jezeli osiaga max 1040mbar
Moze byc kilka powodów trzeba dokladnie diagnozowac. Moze rura spadla z dolotu i cisnienie bokiem puszcza?
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lutego, 2007, 13:57:16 »
To ciśnienie które zmierzyłem zostało zmierzone na wolnych obrotach w bloku 011 na vagu. A możesz mi napisać co moge jeszcze sprawdzić? Z tego co czytałem w 95% jest winny N75 ale on raczej jest dobry.Dodam że jak mu dam w p.... porządnie to przez jakiś czas jest ok ale później jest znowu zamulony

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Lutego, 2007, 15:40:55 »
Przyczyn może być kilka:

- nieszczelna rurka od N75 do wastegate lub sam wastegate (odpiąć, dmuchnąć ;)
- nieszczelny układ zasilania podciśnieniem (sprawdzić wszystkie rurki i ich łączenia)
- zły zakres pracy układu zmiennej geometrii - dość popularne w silnikach 2.5 TDI, szczególnie akurat tych w Skodach SuperB - ale w Audi też może się pojawić. Może wynikać z ograniczenia ruchu układu zmiennej geometrii (zanieczyszczenie, zapieczenie) albo ze złej regulacji naciągu wastegate (a też przecież się starzeje i może regulacji nie trzymać)
- uszkodzony N75
- nieszczelność w układzie (zwykle łatwo widoczna ponieważ pojawią się liszaje brudu, lepiącego się do drobin oleju niesionego przez powietrze od turbosprężarki.


Przyzwoitą ścieżkę postępowania masz na TDICLUB.COM
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=75959&highlight=00575

Dotyczy ona co prawda innego modelu silnika, ale założenia i reguły postępowania dotyczące zwalczania błędu 00575 są takie same.




...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lutego, 2007, 16:34:18 »
Sprawdz to co Piro pisze. Ale tak pozatym nie podawaj nam wartosci cisnienia na jałowym bo to bezsensu. Cisnienie sie bada przy max obciazeniu (but w podloge) na biegu 3 i wyzszym.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lutego, 2007, 16:52:45 »
Posprawdzam wszystko co mi napisałeś i zrobie test przy pełnym obciążeniu tulko powiedzcie które bloki>

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Lutego, 2007, 17:00:51 »
Posprawdzam wszystko co mi napisałeś i zrobie test przy pełnym obciążeniu tulko powiedzcie które bloki>

Blok 011 obroty od 1800 do 4000 but w podloge caly czas.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Lutego, 2007, 17:04:42 »
A czy np zapchany katalizator może być też przyczyną??

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Lutego, 2007, 17:18:26 »
Raczej nie.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Lutego, 2007, 17:34:52 »
Jak mozna sprawdzić czy działa zawór N75 oprócz jego podminany na inny bo nie mam takich mozliwości??

Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Lutego, 2007, 19:40:35 »
witam, czy warto kupić A6 2,5 TDI 179 KM??? słyszałem że pompy sa tam awaryjne. czy ma ktos doswiadczenie? jakie tam jest zasilanie? pompowtryskiwacze czy normalna pompa wtryskowa. co polecicie z 2,5 TDI aby było mało awaryjne?
jest Passat 1,9 TDI 4 Motion 2005r.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Lutego, 2007, 20:08:35 »
Obawiam się Jacku, że są to silniki o podwyższonej awaryjności, niezależnie od ich edycji i wersji.
Np. w mojej firmie tuningowej od wakacji do grudnia przyjechało ok. 30 samochodów z takimi silnikami na chiptuning (różne wersje, 150, 155, 163, 180). Niestety wszystkie były zepsute na rozmaite sposoby - nie miały osiągów, szarpały, miały pofalowany wykres i dziury w gazie. Grudniowy klient przywiózł wreszcie sprawnego Allroada 180 KM. Dostał kolosalną zniżkę - śmialiśmy się z niego, że to dlatego, że ma w życiu ogromne szczęście bo ma sprawny 2.5 TDI to i u nas za moc płaci połowę :D :D :D

Może to pech ale mimo wszystko ciężko byłoby mi wskazać inny typ silnika którego taki odsetek byłby wadliwy (wadliwie pracujący, z defektem).

PS: zapomniałem o reszcie pytań - zasilanie to pompa wysokociśnieniowa (1900 kbar) VP44 PSG16, turbina o zmiennej geometrii Garrett GT2052V.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego, 2007, 20:16:21 wysłana przez Piro »
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Lutego, 2007, 21:07:03 »
witam, czy warto kupić A6 2,5 TDI 179 KM??? słyszałem że pompy sa tam awaryjne. czy ma ktos doswiadczenie? jakie tam jest zasilanie? pompowtryskiwacze czy normalna pompa wtryskowa. co polecicie z 2,5 TDI aby było mało awaryjne?

Podpisuje sie w 100% pod tym co Piro napisal. Nic dodac nic ujac.
Wszyskie V6 maja problemy. Wałki rozrzadu, pompy wtryskowe itd...
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Lutego, 2007, 21:46:38 »
to co byscie radzili kupić takiego w klasie A6 ???
jest Passat 1,9 TDI 4 Motion 2005r.

Odp: audi 2.5 tdi
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Lutego, 2007, 21:47:50 »
a inaczej czy te silniki 3,3 TDI w A8 sa juz dobre???
jest Passat 1,9 TDI 4 Motion 2005r.