Obawiam się Jacku, że są to silniki o podwyższonej awaryjności, niezależnie od ich edycji i wersji.
Np. w mojej firmie tuningowej od wakacji do grudnia przyjechało ok. 30 samochodów z takimi silnikami na chiptuning (różne wersje, 150, 155, 163, 180). Niestety wszystkie były zepsute na rozmaite sposoby - nie miały osiągów, szarpały, miały pofalowany wykres i dziury w gazie. Grudniowy klient przywiózł wreszcie sprawnego Allroada 180 KM. Dostał kolosalną zniżkę - śmialiśmy się z niego, że to dlatego, że ma w życiu ogromne szczęście bo ma sprawny 2.5 TDI to i u nas za moc płaci połowę
Może to pech ale mimo wszystko ciężko byłoby mi wskazać inny typ silnika którego taki odsetek byłby wadliwy (wadliwie pracujący, z defektem).
PS: zapomniałem o reszcie pytań - zasilanie to pompa wysokociśnieniowa (1900 kbar) VP44 PSG16, turbina o zmiennej geometrii Garrett GT2052V.