TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Kłopot - temperatura silnika 2.0 TDI VW

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kłopot - temperatura silnika 2.0 TDI VW
« dnia: 23 Lutego, 2007, 23:34:19 »
Witam  :)
Kupiłem niedawno VW Tourana 2.0 TDI 140KM DSG, i jako, że nie mam żadnego doświadczenia z dieslami zwracam sie o pomoc.

Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?

W 1.8T miałem walnięty czujnik temperatury, ale temperatura silnika spadała w czasie szybkiej jazdy, przy niskich temperaturach zewnętrznych, a gdy się zatrzymywałem to wzrastała, a więc odwrotnie niż tu.

I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
Czy to normalne w TDI?

Aha przebieg 28tys.km.

Dzięki za wszystkie porady i pomoc   :D

POZDR. !



Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: Kłopot - temperatura silnika 2.0 TDI VW
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Lutego, 2007, 00:17:21 »
co do odpalania na zimnym to powinien zaskoczyc za 1 razem moze swieczki masz walniete, albo cos z katem wtrysku a co do tego ze temp na postoju spada to jesli uzywasz caly czas nadmuchu cieplego powietrza to moze spadac ale jesli nagrzewnica nie dziala i nie zabiera ciepla z obiegui to powinna rosnac w trakcie postoju a w czasie jazdy utrzymywac sie na takim samym poziomie, czujnik temp bylby walniety jak by temp skakala caly czas z np 90 stopni na 50 i tak w kolko.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN