TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« dnia: 24 Lutego, 2007, 16:21:59 »
witam na forum jestem uzytkownikiem peugeota 407 2.0hdi 138 ps. W najblizszym czasie planuje zmane programu sterowania silnikiem.Rozwazam dwie firmy VTG. lub mastera. Jezeli macie jakies doswiatczenia na ten temat to prosze o komentarz. Dziekuje i pozdrawiam wzsystkich fanow modyfikacji i tuningu.



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Lutego, 2007, 23:33:02 »
Masz chyba na myśli silnik PSA 136 KM i 320 Nm (340 z overboostem).
Jeżeli ma filtr FAP (cząstek stałych), to trzeba go programowo (przy robieniu chipa) wyłączyć aby móc zrobić większe osiągi.
Jeżeli kupiłeś wersję bez FAP to chip zrobić łatwiej. Dużo mocy jednak nie uzyskasz, bo układ dolotowy jest bardzo ciasny (małe średnice). Prędzej nastaw się na duży moment z dołu.

Tak robiłem je w 2004:



Teraz - ok. 5 KM więcej (dodatkowo przez modyfikację kąta wtrysku drugiej dawki pilota i dawki zasadniczej).

Tyle moich doświadczeń w temacie.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lutego, 2007, 00:09:14 »
Tak wlasnie o ten silnik mi chodzi posada on FAP dziekuje za wykres ale chcial bym dowiedziec sie jak przeklada sie to na eksploatacje jaka jest roznica w jezdzie czyli Vmax i 0-100s

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lutego, 2007, 00:19:21 »
Ciężko mi tak z głowy rzucać liczbami. Możesz jednak przyjąć, że ponieważ uzyskany moment obrotowy silnika po tuningu odpowiada momentowi wersji 2.2 HDI, to przyśpieszenie 0-100 będzie praktycznie takie samo. Zatem z ok. 10 sekund aktualnie przyśpieszysz w nieco poniżej 9.
Prędkość maksymalna nie będzie jednak już taka sama - pojedziesz ok. 10 km/h szybciej niż dotychczas.
Czasy elastyczności typu 80-120 itd itd powinny skrócić się o jakieś 20%-25% (tym więcej skrócić, im większe prędkości wchodzą w rachubę).
Ogólnie zauważysz tuning jako bardzo pozytywne zjawisko - ale nie spodziewaj się że auto stanie się rakietą na kołach. Możesz przyjąć, że będziesz miał takie osiągi jak mniej więcej 2.2 HDI Sport. Fajne, ale nie rewelacja.
Niestety więcej niż 155 KM i tak nie da się uzyskać (chyba że wyłączyłbym programowo FAP - tyle że serwis Peugeot połapie się niestety).
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lutego, 2007, 09:54:03 »
dzieki piro 1555/380 w zupelnosci mi wystarczy aby ozywic to ciezkie auto bo 1700kg to troche sporo, anie chcial bym go mocno wysilac aby posluzyl mi jeszcze troche. Na razie na szafie 25tys. Mam jeszcze pytanie ktora firme bys polecil bo na jednym z cyt. napisales ze VTG..to idioci. POZDRAWIAM.

Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lutego, 2007, 12:53:05 »
Wierzyc mi sie nie chce, ze piro moglby tak o kimkolwiek napisac.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lutego, 2007, 17:35:29 »
Nie wydaję mi się żebym to był ja - z prostej przyczyny: nie lubię nikomu ubliżać. Jeżeli ktoś jest idiotą, to świat i tak szybko dowie się o tym bez mojej pomocy.

VTG to porządna firma, prowadzona przez długie lata więc myślę że mają sporo doświadczenia.

Ponieważ na forum z zasady nie polecam siebie (trochę głupio byłoby kłuć się w piersi palcem i krzyczeć "ja ja ja !") więc mogę z czystym sumieniem polecić VTG. Nie wiem jakie doświadczenie mają w tym modelu ale na pewno podejdą do sprawy poważnie.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Lutego, 2007, 21:56:57 »
OK. Jezeli zdecyduje się na tą operacje to dam znac jakie są efekty tej modyfikacji a mysle ze bedzie to nie długo chyba ze wyjdzie mi układ z hądą accord type s. to wtedy 407 pujdzie do żyda

Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lutego, 2007, 09:22:00 »
I to jest sluszna koncepcja - Accord Type-S bardzo fajnym autem jeSt :)

Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Kwietnia, 2007, 19:28:59 »
witam po długiej nieobecności, ale w końcu pojawił sie nowy program w moim hdi oczywiście robili to vtg. jakie wrażenia, na wykresie 156km i 360nm ale odczucia dużo lepsze auto idzie jak pocisk na każdym biegu tego w nim trohce brakowało. Czuje że będe musiał zrobić coś z FAP.bo antypolution sie pojawia czasami a może pirrio byś mi coś doradził z góry dziękuje i jak zwykle pozdrawiam wszystkich fanów chiptuningu.
WESOŁYCH ŚWIĄT.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Kwietnia, 2007, 00:18:51 »
Co ja tu mogę poradzić poza powiedzeniem, żeby poprawić ten chip.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: chiptuning peugeot 407 2.0hdi 138ps.
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Czerwca, 2009, 11:21:28 »
Witam wszystkich (mój pierwszy post tutaj  ;D )

Mam ten sam silnik 136km ale w 307. Byłem na "chipowaniu" w vtech-u. Podobno "nie dało się " ;) wgrać programu bezpośrednio tylko przez powerbox-a. Czy to prawda czy poprostu osoba była mało doświadczona w temacie?
W powerboxa wgrane jest 7 programów i na tych dwóch najbardziej wysilonych pojawia się antypollution. Na niższych jest ok. Przyrost w dynamice wyraźnie odczuwalny (dobrze ciągnie już od 1700 obr/min )
Hamownia pokazała 156km i 390Nm.
Czy ktoś wie na ile można podkręcić silnik PSA 2.2 170km i 400Nm? I czy jest to odczuwalne?

pozdrawiam