TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Golf IV TDI 81 kW - Chip czy nie?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Golf IV TDI 81 kW - Chip czy nie?
« dnia: 28 Luty, 2007, 20:01:48 »
Witam serdecznie. Pisze na forum ponieważ mam kilka pytań do zaglądających tu fachowców :) Kupiłem golfa jak w opisie, z przeliczników 81 kW to 110 kM, Chciałem się zorientować ile moge zyskać, a ile stracić podczs czipowania auta. W firmie XXX pewien miły pan zachwalający chiptuning, wypowiadający się w samych superlatywach powiedział mi że ten silnik to nie 110kM tylko 115, i ze bez problemu 150 kM moge z niego "Wycisnąć". przebieg auta to 100tys km. No i teraz pytanie "Za?" (większą mocą) czy "Przeciw" (spadek trwałości silnika?) Proszę o życzliwą odpowiedź. Pozdrawiam!!


Golf IV TDI 110kM. ;)

Offline rob555

  • *****
  • 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Golf IV TDI 81 kW - Chip czy nie?
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Luty, 2007, 21:46:24 »
Witam serdecznie. Pisze na forum ponieważ mam kilka pytań do zaglądających tu fachowców :) Kupiłem golfa jak w opisie, z przeliczników 81 kW to 110 kM, Chciałem się zorientować ile moge zyskać, a ile stracić podczs czipowania auta. W firmie XXX pewien miły pan zachwalający chiptuning, wypowiadający się w samych superlatywach powiedział mi że ten silnik to nie 110kM tylko 115, i ze bez problemu 150 kM moge z niego "Wycisnąć". przebieg auta to 100tys km. No i teraz pytanie "Za?" (większą mocą) czy "Przeciw" (spadek trwałości silnika?) Proszę o życzliwą odpowiedź. Pozdrawiam!!

Nie to bym byl wszech wiedzacy ale:
w pierwszym punkcie Pan mial racje bo te silniki wychodza z bonusem od fabryki i czasem maja ponad 120KM lekko
Natomiast pkt 2 gi czyli obiecywane 150 KM to na seryjnych gratach nie mozliwe albo mozliwe na krótko :)
(bez zmiany turbiny nie ma szans).
A reszta czyli trwalosc itd bez zmian (no chyba ze rzeczywiscie 150KM wycisniesz na tym setupie :))
 
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline promax

  • *****
  • 582
Odp: Golf IV TDI 81 kW - Chip czy nie?
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Luty, 2007, 22:27:23 »
Rob555 115-stka ma w dowodzie 85 kW i ma sporo wyższy moment,możesz troche namotać Twoim stwierdzeniem,115stki też mają bonusy chociaż już nie takie,zresztą każdy TDI coś tam gratis w factory dostaje
No właśnie ,moja 115stka miała 122(chyba średnio)
 Kubaaa ,Twój tjuner to pewnie nawet pojęcia nie ma czym się różni 115stka od twojej 110 tki i obym się mylił
Czytam ten post i niemalże jestem przekonany iż Pan XXX zna się ale nie na ogólnie pojętym zagadnieniu zwanym chiptuningiem,czasy dobrego bajeru i prześcigania się w wielkości cyfr już dawno za nami,licz na jakieś 135-140 KM i bardziej uczul się na dobrą diagnoze przed chiptuningiem a potem zwróć uwage na przyjemnie poprowadzony moment obrotowy,to jest esencja chiptuningu TDI
Np. Rob555 czy Ali sporo potrafi w tej kwestii i dlatego dobry program kosztuje,pozdro
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Odp: Golf IV TDI 81 kW - Chip czy nie?
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Marzec, 2007, 07:21:26 »
 :)  dziękuje za odpowiedź. W innym warsztacie zaproponowano mi podniesienie mocy do około 140 kM i wzrost momentu o 60 Nm. Jak na mnie, to te wartości są bardziej realne. Ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy auto będzie dużo więcej "kopcić" dużo czytałem ze chipowane auta nie przepalają dawki paliwa i bardzo często z rury wydobywa się czarny dym. To tylko podczas gwałtownego przyśpieszenia tak? Jaki olej lać do tego silnika 10W40 fullsyntetyk? "seryjne graty" - (http://allegro.pl/item170191998_turbosprezarka_turbo_turbina_1_9_tdi_vw_audi_130.html ) czy taki  grat da dużo większe efekty, i na ile km.
Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec, 2007, 07:38:02 wysłana przez Kubaaa »
Golf IV TDI 110kM. ;)

Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Golf IV TDI 81 kW - Chip czy nie?
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Marzec, 2007, 08:08:13 »
Jeżeli dawka zostanie policzona w odpowiedni sposób do możliwości przepływu powietrza i doładowania oraz ze względu na większą dawkę zostanie skorygowany kąt wtrysku - to nie ma prawa dymić.

Dymienie (nawet nieduże, ale czarne) jest groźne - oznacza między innymi zwiększoną temperaturę w komorze spalania i zbyt późny wtrysk. Mogą paść tłoki, może paść przegrzana turbina.

135 KM to górna granica rozsądku jeżeli auto ma być długodystansowe (o ile jest 100%sprawne).

Przykładowo tak (program robiony 3 lata temu):

« Ostatnia zmiana: 02 Marzec, 2007, 08:09:50 wysłana przez Piro »
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: Golf IV TDI 81 kW - Chip czy nie?
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Marzec, 2007, 15:57:37 »
Dziękuje za konkretną odpowiedź :) Autko jest w 100% sprawne. Ma 3 lata i niecałe 100tys km przebiegu. Golfa chciałem trochę "ożywić", no i mnieć torche większy zapas pod pedałem bo nie ukrywam że podczas wyprzedzania bez redukcji na "4" jest cięzko ;) Czyli moc 135 kM i moment w graicach 300Nm gdy diagnoza przejdzie z pomyślnym skutkiem. Zależy mi by utrzymać silnik w takim stanie jak teraz. Pozdrawiam  i dziękuje (szczególnie Piro za  wykres)
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec, 2007, 16:01:31 wysłana przez Kubaaa »
Golf IV TDI 110kM. ;)