TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Wiecej Mocy!! Help !

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wiecej Mocy!! Help !
« dnia: 20 Marca, 2007, 22:05:20 »
Witam! Chcialbym podniesc moc i moment swojej polowki. Mam silnik 1.9 ASV 110 koni. Chcialbym uzyskac jak najwiecej informacji o sprzecie jaki musial bym zmienic i gdzie go dostac (oprocz allegro).Interesuje mnie moc okolo 160 koni i moment obrotowy powyzej 300 nm. Napewno turbo i intercooler pojda do wymiany,tylko na jakie je zmienic? A na koniec oczywiscie wirusek:)
Prosze o porady.


Polo TDi ASV 110 hp 2000r.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Marca, 2007, 23:12:50 »
To akurat nie jest jeszcze jakiś wielki problem.

Potrzeba będzie:
- większa turbina (GT1749VB)
- większe wtryski
- FMIC, trochę rurek
- dobrze zrobiony program

Właściwie nie potrzeba nic ponadto żeby mieć 160 KM. Jednak jeżeli ma to być projekt "perspektywiczny" to lepiej już założyć hybrydę GT1749VB/GT20 lub nawet GT22.
 
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Marca, 2007, 06:53:27 »
a co to jest FMIC? jaki jest orientacyjny koszt turbiny jaką proponujesz?
Polo TDi ASV 110 hp 2000r.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Marca, 2007, 17:49:09 »
- FMIC - Front Mounted InterCooler - chłodnica powietrza doładowującego zamontowana centralnie z przodu samochodu (TMIC = TOP,  od góry - np. Subaru, SMIC = SIDE - z boku, np. 1.9 TDI 110 KM, 130 KM). http://en.wikipedia.org/wiki/Front_mounted_intercooler

Taka hybryda kosztuje ok. 1600 zł (GT1749VB - wydech, GT20V ssanie)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Marca, 2007, 21:36:11 »
ok,dzieki za wyjasnienie  ;) , a u was w firmie Vtech sa do nabycia takie hybrydy?
a propo intercoolera,warto bawic sie w takie cos jak intercooler chlodzony woda np.jak ten? http://www.advancedvehicletuning.co.uk/catalog/product_info.php?products_id=116&osCsid=8b5697f4f6164aa6b79894e68982b786
mozna by cos takiego zamontowac na bardzo krotkich rurach,zmniejszylo by to laga
« Ostatnia zmiana: 21 Marca, 2007, 21:48:34 wysłana przez zygyt12 »
Polo TDi ASV 110 hp 2000r.

Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Marca, 2007, 23:59:34 »
Turbina przetłacza na tyle duże ilości powietrza że nie zauważysz istotnej różnicy nawet jak bardzo skrócisz rury. Myślę że warto inwestować w dobre turbo (co samo z siebie obniży temperaturę powietrza po jego sprężeniu).

Takie hybrydy (i inne też) robi się na zamówienie. Robimy oczywiście takie - ale inne firmy też dają radę więc możesz dowolnie wybierać
Nieważna fura, ważne kto nią jedzie ;) Turbotechnika

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Marca, 2007, 09:27:18 »
Myślę że warto inwestować w dobre turbo (co samo z siebie obniży temperaturę powietrza po jego sprężeniu).

Hmm czegos nie rozumem. Wieksze turbo wiecej powietrza wieksze cisnienie > wieksza temp!
Do GT20 i GT22 seryjne SMIC wogule sie nie nadaja i pierwsze co to bym zaczal od zamontowania grubego i duzego FMICa nim bym czyms wiekszym jak GT17 chcial tam dmuchac.
Zreszta w TDI chlodne powietrze naprawde sporo zmienia i nawet na modach ok 150KM i wiecej FMIC znacznie poprawia dynamike przy kilku depnieciach jedno po drugim.

U kolegi setup 160KM widze tak jak Piro napisal:

Wtryski hybrydy 216
Turbo PD 130
FMIC
Program

Jezeli mialo byc cos wiecej to turbina ARL da rade do ok 180KM w VP (albo jej hybrydka bez kolektora-posiadam takowe) wtryski 230 i pompa 11mm i wtedy ok 180-190KM mozna atakowac.
A pozniej to juz bym gt22 zapodal. Mod konkretny cenowo ale moce tez grube.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca, 2007, 09:47:19 wysłana przez rob555 »
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Marca, 2007, 19:48:58 »
Nie rob555, jeżeli dla wytworzenia zadanego ciśnienia doładowania użyjemy sprężarki o większym gabarycie (a co za tym idzie zazwyczaj o większej sprawności) to wówczas temperatura sprężonego adiabatycznie powietrza będzie niższa. Ładny wykres obrazujący równanie Poissona w praktyce na Wikipedii:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Adiabata

Stąd rozsądne jest założenie że użycie większej turbiny przyniesie dla takich samych parametrów pracy (obroty, dawka, ciśnienie doładowania) wyższą moc.

Z kolei rudolph nieprawdą jest że długość rur nie ma znaczenia. W rzeczywistości są to bardzo duże pojemności i odbija to się niekorzystnie na czasie, jaki potrzebny jest do uzyskania pełnej mocy silnika. Oczywiście rob555 ma też rację że schłodzenie powietrza dużym FMIC poprawi sytuację a samo duże turbo może nie być rozsądnym rozwiązaniem.

Poza tym warto naśladować projekty działające. Rob555 ma auto mocne to naśladowanie takiego rozwiązania pewnie też da auto mocne. A na zdjęciu auta roba wielki fmic ...
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Marca, 2007, 21:28:04 »

Rozumiem ale zobacz : wieksza sprezarka przy tym samym cisnieniu da wiecej powietrza na cykl obrotu walem. Czyli mimo tego samego cisnienia ilosc powietrza jest wieksza. Nalezy ja schlodzic i tu IC zaczyna nie wyrabiac. Wiec moze za turbina powietrze jest zimniejsze to jego ilosc powoduje ze do cylindra wpada powietrze cieplejsze...
Powiem tak: na roznych hybrydach GT17 przy cisnieniu 1.55bar mialem ok 40-45C max w dolocie.
Moje GT22 pompowalo tyle powietrza ze na 1.55 bar dalo 210KM ale temp juz byly pod 60C
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Marca, 2007, 21:40:28 »
Nie rob555. Skąd silnik ma wiedzieć że sprężarka jest większa, skoro ciśnienie w kolektorze ssącym jest takie same? Ale doskonale rozumiem skrót myślowy:
- jeżeli sprężarka jest większa, to całkowity przepływ jest większy (mniejszy opór na wydechu, wyższa sprawność na tłoczeniu) i efektywnie w sprzężeniu zwrotnym (jeżeli nie zmienić sterowania) ciśnienie wzrośnie a co za tym idzie temperatura wzrośnie.
Jednocześnie wzrost ciśnienia wynikający z tego, że turbina lepiej odzyskuje energię ze spalin i mniej przytyka silnik da większy wzrost temperatury niż jej spadek wynikający z wyższej sprawności. A zatem jak sterowanie celowo nie "zdławi" tubiny aby uzyskać poprzednie (takie jak dla małej turbiny) ciśnienie - to temperatura wzrośnie.

Stąd masz rację ale to jest skrót myślowy i ja jasno widzę o co ci chodzi. Nie wiem jak reszta.

Reasumując:

Wszystko jasne, tyle że to rozumiemy my - ludzie z branży. Sorki że tak fikam, ale my nie możemy tu na forum posuwać się takimi skrótami myślowymi. - bo ja rozumiem ciebie a ty rozumiesz mnie - tylko kto nas zrozumie ?  ;D
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Marca, 2007, 21:45:40 »
Fajnie jak fachowcy dyskutują.
Jak by sie wszyscy od razu zgadzali to by to było takie słodziutkie popierdywanie  ;D
(dla wyjaśnienia: http://www.bugcity.pl/index.php?strip_id=17)

Do Szarej Eminencji - mam nadzieje ze nie dostane bana za zmiane tematu ;)
Nieważna fura, ważne kto nią jedzie ;) Turbotechnika

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Marca, 2007, 22:37:28 »
Wszystko jasne, tyle że to rozumiemy my - ludzie z branży. Sorki że tak fikam, ale my nie możemy tu na forum posuwać się takimi skrótami myślowymi. - bo ja rozumiem ciebie a ty rozumiesz mnie - tylko kto nas zrozumie ?  ;D

 ;D
ale jeszcze nie do konca rozumujesz po mojemu  :P
nauczylem sie ze cisnienie doladowania nie jest miernikiem ilosci powietrza doslownie. Inne cisnienie bedzie w rurce fi 40 a inne fi 60. Utrzymanie przy orurowaniu fi 40 cisnienia 1.3 bara jest dla turbiny AFN mozliwe natomiast sprobuj tyle dmuchnac w rurce fi 60 :)
W sumie by sie przeplywki w dolocie przydaly wtedy by wiadomo bylo jak jest  ztym powietrzem.
A wracajac do tematu cisnien. Wez sprobuj na 1.5 bar uzyskac w VP 210KM na GT17....nie ma szans. A ja na starym mapsensorze wiecej dmuchac nie moglem i jednak GT22 przy takim samym cisnieniu jak turbo GT17 dala o 30KM wiecej....(oczywiscie paliwo zmienione). 1.5 bar w GT17 nie rowna sie 1.5 bar w GT22 - nie wiem jak to wytlumaczyc ale przy tym samym cisnieniu wieksza turbina pcha wiecej powietrza.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Marca, 2007, 23:58:52 »
Nie musisz mi tego tłumaczyć - zobacz do postu wyżej.

Przy tym samym ciśnieniu większa kompresor pcha dokładnie tyle samo powietrza (no bo przecież PRZY TYM SAMYM CIŚNIENIU). Większa strona wydechowa (lub wyższa sprawność strony ssącej a co za tym idzie - niższe obroty strony wydechowej dla zadanego ciśnienia) spowodują jednak lepsze napełnianie (więc i wzrost objętości przetłoczonego powietrza). Stąd ogólnie masz rację.

Przy tym samym ciśnieniu zysk (wzrost sprawności zespołu silnik-turbina) przy większej turbinie to:

- niższa temperatura sprężonego powietrza (wynika z wyższej sprawności turbiny, co efektywnie oznacza mniej ciepła wynikającego z adiabaty oraz jednocześnie mniejszego tarcia o powierzchnie łopatek)
- mniejsza moc pozyskiwana ze spalin (bo wyższa sprawność turbiny) potrzebna do uzyskania zadanego ciśnienia powoduje mniejsze dławienie silnika i lepszą wymianę mieszanki.

Jedno i drugie sprowadza się do obniżenia temperatury mieszanki oraz drugie - do wzrostu objętości mieszanki.

Co do utrzymywania ciśnienia w zadanej średnicy rurze - to jest błąd myślowy. Jak zwiększysz średnicę orurowania to zmniejszysz opory przepływu, poprawisz napełnianie i w efekcie - ciśnienie w kolektorze wzrośnie. A zatem przepływ wzrośnie. Stąd turbosprężarka zbyt mała przesunie się na swojej mapie kompresora w kierunku mniejszej sprawności (nie da rady - prostymi słowy).

Jeżeli jednak założysz rury fi 150 od kibla, ale spowodujesz że przepływ (wskazanie przepływomierza) nie wzrośnie (np. założysz kryzę na wejściu do kolektora i ustawisz przepływ do poprzedniej wartości) to poza wzrostem laga wynikającym z wzrostu objętości układu rur nie będzie różnicy w mocy. Bo przepływ będzie ten sam, więc nie wzrośnie ilość spalonej mieszanki.

Masa powietrza (przepływ masowy) zależy od ciśnienia powietrza (p) i od jego temperatury (T) oraz iloczynu pojemności silnika i obrotów silnika (V), zgodnie z równaniem Clapeyrona (R jest stałą, n - liczbą cząsteczek gazu, proporcjonalne do masy powietrza):

pV = nRT    i stąd   n= pV/(RT).

Większa turbina ma wpływ przy takim samym ciśnieniu na parametr T oraz w mniejszym stopniu - na V.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Marca, 2007, 15:11:23 »
Piro no i znowu sie zgadzamy  ;)

p.s myslales nad tym murano ?
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: Wiecej Mocy!! Help !
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Marca, 2007, 07:50:49 »
 :o eeee.. ok  wszystko rozumiem  :o   Ale wrocmy moze do mojego poprzedniego pytania odnosnie sensu stosowania IC chlodzonego woda.
Myslalem ostatnio nad ogniwami peltiera,np.4 sztuki chlodzone woda ;D ciekawy jestem czy by sie sprawdzily?
Polo TDi ASV 110 hp 2000r.