TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Proszę o pomoc odnośnie tematu

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kamil2007

  • *
  • 14
  • Płeć: Mężczyzna
Proszę o pomoc odnośnie tematu
« dnia: 22 Marca, 2007, 22:02:30 »
Witam  przymierzam sie do zakupu TDI.Problem który mnie dręczy dotyczy silnika a raczej jego moc szukałem na forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czy są aż takie wielkie różnice miedzy 90 a 110KM oraz jak byście kupowali co jest lepsze A4 czy pasikonik B5 110KM.Słyszałem ponoć że silniki 90 są tańsze w eksploatacji.Jestem wdzięczny za opinie na ten temat głównie o silnik 90a110.Co jest bardziej wyciszone w wersji kombi audi A4 czy VW passat B5
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 22 Marca, 2007, 23:18:31 wysłana przez kamil2007 »



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Proszę o wyrozumiałość odnośnie tematu
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Marca, 2007, 22:38:43 »
Audi jest lepiej wyciszone i wykonane.
90 a 110 > ten drugi jest podatniejszy na zmiany i tuning ale 90KM tez bardzo udany motor. Mechanicznie podobne. Roznia sie troche osprzetem.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline kamil2007

  • *
  • 14
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Proszę o wyrozumiałość odnośnie tematu
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Marca, 2007, 22:52:30 »
ale czy jest duża rużńca w jeździe 

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Proszę o pomoc odnośnie tematu
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Marca, 2007, 23:38:57 »
Kamilu - różnica jest taka, jaka i różnica w mocy i momencie obrotowym. Nie oszukujmy się - motor 110 KM jest lepszy (np. ma wydajniejsze wtryskiwacze).
Nieprawda, że 90 KM jest bardziej ekonomiczna. Jak chodzi o spalanie to przy spokojnej jeździe są to takie same wyniki.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: Proszę o pomoc odnośnie tematu
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Marca, 2007, 23:44:35 »
90 jest ponoc bardziej wytrzymala od 110 tak gdzies cos mi sie kiedys obilo o uszy:)
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Proszę o pomoc odnośnie tematu
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Marca, 2007, 23:47:21 »
90 jest ponoc bardziej wytrzymala od 110 tak gdzies cos mi sie kiedys obilo o uszy:)

Bajki
AFN (110) ma mocniejszy uklad korbowo tlokowy niz 1Z (90KM).
A ze po prostu na mniejszej mocy nie mozna tak cisnac to druga sprawa ;]
No i turbina z wasegate jest mniej problemowa niz ta w AFn (kierownice)
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline kamil2007

  • *
  • 14
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Proszę o pomoc odnośnie tematu
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Marca, 2007, 23:50:58 »
czyli lepiej pozbierać ćud dłużej i zakupić 110.W pasatach i audi są wahacze aluminiowe ile kosztuje ich wymiana

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Proszę o pomoc odnośnie tematu
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Marca, 2007, 11:01:20 »
a no fakt. AFN problem z kierownicami...  :-[ ale jak mu sie cos odetka i idzie to.. idzie i 90tki są daleko a co ciekawe moj afn pali litr mniej niż idento auto z 1Z. I to jest ekstra.
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline kamil2007

  • *
  • 14
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Proszę o pomoc odnośnie tematu
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Marca, 2007, 11:23:56 »
Ale 90 też zła nie jest tylko to już jest dla spokojnego człowieka któremu nie świrowanie bo 110 to można kogoś skleić z benzynówki Jaka jest prędkość maksymalna 90 i 110

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Proszę o pomoc odnośnie tematu
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Marca, 2007, 13:33:55 »
Ja mojego golfaIII 110PS rozpedziłem bez problemów do 200kmh ale wiecej to bieda. Zreszta obroty sie konczą bo ma juz 4400-4500obr. i czerwone pole blisko i spadek mocy. A 190 jechał w pełnym obciażeniu pod gore Świetej Anny na A4 - sam sie zdziwiłem.
Kolega golfaIII  1Z 90ps do 185kmh rozkulał.
Nie bawisz sie, nie żyjesz.