TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Cieplo gorsze dla diesla???

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cieplo gorsze dla diesla???
« dnia: 26 Marca, 2007, 23:29:29 »
Witam!Mam pytanie ktore mnie zastanawia.Czy latem TDI chodza gorzej?Konkretnie o to ze juz tak sie nie wkrecaja?Dostaja za cieple powietrze?Czy jest na to jakas rada?Zamontowanie wiekszego intercoolera cos pomoze?Czy zamontowac mozna cos co pomoze?



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Marca, 2007, 10:59:41 »
Tak, diesle w lecie chodzą gorzej.

Po pierwsze - wszystkie silniki chodzą gorzej. Wynika to ze spadku sprawności powodowanego wyższą temperaturą spalanej mieszanki oraz mniejszą gęstością powietrza.
Ponieważ auta turbinowe chłodzą powietrze sprężone powietrzem atmosferycznym (przez intercooler) to pogarsza to jeszcze sprawę.

Poprawę da (choć nie rozwiąże całkowicie problemu) większy intercooler, najlepiej FMIC.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline lemon

Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Marca, 2007, 14:31:11 »
I mozna by jeszcze zaslepic zawor egr.
Passat 3BG SE AWX Variant
Olej:bedzie Motul Specific 505.01

Passat B5 SE AFN
Olej: był Liqui Moly 10W40 Mos2 jest Motul 6100

Xsara II VTR 1.6 16V
Olej: Motul 8100

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Marca, 2007, 16:26:18 »
Akurat mieszanka spaliny z powietrzem ma wyższą pojemnośc cieplną i obniża przez to temperaturę spalania. Także maksymalna temperatura będzie niższa. Zaślepienie EGR zwiększy temperaturę silnika przy stałej emisji mocy bo wzrosną straty. Więc troszkę pudło :)

EGR natomiast obniżając temperaturę spalania zmniejsza zawartośc tlenków azotu w spalinach ("rodzą się" one w wysokiej temperaturze) - ale niestety jednocześnie zwiększa emisję cząstek stałych. Każdy kij ma dwa końce.

Stąd zaślepienie EGR zmniejszy zatykanie się katalizatora, układu ssania i wydechowej strony sprężarki sadzą ale nieco podniesie średnie temperatury silnika
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Marca, 2007, 23:14:59 »
Dzieki za pomoc.Tez zle mi sie nie wydaje ze jak cieplo i slonce swieci to autko tak nie idzie a szkoda.

Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Kwietnia, 2007, 11:09:02 »
Witam
Podłączę się pod temat,
Ostatnio w lecie autko łapało mi notlaufy dość często na trasie. Mam AFN. Turbiny nie czyściłem, może go trochę jedynie zbutowałem na autostradzie, ale właściwie od wrzesnia do teraz nie złapałem ani jednego notlaufu. Czy wysoka temp. w lecie mogła być przyczyną notlaufów?
Pozdrawiam
Adam Z.

Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Kwietnia, 2007, 19:13:44 »
Zawsze tak jest ze jak jest ciepło to łatwiej o notlauf.
Nieważna fura, ważne kto nią jedzie ;) Turbotechnika

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Kwietnia, 2007, 22:28:44 »
Może piszmy po polsku "tryb awaryjny" zamiast Notlauf...
A jak już piszemy Notlauf to z dużej litery, bo to niemieckie słowo.  ;D

Oczywiście, że jak jest ciepło, to możliwość wystąpienia błędu jest większa. Temperatura jest jednym z głównych czynników "zawężających" tolerancję sterownika silnika na odchyłkę od oczekiwanych parametrów
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Kwietnia, 2007, 15:28:41 »
Wiec jak z tym EGRem? Zaślepiać czy nie? A jeśli tak to po co? znaczy ja zaślepiłem bo miałem wrażenie że sie zawór przycinał i łapał Notlaufy z dużej litery ;) Ale tryb awaryjny (AFN w szczególnopsci) chyba przedewszystkim lubi złapać jak sie kierownice przycinają...
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Kwietnia, 2007, 15:49:53 »
Z przeładowania (zbyt wysokiego chwilowego ciśnienia doładowania) Notlaufy rodzą się jak króliki ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline malyy

Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Maja, 2007, 09:05:44 »
W rajdach radziliśmy sobie w ten sposób że trzymaliśmy paliwo w lodówkach heh żeby ograniczyć ten efekt ;-) ale to była benzyna i efekt był na kilka minut lub kilkanaście:-)

Offline Riki

  • *
  • 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • 626 GF DiTD 99r
Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Maja, 2007, 17:10:43 »
Myśle u siebie nad zaślepieniem EGR-a.... koledzy mowia mi ze auto bedzie mniej kopcilo..  tak?
Panowie jak myslicie, warto sie w to bawic? do tego mam zamiar wyczyścic IC i kolektor dolotowy (kolega w DiTD juz to zrobil i auto odżyło! sam sie zdziwiłem ze to mozliwe.. :| mial przebieg 200tkm ) i nie chce aby zaraz dostał spalin do środka :P
Na podniesienie osiagow nie ma pewnie co liczyc, hmmm ogolnie dobrze kombinuje?
Piro licze równiez na Ciebie  :)

P.S
A moze tak wiekszy IC? hmm... tylko od czego go dopasowac aby bardzo (wiadomo na pewno delikatnie trzeba bedzie) nie przerabiac zderzaka.... ciekawe tylko czy turbinka wtedy bedzie dawala odpowiednie cisnienie...
« Ostatnia zmiana: 09 Maja, 2007, 08:21:08 wysłana przez Riki »

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Maja, 2007, 20:56:11 »
Zatkanie recyrkulacji nie spowoduje zakłóceń pracy, ponieważ recyrkulacja potrzebna jest dla obniżenia temperatury spalania i co za tym idzie - redukcji zawartości tlenków azotu w spalinach. Co prawda wózek nie zatka ci się smołą ze spalin, ale Zieloni będą cię ścigać swoimi Mercedesami V8 za zatruwanie środowiska :)

Większy intercooler jest wskazany, z naciskiem na taki o większym przepływie, a dopiero w drugiej kolejności - o lepszym chłodzeniu.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Riki

  • *
  • 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • 626 GF DiTD 99r
Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Maja, 2007, 00:01:44 »
Rozumiem :) dzieki Piro za odpowiedź..
W takim razie po wyczyszczeniu dolotu zaślepie EGR... a Mesiami nie bede sie przejmować :P
P.S
Faktycznie ma mniej kopcic? bo jesli bedzie mniej ekologiczny to powinien bardziej chyba? :P

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Cieplo gorsze dla diesla???
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Maja, 2007, 00:04:04 »
Nie. Tlenków azotu nie widać.
Mercedesami się nie przejmuj, ty ekologami się martw  ;D
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &