TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

2,2 TDCi

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2,2 TDCi
« dnia: 27 Marzec, 2007, 12:10:00 »
Witam. Mam mondeo z takim silnikiem i zastanawiam sie nad zmiana oprogramowania...Co prawda mam na uwadze fakt "niskej" awaryjności silników TDCi ale podobno ten silnik został troszke lepiej potraktowany przez inżynierów Forda. Interesują mnie także parametry po zmianie softu...Szczególnie prosiłbym Piro o odpowiedz bo nie ukrywam że chociaż mam troche do Krakowa to jednak jeszcze żadnego auta w tam nie robiłem ...



Offline Piro

  • *****
  • 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: 2,2 TDCi
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Marzec, 2007, 12:54:03 »
Szczególnie prosiłbym Piro o odpowiedz bo nie ukrywam że chociaż mam troche do Krakowa to jednak jeszcze żadnego auta w tam nie robiłem ...

:D To zabrzmiało jak silna antyreklama...

...ale my lubimy Fordy - sami mamy kilka TDCI jako służbowe i prywatne.
2.2 TDCI różni się od 2.0 TDCI wałem korbowym i korbami. Co kończy listę różnic (drobne zmiany w sterowaniu wynikają raczej z tzw. postępu u poddostawców a nie rozwoju rozwiązania silnika)

Silnik jest prosty i trwały. Ma przyzwoitego bonusa (tu w przykładowym aucie, robionym rok temu miał 167 KM 403 Nm w normie DIN). Tuning podnosi jego parametry do 185 KM i max 450 Nm (tu 434 Nm). Więcej mocy ciężko zrobić - turbina nie da rady a intercooler jest za mały. Fajnie widać to na przykładzie - zobacz jak nisko uzyskiwana jest moc maksymalna ! Raczej należy nastawić sie na poprawę charakterystyki niz jakieś spektakularne osiągi.

...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: 2,2 TDCi
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Marzec, 2007, 13:32:41 »
Nie jak silna antyreklama a raczej reklama :) sam czesto bywałeś swego czasu w wawie..nawet zamieniliśmy kilka słow u znajomego z branży - nie wiem chyba coś mu tłumaczyłeś :) i sam wiesz ze pewne silniki w tym TDi to juz nawet na allegro robią...co innego np TDci którego wielu sie "brzydzi" bo nie umie a jak umie to... Poza tym lubie doświadczyć kompetencji lub nie każdego  abym potem mógł z czystym sumieniem kogoś polecać lub nie...U Ciebie jeszcze nie byłem ale słyszałem że ładnie firma wygląda i w ogóle :) . Pozdrawiam i pewnie do zobaczenia wkrótce chociaż nie sądze abys każdy samochód sam "operował".

Offline Piro

  • *****
  • 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: 2,2 TDCi
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marzec, 2007, 14:00:00 »
Zdziwisz się - ale programy wszystkie robię sam. Nawet jak jestem w górach, to noszę notebook ze sobą :)
Ludzi interesuje nie tylko renoma firmy, ale także kto jest tunerem ich auta. Lepiej nawet poświęcić się trochę ale zapewnić jeden poziom realizowanych programów.

A co do VAG - VAG to już kopiują wszyscy po wszystkich, albo na kradzionym hackowanym WinOlsie wgrywają swoje wydumki kradzionym interfejsem CMD-Flash. Złodzieje i paserzy inaczej mówiąc :D bo tunerami ciężko to nazwać. Wiem od autorów tych systemów, kto w Polsce ma legalne oprogamowanie - nie jest tego dużo.

Na szczęście powstają coraz nowsze sterowniki i potrzebne są coraz nowsze wersje oprogramowania do pracy z nimi.

Sporo naiwniaków nacisnęło opcję "Search for updates" w swoich lewych WinOlsach i CMD Flashach i ich IP jest już dobrze znane. Przyjdzie i na nich pora - w Niemczech już głowy lecą za to.  :P

Co do systemów Delphi czy Denso - tu już gigantów jakoś brakuje. Bardziej złożone auto na Boschu, z FAP, czy benzynka z bezpośrednim wtryskiem - i coś nie wychodzi. ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: 2,2 TDCi
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marzec, 2007, 14:30:11 »
Stąd też TDi i ostatecznie HDi można zrobić gdzie popadnie bez wiekszej straty dla kieszeni i silnika...chociaz pewnie powinieneś pamiętać pewnego Puga ( złoty ) który zwiedził cały kraj - od jednej firmy do drugiej - w poszukiwaniu tego jedynego :)...Posumowując temat w piatek ok 10 sie widzimy :) Do zobaczenia

Odp: 2,2 TDCi
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Marzec, 2007, 00:31:15 »
Pierwsze wrażenia - super...co prawda mając 150 ps to wydaje sie ze kilkanaście koników więcej to prawie nic...ale prawie jednak robi róznice....w trasie 5 zabija :) w mieście 4 zabija :) max 230 km/h robi bez czkawki...no i brak dymu...Dzieki