TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

NISSAN PRIMERA 2,0 CD20T TD intecooler + chip ???

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NISSAN PRIMERA 2,0 CD20T TD intecooler + chip ???
« dnia: 15 Kwietnia, 2007, 18:38:32 »
Witam Panowie!
Jestm tu nowy to moj 1 post... Mam nadzieje ze ktos mi udzieli informacji jakiej potrzebuje :) a mianowicie posiadam Primere z silnikiem CD20T 90KM jest to zwykly TD bez coolera wolnyssak (pompa i sterwonik BOSCHa taka sama jak TDSach) przebieg 160kkm,
zamierzam do niej zamontowac INTECOOLER + CHIP, cooler ma mia zakladac fachowiec ktory sie na tym zna (orurowanie z kwasowki coller chyba od Sprintera, a CHIP ma byc montowany u MASTERSa.
I pytanie:
Czy moze jakos negatywnie wplynac na silnik to ze jesli w aucie nie byl seryjnie montowany cooler (chodzi o to czy silniki TD a collerem maja jakos inaczej rozwiazane komory spalania???) i jak chip moze wplynac na awaryjnosc silnika ??
Docelowo ma byc 20km wiecej czyli okolo 110 + moment obrotowy ze 170 na jakies 220.
Prosze o jakies prady
dzieki
pozdrawiam



Offline lemon

Odp: NISSAN PRIMERA 2,0 CD20T TD intecooler + chip ???
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwietnia, 2007, 03:01:16 »
Pewnie odp. na twoje pytanie udzieli ci MAsters w koncu to fachowcy od ropniakow.
Passat 3BG SE AWX Variant
Olej:bedzie Motul Specific 505.01

Passat B5 SE AFN
Olej: był Liqui Moly 10W40 Mos2 jest Motul 6100

Xsara II VTR 1.6 16V
Olej: Motul 8100

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: NISSAN PRIMERA 2,0 CD20T TD intecooler + chip ???
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwietnia, 2007, 09:06:19 »
1. Intercooler nie ma negatywnego wpływu na proces spalania w dieslach, gdyż zwiększenie masy powietrza na każdy cykl pracy nie szkodzi dieslom - które i tak zawsze pracują z nadmiarem powietrza do paliwa (a w benzynie już może mieć wpływ - zgęszczając powietrze i prowadząc przez to do zubożenia mieszanki).
2. Jeżeli intercooler będzie zbyt restrykcyjny w przepływie, to zysk wynikający z zgęszczenia powietrza zostanie "zeżarty" przez to, że ciśnienie doładowania za intercoolerem spadnie. Ogólnie lepiej dbac o przepływ niż o jakość chłodzenia. ;)
3. Taki przyrost osiągów jak podałeś możesz uzyskać samym chiptuningiem, bez żadnej szkody dla silnika. Z intercoolerem to mierz jeszcze z 10-15 KM wyżej.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: NISSAN PRIMERA 2,0 CD20T TD intecooler + chip ???
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwietnia, 2007, 10:50:04 »
witam
dzieki Panowie za informacje
poinformuje o wyniku
pozdrawiam