TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Kupuję Golfa IV 1.9TDI 90KM - proszę o poradę

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kupuję Golfa IV 1.9TDI 90KM - proszę o poradę
« dnia: 26 Marca, 2007, 14:05:58 »
Witam Serdecznie,
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, przeczytałem już wiele wątków ale nurtują mnie pewne pytania.
Otóż przymierzam się do zakupu Golfa IV 2000r przebieg ok 190tyś. Silnik 1.9 TDI 90KM.
Jednakże nie wiem o nim nic wiecej ponieważ nie ma ksiażki serwisowej (sprowadzony był z niemiec)
dla tego też jadę na przegląd do ASO i wszystkiego chcę się wypytać.
co do pytań:
1. jaki olej zalać skoro nie wiem jaki był olej wcześniej
2. Czy przed wymianą wypłukać silnik, preparatem który się dolewa do oleju + STP - do czyszczenia wtryskiwaczy? Nie zniszczy mi to silnika, uszczelek? Nowy olej nie będzie miał przez to gorszych parametrów? - wiadomo może w silniku zostać resztka jakaś tego preparatu i może  zanieczyścić olej...
3. Jak jest z dynamiką tej 90 konnej jednostki?
4. co sądzicie o chipie do tego silnika? Czy przy tym przebiegu, i przy tym silniku jest to bezpieczne?
spalanie zwiększy się? a może zmniejszy?
5. Jakiej firmy rozrząd kupić jest tego troche... Może wiecie jaka firma produkuje rozrząd do tego VW?
6. Co polecacie wymieniać od razu? ja myślałem nad: rozrząd, paski klinowe, świece żarowe, wszystkie płyny eksploatacyjne +filtry, tarcze hamulcowe, koski hamulcowe, (może łożyska?) akumulator, przewody hamulcowe? warto wymieniać tyle rzeczy? czy może z czegoś zrezygnować?
7. gdzie kupować części? do aut japońskich są od tego sklepy do VW nie widziałem :/ najchętniej jeśli był by to sklep internetowy lub jakiś we Wrocławiu.
8. Jakieś Wasze sugestie? Co do auta itp?



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Kupuję Golfa IV 1.9TDI 90KM - proszę o poradę
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Marca, 2007, 14:47:51 »

1. jaki olej zalać skoro nie wiem jaki był olej wcześniej
2. Czy przed wymianą wypłukać silnik, preparatem który się dolewa do oleju + STP - do czyszczenia wtryskiwaczy? Nie zniszczy mi to silnika, uszczelek? Nowy olej nie będzie miał przez to gorszych parametrów? - wiadomo może w silniku zostać resztka jakaś tego preparatu i może  zanieczyścić olej...
3. Jak jest z dynamiką tej 90 konnej jednostki?
4. co sądzicie o chipie do tego silnika? Czy przy tym przebiegu, i przy tym silniku jest to bezpieczne?
spalanie zwiększy się? a może zmniejszy?
5. Jakiej firmy rozrząd kupić jest tego troche... Może wiecie jaka firma produkuje rozrząd do tego VW?
6. Co polecacie wymieniać od razu? ja myślałem nad: rozrząd, paski klinowe, świece żarowe, wszystkie płyny eksploatacyjne +filtry, tarcze hamulcowe, koski hamulcowe, (może łożyska?) akumulator, przewody hamulcowe? warto wymieniać tyle rzeczy? czy może z czegoś zrezygnować?
7. gdzie kupować części? do aut japońskich są od tego sklepy do VW nie widziałem :/ najchętniej jeśli był by to sklep internetowy lub jakiś we Wrocławiu.
8. Jakieś Wasze sugestie? Co do auta itp?

Ad 1 : lej 10W-40 jakis dobry pol syntetyk jak juz troche cieknie a jak silnik suchy to lej syntetyka. Polecam MOBIL VALVOLINE SHELL
Ad 2 : lepiej nic nie dolewaj nie czysc itd
Ad 3 : zalezy dla kogo to ma byc auto. Sprawnie sie porusza ale bez fajerwerkow.
Ad 4 : przebieg jak realny to w sam raz ;) dobrze dotarty motor nic mu nie bedzie
Ad 5 : Ruville, Contitech, Febi
Ad 6 : im wiecej wymienisz tym mniej bedzie pozniej do roboty. Generalnie wszyskie plyny i rozrzad to podstawa. Zobacz jak z zawieszeniem bo tam tuleje metalowo gumowe lubia siadac. Lozyska powinny byc ok
Ad 7 : na allegro sporo dobrych czesci.
Ad 8 : nie zaluj na oleju, nie tankuj gdzie najtaniej, dbaj o turbine a bedzie sluzyc wiecznie
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: Kupuję Golfa IV 1.9TDI 90KM - proszę o poradę
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Marca, 2007, 15:09:40 »
Ad 1 : lej 10W-40 jakis dobry pol syntetyk jak juz troche cieknie a jak silnik suchy to lej syntetyka. Polecam MOBIL VALVOLINE SHELL
Ad 2 : lepiej nic nie dolewaj nie czysc itd
Ad 3 : zalezy dla kogo to ma byc auto. Sprawnie sie porusza ale bez fajerwerkow.
Ad 4 : przebieg jak realny to w sam raz ;) dobrze dotarty motor nic mu nie bedzie
Ad 5 : Ruville, Contitech, Febi
Ad 6 : im wiecej wymienisz tym mniej bedzie pozniej do roboty. Generalnie wszyskie plyny i rozrzad to podstawa. Zobacz jak z zawieszeniem bo tam tuleje metalowo gumowe lubia siadac. Lozyska powinny byc ok
Ad 7 : na allegro sporo dobrych czesci.
Ad 8 : nie zaluj na oleju, nie tankuj gdzie najtaniej, dbaj o turbine a bedzie sluzyc wiecznie
a co sądzisz o GATES I SKF?
http://www.allegro.pl/item177861076_rozrzad_skoda_octavia_vw_golf_iv_bora_sdi_tdi.html
bo na allegro nie widziałem tych firm które podałeś, tz nie ma rozrządu do golfa :/
a co do tarcz i klocków - jakiej fimy brembo? a może są lepsze? czy jest różnica w tarczach - klockach (trzeba dobierać specjalne) jeśli golf ma ESP?

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Kupuję Golfa IV 1.9TDI 90KM - proszę o poradę
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Marca, 2007, 15:17:53 »
a co sądzisz o GATES I SKF?

Tez bardzo dobre. Smialo brac.
Co do tarcz to kup orginalne ATE. Naprawde do normalnej jazdy wystarcza.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: Kupuję Golfa IV 1.9TDI 90KM - proszę o poradę
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marca, 2007, 18:31:08 »
Prosił bym jeszcze o podpowiedź:
1. razem z rozrządem wymieniać pompę wody? Pompa wody firmy SKF będzie ok?
Generalnie chcę prawie wszystkie części kupić SKF... Czy to będzie dobry wybór a może są lepsze firmy?
2. jakiej firmy świece żarowe wybrać?
3.Płyn: hamulcowy, do wspomagania, do skrzyni biegów, płyn chłodniczy - jakich firm wybrać?
4. akumulator jakiej firmy? Centra Futura będzie ok?
5. Jakie paski wymienić? Rolki do nich też trzeba? ile pasków jest w tym silniku? chce wymienić komplet.
6. filtry paliwa, kabinowy, powietrza, oleju (są jakieś jeszcze? jest filtr od klimatyzacji??) jakich firm wybrać?
7. tuleje - SKF - będą ok?
Pytam i wypytuje o firmy oraz wymieniam tyle rzeczy bo chce mieć pewność, że jak gdzieś pojade to nie przytrafi mi się jakaś awaria :P brrr
dzięki za odpowiedź

Odp: Kupuję Golfa IV 1.9TDI 90KM - proszę o poradę
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Kwietnia, 2007, 08:38:05 »
Człowieku ty kupiłeś auto do remontu? czy okaz muzealny? wymień rozrząd i płyny i nie cuduj z klockami, pompami i innymi bajerami! tuleje metalowo- gumowe do swojego golfika kupilem za 18 zl sztuka. Po co wydawać krocie na to samo co za 18 zl tylko ze ma nadrukowane SKF. Przebieg 190 tys to nie przebieg w którym musisz zrobić kapitalny remont...
Golf IV TDI 110kM. ;)

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: Kupuję Golfa IV 1.9TDI 90KM - proszę o poradę
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Kwietnia, 2007, 12:19:01 »
Oczywiście warto zachować umiar w wymianach w samochodzie ale nie popadajmy w drugą skrajność - jeżeli kupujesz auto dla siebie to faktycznie warto wymienić np. pompę wody - ale tylko jeżeli  się do tego kwalifikuje, podobnie klocki, tarcze, tuleju.
Bezwarunkowo - pleje, płyny, filtry
o i przede wszystkim - zainwestuj w dobrego mechaniora, co Ci ten mały przegląd przeprowadzi i poradzi co można jeszcze zostawić - to jest podstawa.

Pozdrawiam!
K.

Offline jogib

  • *
  • 45
  • Seat Toledo 98' 1.9 TDI AFN 110 KM
Odp: Kupuję Golfa IV 1.9TDI 90KM - proszę o poradę
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Kwietnia, 2007, 19:38:08 »
Na Oltaszynie masz bardzo dobry sklepe do VW. Ceny niskie a sprzedawce bardzo sie znaja na tym co robia.