Witam, czytałem dużo o właściwościach opału oraz zwykłej "ropy" z cpn. wyszukałem takie coś min.:
""""""Mój ojciec pare latek siedział w tym biznesie i za każdym razem, gdy pobiera się jakąś ilość opału z nafto-bazy jest tam jego skład.Opał różni sie od ropy przede wszystkim kolorem, troche większą zawartością siarki i tym, że nie posiada parafiny, bo ona ma w sobie wode, a w skomplikowanych urządzeniach pracujących w fabrykach jak np wytwornice pary itd jest to niedopuszczalne i tragiczne w skutach, dlatego też opał musi mieć najwyższą jakość czystości.Co do jazdy samochodem na opale to nie ma najmniejszych przeciwskazań, ale w nieco starszych i mniej wyżylonych silnikach diesla, ponieważ przez to, że nie posiada w sobie parafiny, praca silnika staje się nieco bardziej wybuchowa, bo spalanie jest dynamiczniejsze, a więc i osiągi mogą sie na nim poprawić, co wielokrotnie zostało zaobserwowane.Nowsze silniki, szczególnie z systemem common rail nie radzą sobie z opałem, bo komputer ma nieco inne dane niż powienien mieć i zaczynają sie schody W samochodach do powiedzmy połowy lat 90', czyli tych zwykłych TDi można lać opał i nic sie nie będzie działo.
Tyle na temat opału """""
i naprawde w składzie nie posiadają żadnej różnicy poza brakiem parafiny (nie marznie jak zwykła na mrozie) oraz kolorem. Mam kumpla który na silniku 1.6 z turbiną (golf II) zrobił na opale ponad 300kkm.
wie może ktoś jak to sie ma do TDI w naszych autach powyżej 2000r (i tych po chiptuningu)? Wiem także że silnik citroena 1.9 tdi z 98r daje sobie świetnie rade
Czekam na odpowiedzi fachowców naszego forum. POZDRAWIAM