TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1,9 a 2,0 TDI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
1,9 a 2,0 TDI
« dnia: 07 Maja, 2007, 21:42:57 »
tak nudnawo troche to moze zadam takie pytanie, co mnie troche interesuje, a nie chce mi sie szukac po sieci :P
mianowicie: jakie są różnice pomiędzy silnikiem 1,9 TDI 130 KM a tymi nowymi 2,0 TDI 140 KM volkswagenowskimi (oprocz tego ze rozwiecili go o 0,1 dm3)


O

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: 1,9 a 2,0 TDI
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Maja, 2007, 22:38:03 »
Zmieniono mu czapkę - czyli głowicę.
Do napędu pompowtryskiwaczy użyto innej konstrukcji w rozrządzie. Zmieniono budowę wtryskiwacza z racji innej długości posuwu krzywki (mniejszej), zmieniono wtryskiwacze na szybsze w fazie wtrysku wstępnego (EDC16 Bosch, PPD1.1) lub na takie z piezoelektrycznym dławikiem przepływu (Siemens PPD1.5, PPD2). Nowe konfiguracje turbin (Borg Warner), trochę zmian w budowie recyrkulacji w celu zmniejszenia zanieczyszczania, parę innych drobiazgów. Dół zasadniczo ten sam.

O szczegóły budowy nowego wtrysku piezo nie pytaj, bo właśnie siedzę nad analizą PPD2 (TDI 170 KM) bo konstruujemy do tego boxa i wyrażam się o knowaniach inżynierów z Ulm (Siemens) brzydkimi słowy - czyli klnę inaczej mówiąc ;)
« Ostatnia zmiana: 07 Maja, 2007, 22:40:32 wysłana przez Piro »
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: 1,9 a 2,0 TDI
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Maja, 2007, 09:35:35 »
hehe :)
ok, a czy to sa duze zmiany? tzn czy teraz ten silnik oprocz tego ze ma 10 koni wiecej i kilka niutkow i mniej zanieczyszcza srodowisko jest w jakis sposob lepszy trwalszy ekonomiczniejszy czy jakis jeszcze?
O

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: 1,9 a 2,0 TDI
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Maja, 2007, 09:51:34 »
Myśle że są rownie trwałe.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: 1,9 a 2,0 TDI
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Maja, 2007, 00:45:55 »
a co ma głowica do pojemności?
moze sie myle ale pojemność to skok tłoka, który zależu od wału znaczy wykorbień na wale i srednicy cylindra czyli "dołu" a nie czapki. Inna jest głowica i też komora spalania i co za tym idzie stopień sprężania który jest w 2.0 chyba mniejszy z racji wiekszych komór.
wyprostujcie mnie prosze, bo pewnie sie myle... :-\
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1,9 a 2,0 TDI
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Maja, 2007, 00:54:56 »
Tolek ...chodzi o roznice miedzy tymi silnikami  pomijajac pojemnosc . Nie doczytales  ;D ;D ;D....tak to jest jak sie FORUJE po nocach ...

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: 1,9 a 2,0 TDI
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Maja, 2007, 13:39:36 »
a fakt, ja juz w sumie spałem wtedy:)
Nie bawisz sie, nie żyjesz.