TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

SERWIS SILNIKA 1,9 SDI, 126TYŚ. PORADZCIE !

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fhera

  • *
  • 18
  • Płeć: Mężczyzna
SERWIS SILNIKA 1,9 SDI, 126TYŚ. PORADZCIE !
« dnia: 08 Maja, 2007, 11:58:26 »
Witam ponownie. Mam vw caddy 1,9 SDI 95' 126 tys. Jeżdzi mało , po mieście notorycznie na zimnym silniku.W zasadzie nic się nie dzieje i nic nie robiłem przy silniku ale myślę o małym przeglądzie.Pobiera jakies 0,2 -0,3 l. oleju na 1000 km. ale to chyba z racji sposobu jazdy ( zimny silnik, miasto ).Po przekroczeniu 100 k\h trochę mało mocy.Do tej pory jeżdziłem na castrol GTX3 Protection 15W40 wymienianym co 15tys.Właśnie zbliża się wymiana i zastanawiam się nad wymianą na jakiś półsyntetyk 10W40, tak jak radzicie na forum.Wymieniłem już filtr paliwa, pasek rozrządu razem z napinaczem i rolką prowadzącą. Mam więc pytanie.Czy przed wymianą oleju zastosować jakiś środek do płukania silnika i czy ten zabieg w połączeniu ze zmianą oleju z mineralnego na półsyntetyk nie zwiększy poboru oleju?.Jaki olej doradzicie ?.Czy podpinać silnik do komputera i płacić za to jeżeli nic z silnikiem się nie dzieje ?.Co ewentualnie można jeszcze w takim silniku sprawdzić biorąc pod uwagę przebieg.Dziękują za porady, fajny ten portal. Narazie !!!



Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: SERWIS SILNIKA 1,9 SDI, 126TYŚ. PORADZCIE !
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Maja, 2007, 18:23:28 »
Witam,

Jak zmieniałem olej z mineralnego na półsyntetyk to płukano mi silnik odszlamiaczem Forte Flush, głównie po to żeby rozpuszczające się nagary z silnika nie zatkały kanalików olejowych i nie doprowadziły do zatarcia silnika. Po zastosowaniu odszlamiacza i zmianie oleju na jakieś 3 tkm zeszło może ze trzy setki (ledwo mierzalne). W każdym razie pierwszy tysiąc km po wymianie szczególnie szanowałem silnik i nie przeciążałem go - za radą mechanika. Po kolejnej zmianie oleju prawie nie bierze (w każdym razie ja nie zauważam).W każdym razie polecam Ci, żeby przed zmianą oleju silnik obejrzał jakiś mechanik - czy nie ma cieków, itp,  żeby nie doszło przypadkiem do negatywnych następstw.

Inna sprawa, że Ś.P. ZENONPL, jak zmieniał olej w swoim Golfie, to pojeździł na półsyntetyku 3.000 km i zrobił zmianę, nie podawał informacji o stosowaniu jakiegoś odszlamiacza.

Pozdrawiam!
K.

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: SERWIS SILNIKA 1,9 SDI, 126TYŚ. PORADZCIE !
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Maja, 2007, 00:35:15 »
zmiana z mineralnego na polsyntetyk raczej nie spowoduje zmniejszenia zuzycia oleju...istnieje natomiast zagrożenie że wystąpią jakieś pocenia sie silnika... ja leje do TDI mineral co 9 tys i smiga a w wolnej ssawce to jak juz był mineral to lepiej juz chyba tak zostać...choc z drugiej strony jesli ten przebieg jest prawdziwy to silnik powinien być jak nówka...
Nie bawisz sie, nie żyjesz.