TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Audi A6 2.5TDI V6 150KM

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« dnia: 26 Maja, 2007, 21:55:12 »
Witam,

moje autko odmówiło mi dzisiaj posłuszeństwa na drodze, podczas postoju w korku silnik stanął i nie udało mi się go ponownie uruchomić. Żadnych niepokojących zjawisk związanych z pracą silnika wcześniej nie było. Podłączyłem Vag-a i wyskoczył błąd 01318 - uszkodzony komputer pompy wtryskowej (VP44). Czy mógłby mi ktoś doradzić czy lepiej wymontować sam sterownik od pompy i dać go do fachowca od elektroniki czy może wymontować całą pompę i wysłać do fachowca od pomp wtryskowych? A może ktoś ma jakiś inny pomysł?



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Maja, 2007, 23:03:23 »
W totalnej większości przypadków będzie to defekt osadzonego na niej sterownika. Konieczna wymiana. W ok. 10% jest to defekt kabla (złącza) na pompie (oksydacja). Wypiąć i wpiąć.
Temat jest powszechnie znany w światku posiadaczy VP44:

1318 w Niemczech:

http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic.php?p=342004&sid=bd3558fee4d0347e4842979805668a0a

1318 w Rosji:

http://oktja.ru/forum/index.php?showtopic=18546
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Maja, 2007, 23:48:25 »
Dzięki za informacje. Niestety wypięcie i ponowne wpięcie wtyczki nie pomogło, sprawdzałem już wcześniej, więc czeka mnie wymiana. Jak sądzisz lepiej kupić nowy czy używany sterownik i jakie są ceny? Pozdrawiam

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Maja, 2007, 23:53:18 »
 ..Ja ja ...woldzwagen ...cwaj granaten ..nich szisen  ...szrot  ;D ;D ;D ;D...
..niszto nie panimaju ...

PS:Tyle wyczytalem z tych linkow.A pani w szkole mowila ..ucze sie jezykow ..
        
         Jesli chodzi o temat pompy VP44 ...to ja mialem przypadek i juz pisalem tu w innym miejscu ze zachowywala sie conajmniej  dziwnie . Podawala za duzo paliwa . Sciskajac przwod doprawadzjacy paliwo i dokladnie dozyfikujac przeplyw samochod chodzil  dobrze . Zastanawiam sie czy to awaria mechaniczna czy elektroniczna .Moze wchodzi tu na forum  znawca anatomii VP44 i zdradzi troche tajemnicy .

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Maja, 2007, 10:15:08 »
Zawór sterujący dawką szwankuje (electrovalvula po prawej ;) ?

...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Maja, 2007, 21:02:12 »
może filtr paliwa to jest pierwszy poważny punkt w dieslu bardzo często pomijany ?????!!!!!!

Odp: Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Maja, 2007, 23:51:31 »
Filtr paliwa był pierwszą rzeczą, którą sprawdziłem. Zastanawiam się czy mogę w warunkach domowych sprawdzić ten zawór wysokiego ciśnienia, o którym wspomniał Piro.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Maja, 2007, 10:04:41 »
Wchodzi w grę dość dużo regulacji - myślę że warto postawić na jakiegoś "pompiarza", uzgodniwszy wcześniej cenę za całokształt. Nie są to duże pieniądze z racji sporej konkurencji na tym rynku.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Maja, 2007, 13:53:16 »
W tym momencie nie ma w ogóle rozeznania w cenach usług u "pompiarzy". Ile może kosztować diagnostyka, regulacja lub "odświeżenie" sterownika . Słyszałem, że koszt kompletnej regeneracji VP44 to ok.2500 - 3000zł.

Offline hct

  • *
  • 39
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Audi A6 2.5TDI V6 150KM
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Maja, 2007, 22:15:09 »
moze mi ktos powiedziec jaki powinien byc kat wtrysku w vagu dla tego silnika i jaki to jest wykres bo niemoge tam tego znalesc
dzieki wielkie
Audi B4 1.9 TDI Avant