TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

CRDI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

CRDI
« dnia: 30 Maja, 2007, 10:58:43 »
Witojcie,

Jestem tu nowy i interesuje mnie "nowa" technologia (nie ma jeszcze swojego koncika w dziale technicznym tego forum) - CRDI.
Interesuje mnie Wasze zdanie o silnikach produkowanych przez poczatkujacych w dieslach koreanczykow z Hyundai i z Kia.

Czy ktos z Was na tym jezdzi? Kto ma problemy? Kto jest zadowolony, a kto klnie? Moze ktos to czipuje?


Przy okazji... moze sa tu uzytkownicy cee'd'ow z CRDI? Niech opowiedza cos o swoich doswiadczeniach.

--
pozdrawiam serdecznie,

Marmat
« Ostatnia zmiana: 30 Maja, 2007, 11:05:23 wysłana przez Marmat »



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CRDI
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Czerwca, 2007, 15:26:42 »
Używam CDRI w Kia. Póki co jedyne co mogę powiedzieć - działa. Pierwsze 20 kkm nic kompletnie nie zawiodło.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: CRDI
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Czerwca, 2007, 17:58:42 »
W sumie fajnie, ale od wspolczesnego silnika mozna wymagac wiecej ;)

Czekam wlasnie na cee'd'a z silnikiem 1,6 CRDi VGT w wersji 115 KM. Wczoraj jezdzilem tym wozem i (moze dlatego, ze nie znam diesli, jezdzilem tylko Primera z 2,0 dCi) jestem zachwycony. Silnik nadspodziewanie latwo przyspiesza, jest b. elastyczy i dosc cichy.

Mialem klopot z wyborem wersji (ta sama pojemnosc, a moc 90 lub 115 KM), gdy dowiedzialem sie, ze to ten sam silnik z ta sama turbina, tylko z innym oprogramowaniem. Zastanawialem sie juz nad zamowieniem slabszej wersji i wycieczka do Piro po boxa ;) ale dostalem w koncu mocniejszy silnik za mniejsza doplata.

Podsumowujac, jestem mile zaskoczony koreanskim dieslem.... niedawno zaczeli a juz taki efekt.

Odp: CRDI
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Czerwca, 2007, 14:44:39 »
Powiem tak  na pewno nie zaczeli niedawno pewnie wszytskie diesle liczace sie na swiecie byly rozebrane do zera sprawdzone przetesowane przez firme KIA. pracujac w koreanskiej firmie zapewniam was nic u nich nie zostalo od poczatku wymyslone nie pracuje w motoryzacji ale to prostu naród który wyciaga dobre wnioski z błędów innych.. Jezeli dobrze działa CRDI to plus dla nich. ja nie kupie samochodu marki KIA

Offline fhera

  • *
  • 18
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: CRDI
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Czerwca, 2007, 10:54:48 »
Witam. Nie miałem przyjemności z autami marki KIA ale znajomy mechanik który pracował w serwisie KIA mówi tak; KIA - Kijowa Imitacja Auta. Sam zastanawiam się nad KIA Cee'd ale mi odradza tą markę. Ostatnio robił jednemu gościowi KIA Carnivala. Gość kupił auto używane, silnik chyba jakiś diesel, w czasie jazdy zerwł mu się pasek . A pasek był wbudowany w blok silnika. Trzeba rozebrać pół silnika żeby wymienić pasek. W serwisie KIA kosztuje to z robocizną jakieś 3000 ZŁ. Radzę poczekać jakiś czs aż pojawią się pierwsze opinie o tym aucie. Biorąc pod uwagę że jest to auto produkowane w nowej fabryce w europie  może coś się poprawiło w temacie jakości.

Odp: CRDI
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Czerwca, 2007, 14:36:37 »
A pasek był wbudowany w blok silnika. Trzeba rozebrać pół silnika żeby wymienić pasek.

Pasek... domyslam sie, ze o naped rozrzadu chodzi - "wbudowany w blok silnika"? Brzmi malo prawdopodobnie... nawet w KIA :) Slyszal ktos o podobnych rozwiazaniach?

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: CRDI
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Kwietnia, 2008, 17:16:07 »
Ludzie ja potrzebuje info, bo zgłupieję.

Ma teraz Cee'da 2.0 CRDi. Auto ogólnie jest OK, ale silnik to dla mnie porażka.
Co prawda poprzednie 200kkm zrobiłem benzynami, ale w tym kultura pracy jak w starym kutrze rybackim- wkurzające niskie dudnienie, wcale nie bardzo głośne ale męczy mnie w trasie jak cholera, zresztą na postoju też. Chodzi jak benzyna z nieszczelnym wydechem.
Spalanie... jakiś cud. 2 razy byłem w serwisie na okoliczność spalania i hałasu. Posprawdzali wydech, silnik kompem i podobno lux.

Tak więc - w mieście pali tyle ile w papierach +0,5l- 7,5-8l
            - w trasie - 6,5 w trybie 'emeryt' do 90 km/h, normalna jazda do 120km/h (bez deptania i hamowania, 120 to jak się da) - 7-7,5 litra, autostrada - 150-160 km/h 6-ty bieg (2600-2800obr./ równa jazda bez deptania) 9-10 litrów!
To jest normalne? W miescie palic jak w papierach, na trasie 2-3 litry różnicy od danych producenta? Poza tym to mi pali w trasie więcej niż Civic w benzynie 1.8 140KM! W mieście niecały litr mniej niż ta benzyna!

Teraz Łódź-Praga-Łódź - trasą przez Częstochowę, Opole  czyli w miarę luźna trasa bez korków i potem autostrada od Hradec Kralove i z powrotem tak samo- 1200km - spalanie średnie 7,2 litra... Tyle spokojnie benzyną wykręcę  :-\ W ciszy i spokoju, a nie huczeniu diesla. POMOCY!

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CRDI
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Kwietnia, 2008, 22:06:04 »
Tak pali.
Mam m.in. Kia Sportage 2.0 CRDI (w automacie) - paliła średnio 12 litrów na 100 i nie dało się zejść poniżej 9 w trasie choćby nie wiem co. Logiczne że pali więcej jako automat no ale żeby 12 litrów dwulitrowy diesel zeżarł bez dymienia to już jest sztuka ;)
Po chipie paliła dalej tyle samo (ciut urwałem) choć nakombinowałem się poważnie z kątem wtrysku.
Założyłem ecoboxa (sami je w końcu produkujemy) i łaskawie spadło do średniej 10.5 i w trasie 8.0. Ale nie ma co się już oszukiwać - niżej tego się nie dało.
Na te silniki to żadna technika nie jest dobra - może z 1 litr spalania da się urwać i to wszystko.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: CRDI
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Kwietnia, 2008, 22:46:46 »
Dzięki za info, przynajmniej wiem że nie jest zepsuty  :P

Ale humoru mi to nie poprawia... Rozumem nie obejmuję jak mogę palić mniej więcej fabrycznie w mieście jak się turlam, a na trasie +2,5 do 3l więcej od fabr danych.
Heh, raz spaliłem fabryczne 4,5 litra na trasie, śnieżyca, ślisko od Katowic do Częstochowy i jazda 80 na V, miejscami 90 na VI bez hamulca i bez gazu... Ale to hardcore było  :o

Jest sens grzebać w aucie na gwarancji i w leasingu? Jakiegoś EcoBoxa? Zgłaszam się na ochotnika do badań, bo serio takiego 'rozkładu' spalania nie widziałem.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CRDI
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Kwietnia, 2008, 22:54:51 »
Ecoboxa to do tego typu silnika mamy już przebadanego do bólu.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się o samej zasadzie działania to masz ją tu www.ecobox.pl
Jeżeli dla zabawy chcesz spróbować - nie ma sprawy. Można to jakoś ustalić żebyś miał sztukę na powiedzmy miesiąc. Tak naprawdę to produkt adresowany do ciężarówek bo dopiero tam take 10% różnicy w spalaniu robi naprawdę dużą różnicę w kasie za paliwo (bo spala się go dużo miesięcznie). W autach osobowych to gdyby nie Kia to chyba nikt by tego nie potrzebował ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: CRDI
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Kwietnia, 2008, 22:59:22 »
No ja bogaty jestem :) mam diesla, który pali jak ciężarówa prawie  ;D więc produkt w sam raz dla mnie.

Taka opcja na miesiąc jest jak dla mnie OK. Zrobię raz Słowację, raz Czechy i zobaczymy co to da.

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: CRDI
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Maja, 2008, 22:17:28 »
Nie wiem czy mogę dać link do innego forum, więc tylko wklejam odp. jednego z kolegów na forum o Cee'dach. Prowadzę z nim ożywioną polemikę nt. spalanie 2.0 CRDi:

Cytuj
Nie jezdze moze szybko w trasie 140-160 wiecej nie potrzebuje i na dynamike nie narzekam, krece do 3.2 obr zmieniam bieg i zaczynam od 2 obr, wiec turbo dziury juz nie ma.
jezdzi sie naprawde ok, samochód moge zapakowac full i idzie jak czolg.
Spalanie przy 160 ok. 7,5, silnik jeszcze na dotarciu, pomiedzy 120-140 spala ok 6 l, w miescie przy sporych korkach nie przekracza 6.7.

Ludzie!!! - niech mi to ktoś wyjaśni, proszę! Facet się upiera, że jego 2.0 CRDi w takim aucie jak moje pali 1,5 litra mniej w każdych warunkach, na dotarciu -w mieście w korkach 6.7 litra!? Kia coś zmieniła w tych silnikach na bieżący rok czy o co chodzi? Ja naprawdę nie tępię auta, jeżdżę płynnie (jak się da :) )  ale nie umiem tego objąć rozumem. Mam reklamować auto czy jak?  ???

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: CRDI
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Maja, 2008, 09:07:43 »
Ja w swoim 307 HDI 136KM dopiero po 45 tyś km doszedłem jak obniżyć spalanie w tym aucie (a dieslami jeżdżę od kilkunastu lat...) Zazwyczaj biegi zmieniałem przy 2200-2400 obr i spalanie średnie (roczne) oscylowało w okolicach 7-miu litrów na setkę... Kiedy zacząłem je zmieniać juz przy 2 tyś obr (oczywiście jeżeli warunki na to pozwalają) to spalanie spadło o 0.6 litra... Zobaczymy jakim wynikiem zamknie się ten rok...

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: CRDI
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Maja, 2008, 09:46:52 »
Przy 2000obr? Da się, ale to juz raczej turlanie, a nie jazda, to właściwie 'poniżej momentu'... Spalanie obniżę, ale czy ja bym nerwowo taką jazdę w trasie wytrzymał  ;D

Chodzi o to, że facet w 2.0 CRDi osiąga takie spalanie podobno w czasie normalnej jazdy miejskiej (sam pisze że miejscowo dynamicznej) włącznie z korkami... (6,7litra...)

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: CRDI
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Maja, 2008, 12:41:00 »
Może uzyskuje takie spalanie...
Może kity wciska - wielu siedzi takich na forach....
Może twierdzi tak na podstawie wskazań komputera pokładowego (a ten np u mnie zaniża wskazanie o cały litr gdy przeliczymy spalone litry na przejechane kilometry)

Odnośnie obrotów - da się jeździć... solo, pusto i do 5-tki... Przy 6-tce trzeba podciągnąć...

I o dziwo zwija sie, zwija... A przy 2 tyś obr to juz się zabawa zaczyna... ;D