TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

CRDI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CRDI
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Maja, 2008, 13:26:04 »
Nie wiem jak u innych ale jak dla mnie silniki CRDI cechuje dobra kultura pracy i dynamika ale kiepsko z ekonomią.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: CRDI
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Maja, 2008, 16:48:16 »
Czyli Hyundai to ten sam syf?
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CRDI
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Maja, 2008, 10:09:52 »
Nie wiem czy syf ale ten sam :)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: CRDI
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Maja, 2008, 09:44:11 »
Hyundai to syf maksymalny!!!
nie wiem jak jest z tymi nowymi dieslami z Korei (w Hyunadiu i Kii [Kiai :P ?] są te same silniki), ale powiem cos z krotkiego doświadczenia.
moim poprzednim autem był Hyundai Atos I 1.0 (po mamie --> nie wytrzymywała nerwowo z tą puszką).
staaary, w tym aucie się pieprzyło dosłownie wszystko (i nie mam na myśli, że był batem na laski).
blacha w drzwiach była grubości kartki papieru. w przeciągu 2 lat wymieniałem dwa razy aku, rozrusznik alternatora, potem cały alternator, odwiedzałem tłumikarza, PRZERDZEWIAŁA mi MISKA OLEJOWA (!!!). Nie, nie uszkodziłem jej mechanicznie, nie brodziłem w wodzie, poprostu po 6 latach i 93tys przejechane, blacha przerdzewiała na wylot. Centralka notorycznie wysiadała.
Aha, przy trochę konkretniejszej zimie rano do auta wchodzi się bagażnikiem (o ile oczywiście uda ci się go otworzyć, bo reszty drzwi na pewno nie).
to jest krótka końcówka dłuuugiej listy awarii i usterek w tym samochodzie, co się działo gdy moja Pani matka nim jeździła, to przekracza ludzkie pojęcie.
nie wiem, czy te nowsze Hyundaie są dużo lepsze, ale mojego zaufania raczej nie wzbudzają.
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CRDI
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Maja, 2008, 09:58:55 »
Myślę że teraz jest już dobrze, choć faktycznie stare modele nie grzeszyły trwałością. Nie żebym bronił na siłę, ale puchary Kia Picanto udowodniły że to zupełnie trwałe i udane auta.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: CRDI
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Maja, 2008, 14:56:08 »
Cytuj
w tym aucie się pieprzyło dosłownie wszystko (i nie mam na myśli, że był batem na laski).

haha :D :D ;D

a co do pucharu kii to jak wymieniasz zderzaki co wyścig no to wszystko musi być trwałe i pięknie wygląda  :) ale tak na dobrą sprawę był to świetny pomysł - taki cyk wyścigów był potrzebny po tym jak zniknął puchar alfy 156 ... jest to świetna okazja dla młodych , utalentowanych kierowców którzy mogą zostać zauważeni przez sponsorów ... i efektowność i widowiskowość tych wyścigów nie cierpi , pomimo tego że są to niskobudżetowe auta z powalającą mocą 67 km :) polecam wszystkim  :)
« Ostatnia zmiana: 20 Maja, 2008, 15:18:41 wysłana przez mat11991 »
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline ryysio

  • *
  • 28
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: CRDI
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Maja, 2008, 23:13:24 »
Panowie, a czy CRDI z KIA to ich silnik, czy pożyczylli to od np PSA? Tak jak np Nissan od Renaulta a Mitsubishi od VAG?

Jezdziłem ostatnio ok 200 km nówką Cee'd 1,6 115. Znakomite wozidełko. Ale spalił tyle co moj traktorek BXE w Tolo3 - czyli dużo. Trasa 6,5/100. Dociera się.

@Piro - a masz EcoBoxa na VW - 105 PD ;-) Bo chyba się w kolejkę zapiszę... Cały czas za dużo bierze. Aż się ostatnio na motocykl przesiadłem. Tu mam od 4,5/100 trasa do 6/100 miasto... no i wkorach nie stoję :-)

@novee - kiedyś smigałem 307. Tez palił mi dużo przy emeryckiej jezdzie. Zmiełem styl na HC i... palił tyle samo. Ale za to fun miałem. ;-) Tobie życzę tego samego z całego serca. Rozumiem Twoją walkę o kazde 0,2l / 100 km. Sam tak mam.

pozdr

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CRDI
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Maja, 2008, 11:18:46 »
Nie mamy skutecznego ecoboxa do PD (takiego żeby choć 10% zużycie zmniejszyć). cała technologia eco w PD polega na optymalizacji kąta wtrysku dla małych i średnich obciążeń. Normalny box do PD ją zawiera, co daje spadek zużycia paliwa na poziomie 0,5 l/100. Jest to widoczny spadek ale cudów nie ma.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: CRDI
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Maja, 2008, 13:11:40 »
Może nie w temacie ... czy w TDi efekt optymalizacji kąta wtrysku można też uzyskać za pomocą chipa ? jeśli można wyjaśnić czytelniej -na czym owa optymalizacja polega w praktyce?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: CRDI
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Maja, 2008, 17:45:05 »
W chipie można przyjąć ustawienia stałe kąta wtrysku, oczywiście mogą być one bliższe optymalnym (producent nigdy nie ustawi ich optymalnie bo musi zakładać, że do baku trafi bardzo podłe paliwo i silnik musi je jakoś wytrzymać) ale nigdy nie będą idealne - ponieważ nieznacznie różne ustawienia potrzebne są w zależności od stanu pojazdu, jego mocy i ciężkości nogi kierowcy ;)

Pomimo swojej prostoty działania box ma banalnie prostą a jednocześnie dużą przewagę - otóż może on zmieniać moment rozpoczęcia wtrysku według swojej mapy, a nie mapy w sterowniku. Mapa ta nie musi być stała - box może ją sobie sam zmieniać. I zmieniać ją będzie według następującej zasady:
- box mierzy sumę czasu wtrysków realizowanych dla poszczególnych obrotów (zakresów obrotów). Następnie zmienia nieznacznie kąt wtrysku i obserwuje, czy fabryczny czas wtrysku spadł, czy się wydłużył. Jeżeli spadł, to znaczy że sprawność silnika wzrosła (bo użytkownik mniej depcze na gaz). Jeżeli wzrósł - to sprawność zmalała. Obserwację prowadzi się tylko dla małych i średnich obciążeń (to jaka jest ich granica zakodowane jest odgórnie). Odgórnie narzucona jest też granica największego wyprzedzenia wtrysku jaki wolno przyjąć dla zadanych obrotów.
Wymaga to długich pomiarów aby uniezależnić się od stylu jazdy kierowcy. Jednak jeżeli kierowca ma w miarę powtarzalny styl jazdy dla małych obciążeń (a to akurat jest w 90% przypadków kierowców prawda, z pominięciem może takich z ADHD) to po pewnym czasie box znajdzie ustawienia kąta wtrysku, dla których silnik ma najwyższą sprawność - i to co ciekawe dobierze ją do tego konkretnego auta, do jakiego jest założony.
Kiedy już korekty kąta zaczynają być bardzo małe lub chwiać się wokół jakichś wartości, to zapamiętuje się je na stałe. A że silnik ma nieco wyższą sprawność niż miał, to logiczne że rozwijając tą samą średnią moc (czy pisząc inaczej - jeżdżąc z tymi samymi średnimi prędkościami i przyśpieszając tak samo jak przed założeniem boxa) zużycie paliwa spadnie.
Niestety w przypadku PD jest to dość niewielki choć mierzalny spadek. W przypadku jeżeli kierowca jest młodym gniewnym - zapewne spadku nie będzie bo z jego jazdy żadnych wnosków nie wyciągnie nie tylko prosty box, ale nawet sama wróżka Kassandra.

W przypadku silników Common Rail można optymalizować ciśnienie wtrysku paliwa dla małych i średnich obciążeń według bardzo zbliżonej metody samouczenia się. Jako że ciśnienie wtrysku ma znacząco większy wpływ na sprawność silnika jak kąt podania paliwa (przynajmniej w wąskich przedziałach) to efektywność takiego uczenia jest większa. Tak działa Ecobox - www.ecobox.pl. Powerboxy do CR również mają część tej funkcjonalności co Ecobox, ale nie są w stanie być tak samo skuteczne bo ich działanie ukierunkowane jest na podnoszenie mocy. A to z kolei owocuje wzrostem zużycia paliwa. Stąd auto z powerboxem przy spokojnej jeździe pali mniej (do pewnych poziomów prędkości i obciążeń) - co już odkrył na własnej skórze Novee. Natomiast przy pełnym bucie non stop auto spali stosownie więcej paliwa w proporcji do rozwijanej mocy.
Ecobox nie podnosi mocy (lub podnosi ją nieznacznie) więc efekt oszczędzania jest wyraźnie bardziej widoczny. I wot cała filozofia - jak mawiają bracia zza Buga.
« Ostatnia zmiana: 22 Maja, 2008, 17:51:42 wysłana przez Piro »
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &