TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Czerwca, 2007, 07:04:27 »
Z tego co ja słyszałem to głowica w trakcie pracy "układa" się do uszczelki i odwrotnie. Po założeniu nowej uszczelki głowica nie jest do niej "ułożona" i prędzej czy później pojawi się nieszczelność. Jej równość jest ciężko ocenić z tego względu, że inaczej ona może wyglądać jak jest zimna w rękach mechanika, a inaczej jak jest założona, gorąca i pracuje. Jednak jako, że w życiu tego nie robiłem to nie dam sobie ręki odciąć, że na pewno jest to w każdym przypadku uzasadniony zabieg.  ;D

dssn

Odp: Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Czerwca, 2007, 17:29:02 »
Nie wiem dlaczego jest mania planowania glowic . Jesli jest maly problem  uszczelki (moze to byc zwykla korozja uszczelki  ) to glowica nie musi byc uszkodzona . Jesli jest gladka i plaska to po co planowac ? Sa glowice ktorych nie powinno sie planowac bo to je oslabia lub komory wodne sa tak blisko powierzchni  ze nie toleruja tego .Kasowac za planowanie mozna ..ale nie  koniecznie to robic ;)
siii siii, bardziej mi chodzilo ze nawet po skasowaniu za planowanie to 2,5 tys zl to o wiele za wiele (wg mnie przynajmniej) :)

Odp: Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Czerwca, 2007, 19:18:52 »
Aktualizuje wieści. Po paru kolejnych opiniach stanęło na tym, że narazie wymienię pompę i walniętą nagrzewnicę. Nagrzewnicę to narazie odetnę, tzn. zapętle obieg przed wejściem do niej i będę patrzył co się dzieje. Jak nic się nie zmieni, to jasne będzie, że uszczelka pod głowicą, chociaż słyszałem hipotezę, że może to być zapchana chłodnica. Niestety wyszło także, że mam walnięte sprzegło i dwumas. Koszta takie, że ręce opadają, nie wiecie czy zmiana na jednomasowe koło zaszkodzi bardzo silnikowi albo skrzyni biegów?