TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Dawka paliwa 1z a spalanie

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hct

  • *
  • 39
  • Płeć: Mężczyzna
Dawka paliwa 1z a spalanie
« dnia: 04 Czerwca, 2007, 10:10:15 »
witam mualem u siebie dawke paliwa na poziomie 2.2 w vagu zmienilem ja na 3.0-3.2 i wydaje mi sie ze troche wiecej mi teraz pali czy to mozliwe ze zmniejszylem dawke i wiecej pali? przeplywka sie jeszcze bawilem i zmniejszylem(czyli chyba zwiekszylem)  z 239.0 na 220.0 mniej wiecej. autko wydaje mi sie ze chodzi lepiej lecialem nim teraz w trasie 200 chwile wczesniej nie chcialo sie tyle rozbujac na tym samym odcinku tylko ze wydaje mi sie e troche wiecej pali ale moze sie myle i poprostu troche szybciej niz zwykle jechalem co o tym myslicie dzieki i pozdrawiam


Audi B4 1.9 TDI Avant

Offline hct

  • *
  • 39
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Czerwca, 2007, 19:43:55 »
???
Audi B4 1.9 TDI Avant

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Czerwca, 2007, 23:43:31 »
Moze wiecej palic bo ma mniejsza dawke. TDI to takie dziwne motorki ze generalnie im wieksza dawka tym wieksza moc tym mniejsze spalanie :) (oczywiscie w uproszczeniu)
Napewno to co zrobiles bedzie na wyswietlaczu widac. A czy rzeczywiscie wiecej pali...hmm sladowe ilosci.
Co do przeplywki to nie w ta strone.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline hct

  • *
  • 39
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Czerwca, 2007, 00:31:40 »
rdzieki wielkie rob moze dlatego ze mnienilem przeplywke w zla strone dostaje malo powietrza i troszkewiecej spalil poprawie to i zobaczymy jeszcze raz dzieki za odpowiedz
Audi B4 1.9 TDI Avant

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Czerwca, 2007, 14:44:37 »
To ja może uzupełnię:

- generalnie wszystkie silniki diesla mają mniejszą dawkę realizowaną, niż dawkę optymalną. Wynika to z powodów przede wszystkim ekologicznych. Taki duży nadmiar powietrza powoduje lepsze dopalanie paliwa i mniejszą ilość cząstek stałych. Niższe są też temperatury spalania.

- jednak każdy kij ma dwa końce. Powietrze do silnika wtłaczane jest turbosprężarką. Taka sprężarka potrzebuje określonej ilości mocy silnika, pochłanianej tylko po to, aby wtłoczyć powietrze. Większość tego powietrza uczestniczy w spalaniu, jednak część jest wtłaczana niejako na próżno - poprawia tylko dopalanie paliwa. Teoretycznie powinno to poprawić osiągi - ale jest to zbyt mały udział - w stosunku do kosztów energetycznych czyli samego tłoczenia tego nadmiarowego powietrza.

- jeżeli zwiększymy nieco dawkę, to możemy przyjąć, że ilość energii potrzebna dla wtłoczenia powietrza dla tej dawki nie wzrośnie, bo już wcześniej ponosiliśmy ten koszt energetyczny w imię ekologii. Stąd moc silnika wzrośnie, a suma obciążeń silnika - nie wzrośnie. Wzrośnie więc sprawność. Ergo - zużycie paliwa potrzebne do wyemitowania określonej mocy (np. mocy potrzebnej do jazdy ze stałą prędkością 130 km/h) spadnie.

Zasada ta nie dotyczy tylko silników TDI (choć rob555 ma oczywistą rację jak chodzi o TDI) lecz wszystkich nowoczesnych silników diesla.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline lyzio

Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Lipca, 2007, 15:16:06 »
Witam,
mam podobny problem z tym że ja nic nie przestawiałem,mój VW Golf 1,9 TDi 2000r, ALH, 90 KM, przed wymianą rozrządu palił ok 4,0-4,6 przy spokojnej jeździe, teraz po wymianie rozrządu pali przy spokojnej jeździe 5,8-6,3 jak wrócić do wczesniejszego spalania?? auto wydaje mi się że troszke lepiej chodzi ale wolał bym żeby jednak palił mniej. jak to zrobić przez VAG 3.11 co gdzie i jak wpisywać.
Z góry bardzo będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
P.S. Czy to wszystko może to być spowodowane przekodowaniem sterownika silnika??
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca, 2007, 15:25:52 wysłana przez lyzio »

Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lipca, 2007, 00:28:41 »
Nie wiem czy mam racje ale sprawa wyglada tak jak by przy zakładaniu rozrzadu -zakładający nie skupił sie i pasek przeskoczył o jeden ząbek do przodu i tym przyspieszył zapłon. Jesli nie mam racji prosze i pilne sprostowanie.
Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lipca, 2007, 01:04:50 »
Troche to odbiega od tematu pierwotnego watka .........Sprostwowanie jest takie  , ze rozrzad ustawia sie blokujac walek ,ustwiajac pompe i wal korbowy.Potem dopasowuje sie do tego pasek bo tylko wal ma stala pozycje .Kolo zebate walka rozrzdu  nie ma stalej pozycji ,jest na stozku,a pompa ma regulacje .Najczesciej majstrowie  zaznaczaja   tylko  znaki na kolach zebatym  obudow i do tego wpasowuja  pasek ...Jesli nowy pasek jest innej dlugosci ..nawet niech bedzie pol milimetra to wszystko sie przestawia.(ale tylko troche ,3 stopnie max ...chyba )("CHYBA": dane przypuszczalen nie zweryfikowane  ;D)Przeskocznie jednego zabka na pasku  to stukanie ,dymienie ...a nie tylko wzrost spalania
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca, 2007, 01:47:48 wysłana przez Moretti »

Offline lyzio

Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lipca, 2007, 20:08:44 »
Na ząbku nie przeskoczył było już sprawdzane 2 razy przez innych mechaników (bynajmniej oni tak twierdzą).
co w takim wypadku mogę zrobić żeby było dobrze i po jak najniższej cenie,zastanawiałem się nad serwisem ale tam to chyba raczej nie będzie tak tanio,a takiego naprawde dobrego mechanika od TDi i wypróbowanego przez kumpla, mam ok 200 km od domu. Posiadam Interface i VAG 3.11 może przez to coś da się zrobić?,nie wiem zmniejszyć dawke albo coś takiego,nie znam się aż tak bardzo na samochodach ale umiem wykręcić śrubkę  ;)

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Lipca, 2007, 22:11:22 »
kat wtrysku mozesz sprawdzic i zrob to bo pewno masz skopany, blok 000 basic setings i odczytaj pozycje 2 i 9 i nam podaj
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline lyzio

Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Lipca, 2007, 08:50:54 »
blok 000 basic setings

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Lipca, 2007, 12:06:13 »
no i masz za wczesny trzeba go zmienic
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline lyzio

Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Lipca, 2007, 15:14:37 »
a da rade zrobić to przez VAG 311.2 ?? jeśli tak to prosił bym o instrukcję

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Lipca, 2007, 15:39:20 »
przez vaga nie ale przy pomocy vaga, musisz ruszyc pompa wtryskowa i ustawic aby w 2 pozycji bylo okolo 50
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline lyzio

Odp: Dawka paliwa 1z a spalanie
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Lipca, 2007, 17:09:52 »
tzn, jak ruszyć, odkręcić ją calą i wtedy, czy jakieś pojedyncze srubki ??