TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Humory 2,2 HDi

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Humory 2,2 HDi
« dnia: 12 Czerwca, 2007, 00:03:50 »
Trzeci rok jeżdżę C8 2,2 HDi. Ponad 130 tys. km. Firmowo serwisowany. Generalnie bardzo sobie chwalę wygodę samochodu i kulturę pracy silnika, ale ... . Od omal roku autoryzowany serwis nie może sobie dać rady z następującym problemem: 5 bądź 6 bieg, jazda ze stałą prędkością przy obrotach nieco mniejszych od 2000. Co jakiś czas (1-3 razy na miesiąc) przy tych parametrach ruchu wyskakuje błąd systemu zasilania - za wysokie ciśnienie doładowania - i silnik przechodzi w stan awaryjny. Po zatrzymaniu, wyłączeniu zapłonu i odczekaniu pojedynczych minut wszystko powraca do normalności (tylko przy kolejnych trzech uruchomieniach pali się ikonka błędu silnika, która potem gaśnie). Ten defekt nie występuje przy przyspieszaniu bądź hamowaniu silnikiem, także na niższych biegach. Do tej pory autoryzowany serwis wymienił: przewody podciśnieniowe sterowania, nastawnik sterowania turbiny (elektropneumatyczny), sensor ciśnienia doładowania i (prawdopodobnie) zawór EGR. Sprawdzili oprogramowanie komputera. Sprawa gwarancyjna. Praktycznie nic to nie pomogło. Są w tym przypadku bezradni. Owszem mili i sympatyczni, ale to za mało, gdy silnik w stanach awaryjnych nagle traci moc. Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał podobny problem bądź ma wiedzę, jak sobie z nim dać radę? Bardzo serdecznie pozdrawiam,


Andrzej M. Araszkiewicz



Odp: Humory 2,2 HDi
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Czerwca, 2007, 11:35:03 »
może czujnik ciśnienia doładowania który Ci wymienili zapycha się brudem ? Czujnik jest w kolektorze a tam trochę sadzy i brudu się osadza.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Humory 2,2 HDi
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Czerwca, 2007, 14:04:47 »
Fakt, kilka razy z czymś takim się spotkałem
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Humory 2,2 HDi
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Czerwca, 2007, 09:28:47 »
I jaki był powód?
Teoretycznie ścieżka sterowania została sprawdzona (przewody, nastawnik, sensor ciśnienia, elektronika).
Pozostała ścieżka wykonawcza - pompa podciśnienia i turbina. Może siłowniczek nastawnych łopatek, czy zacinanie się mechanizmu?
Jak to zostało wyleczone?

Serdecznie pozdrawiam


Andrzej M. Araszkiewicz

Offline lemon

Odp: Humory 2,2 HDi
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Czerwca, 2007, 02:53:08 »
Ja mam zupelnie inny silnik ale wiem ze jesli sie duzo jezdzi z niskimi obrotami to turbina zbiera sadze i w moim przypadku zapiekly sie kierownice (wlasciwie to poprzedni wlasciciel za wolno jezdzil i pewnie gasil silnik zamiast odczekac kilka sekund do schlodzenia turbiny) wiec moze i w twoim przypadku jest tak samo i czeka ciebie czyszczenie turbawki. No ale w takim przypadku raczej powinienes miec blad w turbinie.
Passat 3BG SE AWX Variant
Olej:bedzie Motul Specific 505.01

Passat B5 SE AFN
Olej: był Liqui Moly 10W40 Mos2 jest Motul 6100

Xsara II VTR 1.6 16V
Olej: Motul 8100

Odp: Humory 2,2 HDi
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Czerwca, 2007, 09:08:05 »
Owszem, kilometrów kręcę sporo, ale raczej dynamicznie, tak, że silnik czasami dochodzi do 3500 i więcej obrotów. Średnio jest eksploatowany w okolicach 2500 (pomiędzy 2000 a 3000). Mnie także wydaje się, że to kwestia nastawy zmiennej geometrii. Serwis to wyklucza. Niestety dostęp do turbiny w C 8 HDi jest karkołomny, a przy tym to raczej nietania naprawa gwarancyjna. Mogę zrozumieć taki punkt widzenia firmowego serwisu, ale generalnie mnie to nie interesuje. Spokojnie, skoro wymienili połowę systemu sterowani, to w następnym kroku wymienią i turbinę. Kwestia - stąd to pytanie na forum - czy to na prawdę wyleczy taką przypadłość?


Pozdrawiam serdecznie

Odp: Humory 2,2 HDi
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Czerwca, 2007, 00:28:05 »
Wymiana turbo wg mnie może ale nie musi pomóc. Mozesz poprosić o wykręcecnie czujnika doładowania z kolektora by sprawdzić czy otworek doprowadzający do niego powietrze jest bardzo zasyfiony. Tylko wtedy co zrobisz - będziesz czyścił kolektor co miesiąc ;D ?  Skoro pomimo pojawiającego się błędu wóz ma się dobrze to....wgraj zmodyfikowany program u tunera , podczas modyfikacji tuner raczej ustawia dopuszczalne ciśnienie doładowania na wyższe.

A tak wogóle to jakby mi w trasie samochód wchodził w tryb awaryjny to zanim bym się zatrzymał i gasił silnik aby zresetować błąd -to najpierw bym przestudził turbinę jadąc powoli, wogóle to nie trzeba gasić wozu tylko przejechać około ~ 1-2 km i błąd znika
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca, 2007, 00:35:16 wysłana przez joseph »