TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« dnia: 21 Czerwca, 2007, 02:11:02 »
Ciemna noc wiec czas cos napisac  ;D.
Teoria tuningu (poszukiwanie wiekszej mocy ) jest zwykle prosta . Co jest lepsze i mocniejsze od silnika 1.5 litra ?
Silnik 3 litrowy . Co jest lepsze od silnika z turbo ? Silnik z  dwoma turbo . I tak w nieskonczonosc .
Wiec jesli mamy silnik VAG 1.9 PD 130 KM ....jak mozemy go zrobic mocniejszym?Oczywiscie  zamieniajac go na 1.9 PD 150 KM .
Zeby bylo latwiej to moze tylko wymienimy od mocniejszej wersji wtryskiwacze ,turbine i troche rurek  ??? Nie.... jeszcze za drogo
A moze tylko zmienic oprogramowanie ???? Sciagnac z ineternetu program z najmocniejszej wersji ,IBIZA CUPRA  160 KM (po co ryzykowac program z nieznanego zrodla .Ten calkowicie profesionalny bo orginalny ) i uzywajac "interfejsu " z allegro wpisac to do naszego samochodziku 130KM. Prawda ze latwy tuning i nie drogi ??? ;D.....
....Ale gdzies musi byc jak to sie mowi " pies pogrzebany "...bo cos za latwo to nam poszlo .Auto wyraznie jezdzi lepiej ....ale?......
I wlasnie te ale? .... ;D



Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Czerwca, 2007, 00:55:24 »
Nie ma nikt zdania ? Klienci i profesjonalisci bez zdania ?A moze trzeba przyznac racje "osedlowemu tjunerowi " wpisujacemu przypadkowe programy do komputera samochodu? Ja ...jak to sie mowi ....jestem (narazie ) "lajkonikiem " w temaci zawartosci pamieci UCE. Ale nie mysle ze wpisanie programu od SEATA CUPR-y do  Golfa 130 KM  jest trafionym  pomyslem . Przypuszczam ze tylko dlatego ze  mocniejszy silnik od SEATA  ma wieksza dawke paliwa  i dlatego wpisujac jego program do VW czuc  przyrost mocy jest calkiem zdrowe dla silnika .Pmijajac zdrowie silnika ...bo tu chodzi o czysta  moc , uwazam i moze sie myle ze tak zmodyfikowany samochod nie osiaga az tak iponujacych rezultatow . Bez hamowni ciezko udowodnic "tjunerowi " ze dla przykladu dobry Box moze dac wiecej mocy niz zle zrobiony lub przypadkowy program.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Czerwca, 2007, 09:52:40 »
Moretti ale o co Ci chodzi?
O  polemike co jest lepsze? Co sie bardziej oplaca itd...szkoda czasu. Kazdy ma swoje priorytety. Jeden woli dac 500zl i na zywiol brac a drugi tak jak Piro napisal wjechac do porzadnej firmy co naprawde zajma sie profi ale za 3x tyle zl.
Jeden woli upalac 10 letnie BMW a drugi nowe Kia Ceed - kazdy ma swoje racje.
Jako czlowiek ktory juz troche widzial TDI na oczy powiem Ci ze rzadko kiedy soft za 500zl daje dobre i bezpieczne przyrosty. Bo albo to sa mizerne sofciki z 3 mapami dygnietymi co osiagi podobne do boxow maja (ale przyjnajmniej burdelu nie zrobia) albo hardcory takie ze łby urwaja przy przyspieszaniu ale czesto konczy sie to po kilku tys km wizyta w warsztacie....
Raczej tylko dobry Tuner z wiedza i osprzetem potrafi znalesc zloty srodek ... i chyba dlatego to kosztuje wiecej.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Czerwca, 2007, 20:30:09 »
Wlasnie chodzi mi o to co napisales rob555. A konkretnie o ten przypadek. Tu mamy doczynienia z profesijonalnym programem , wiec az tak zle nie jest zrobiony, ale niestety nie jest do tego samochodu . Chcialbym uslyszec od ludzi ktorzy maja pojecie co jest nie tak w tym programie od SEATA CUPRY ze nie jest wskazane wpisywac go do GOLFA. Specjalist porownujac mapy tych aut napewno dopatrzy sie jakie parametry nie nadaja sie do zastosowania tego programu . Chce tez sie dowiedziec czy moje przypuszczenie jest slusze ze moc GOLFA po tej przerobce nie dorownuje GOLFowi z BOXem . Sklonny jestem  sie zalozyc ,ale nie chce ryzykowac ,wole sie zapytac i byc pewny. Albo w ciemno pojechac na hamownie wydac 50 euro i mozliwe ze przegrac zaklad .A wszystko dlatego ze kraza plotki ze samochody jednego koncernu roznia sie tylko oprogramowaniem. A jak wiemy plotki rozchodza sie szybciej i zostaja bardziej w pamieci niz zetelna informacja.
 

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Czerwca, 2007, 21:45:45 »
Spróbuj na turbinie od 130 pojezdzic na programie od 160 :) zycze powodzenia.....
pozatym na zywca raczej nie wgrasz tak by to odpalilo
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Czerwca, 2007, 23:31:43 »
No więc pojeździć to może by i pojeździł ale z jakim skutkiem. Już na samym początku pojawiają się problemy z sumą kontrolną (każdy samochód ma inną), po nie prawidłowym przeliczeniu sum komputer zaczyna "głupieć" np w bmw 316 brak wskazań z wszystkich liczników, po prostu umierają. Następnymi problemami, które się pojawiają to różnice konstrukcyjne oraz materiałowe wymienionych silników.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Czerwca, 2007, 11:44:41 »
OK, podsumowuję:

- auto PD130 KM odpali na SLCupra 160 KM, o ile urodziło się Golfem lub Skodą względnie A3. Nie będzie trzeba nic uzgadniać. Jeżeli jednak sposób komunikacji z zegarami będzie inny niż w SLC160, to auto nie zapali (np. Audi A6 1.9 TDI 130)
- Auto będzie działać źle z prostej przyczyny - wtryskiwacze użyte w modelu 160 KM mają większą wydajność i realne czasy wtrysku będą podobne (a nawet krótsze). Dawki dla średnich obciążeń na programie z 160 KM będą za małe i auto wyda się być mało czułe na gaz. Będzie jechać przy pełnym gazie, ale źle przy średnich obciążeniach.
- rob555 - myślę że turbinie nic się nie stanie. Jednak wysokie doładowanie kosztuje energię a nie zobaczymy dużych dawek (z powodu wymienionego powyżej) - stąd będzie to auto stosunkowo dużo palące (bo straty energii wynikające z niepotrzebnie dużego doładowania kosztują paliwo - dokładnie tak samo jak włączenie klimatyzacji czy jakichś innych energożernych odbiorników energii.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Czerwca, 2007, 12:25:42 »
- rob555 - myślę że turbinie nic się nie stanie. Jednak wysokie doładowanie kosztuje energię a nie zobaczymy dużych dawek (z powodu wymienionego powyżej) - stąd będzie to auto stosunkowo dużo palące (bo straty energii wynikające z niepotrzebnie dużego doładowania kosztują paliwo - dokładnie tak samo jak włączenie klimatyzacji czy jakichś innych energożernych odbiorników energii.

Turbo od 130 pracuje nominalnie na 1.35 bar wartosci 1.5 bara sa dla niej juz dosc krytyczne ze wzgledu na cienki walek
Turbo od 160 ma w serii 1.55 bar i trzyma dosyc wysoko. Dla mnie 130 poleci po kilku tys km wydechem.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Czerwca, 2007, 15:26:30 »
A jak sie ma ta modyfikacja  teoretycznie (na chlopski rozum ) do BOXa na najmocniejszym programie ?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Czerwca, 2007, 16:43:32 »
Jak napisałem wyżej - nie da ona nic poza męczeniem sprzętu.
Box będzie sobie działał i uzyska jakieś 2/3 mocy dobrego chipa.
Jak auto jest po gwarancji to nie lepiej zrobić chipa ?
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Latwy tuning (tani tuning ,temat z broda:))
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Czerwca, 2007, 16:57:37 »
Wlasnie miejscowy "tjuner" juz zrobiel chip. Ja jeszcze nie robie CHIPTUNING  wiec po za BOXem  nie moge nic zaproponowac.
To co jedynie moge zrobic to  ostrzec wlasciciela o jakosci i konsekwecji uslugi jak otrzymal .Jelis nadejdzie dzien kiedy moje slowo bedzie bardziej przekonywujace od konkurencji to bedzie oznaczalo ze marka i firma zaczna sie liczyc na rynku .A narazie zostaje czekac na wypadniecie turbiny z GOLFA 130 PD przez tlumik( jak to mowi rob555 ) i potwierdzenie mojej racji .