TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

chwilowy spadek mocy. po co?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wieśmac

  • **
  • 56
  • Guiness forever!
Odp: chwilowy spadek mocy. po co?
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Października, 2007, 16:06:16 »
raczej uż za późno
Toyota Prius jest tak wolna, że nie nadaje się nawet do rozwożenia mleka. Ostatni klienci dostaliby ser..." - Jeremy, TopGear

Offline łosiek

  • *
  • 10
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: chwilowy spadek mocy. po co?
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Października, 2007, 16:31:33 »
Rozumiem. Tak miałem cichą nadzieję... ;) W takim razie muszę przeczyścić i jeździć jak "dynamiczny człowiek" :)
żonkoś

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
Odp: chwilowy spadek mocy. po co?
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Października, 2007, 18:41:59 »
Witam wszystkich...

Jestem tu po raz pierwszy, więc jeśli coś nie chalo to przepraszam.

Mam chyba podobny problem, bo autko ( VW Golf III 1,9 AFN 110 KM, '97) na ogół jeździ "normalnie", ale jak zaczynam mu deptać to tak mniej więcej przy 2600-3200rpm, różnie to bywa,  dosyć wyraźnie czuć spadek mocy i dalej przy wyższych obrotach motor już nie ciągnie tak dobrze.Na następnym biegu jest podobnie, cisnę gaz do oporu, silnik ladnie ciągnie i znowu od tych 2600-rpm lub trochę wyższych spada moc...
Dzisiaj silnik przeszedł samego siebie: chciałem sprawdzić ile ma do "setki", wystartowałem, odejście takie sobie, na III biegu złapałem "stówkę" z czasem 11,4s  , pomijam fakt, że kiedyś zwykłym golfem 90ps miałem ok. 10s. Zaraz po tej gonitwie motor tak mulił, jakby miał z 60 ,  a nie 110 kucy. Po zgaszeniu i zapaleniu silnika problem znikł. I tak za każdym razem: deptam mu, spadek mocy, po ponownym odpaleniu jest ok. Czy możecie mi dokładnie doradzić co zrobić? Czy to blokująca się kierowmica w turbinie, czy coś innego? Dodam, że ta sytuacja powtarza się nie zawsze w tdentycznych warunkach, czasem są to trochę wyższe obroty, czasem niższe, a czasem(rzadko) przy rozpędzaniu się wszystko jest ok.

Mówiąc krótko, proszę o Wasze porady, sugestię.

Dzięki...
Był VW, teraz Ford...

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: chwilowy spadek mocy. po co?
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Października, 2007, 19:13:52 »
to samo co powyzej
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
Odp: chwilowy spadek mocy. po co?
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Listopada, 2007, 17:27:55 »
No i mam już po problemie :D :D :D
U mnie przyczyny były dwie, jedna to uszkodzony elektrozawór sterujący podciśnieniem, które z kolei steruje geometrią łopatek w turbinie- było pęknięte jedno z wyjść, a druga sprawa to blokujące się łopatki w turbinie. W wielkim skrócie została ona wyjęta, rozebrana od strony spalin i dokładnie przeczyszczona. No i potem to wszystko złożyłem do kupy.
Efekt zadowalający, silnik ciągnie ładnie, nie muli i czuć tego spadku mocy.
To by było na tyle...
Pozdrawiam i życzę powodzenia w podobnych przypadkach.
Był VW, teraz Ford...